Beantwoord

Al twee weken geen internet....

• 19 November 2021
  • 9 reacties
  • 95 Bekeken

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Beste community,

Ik heb Internet Basic van T-mobile. Sinds donderdag 4 november heb ik al geen wifi meer in mijn huis. Op woensdag 10 november is de monteur van Guidion langs geweest. Die concludeerde al snel dat het probleem zich buiten mijn woning bevindt.

Na herhaaldelijk bellen en mailen met Guidion is er nog altijd geen reactie, update of wat dan ook. Ondertussen ben ik meerkosten kwijt aan 4G verbruik (geen T-mobile telefonie klant, dus aan zo’n onbeperkt internet voucher heb ik niets).

Hoe krijg ik dit in hemelsnaam opgelost?

icon

Beste antwoord door Waqqas 19 November 2021, 16:00

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @JubaSS 

Die unlimited voucher kan je ook icm een prepaid simkaart gebruiken, op een ander apparaat als hotspot bijvoorbeeld.

Dank @Waqqas, dat had ik inderdaad ondertussen begrepen, maar dat is voor mij niet de oplossing. Naast het mobiele internet is er ook het feit van thuiswerken. Ik heb nu een 4G sim in mijn tablet, en die accepteert ook niets anders. 

De oplossing is wat mij betreft minimaal een update vanuit T-mobile, en compensatie voor het ongemak en meerkosten. Maar ik schiet in het niets, want ze zijn of niet bereikbaar, of niet in staat iets te doen. 

Reputatie 7
Badge +19

@JubaSS

Die compensatie krijg je zeker, maandelijkse kosten ÷ 30 x het aantal dagen dat je offline bent.

Gaat het om DSL of glasvezel? Indien je DSL hebt is het modem op de originele ISRA punt aangesloten? Indien je glasvezel hebt welke lampjes branden, knipperen of zijn uit op de mediaconverter?

Hoi @Waqqas,

het betreft hier glasvezel. Het middelste knopje van mijn modem werkt niet. Ik weet niet precies waar die voor staat. 

Op Mijn T-mobile staat bij instellingen dat er geen verbinding kan worden gemaakt met het modem.

Ik heb telefonisch alles nagelopen met klantenservice, de video-instructies gevolgd en er is dus ook een monteur langsgekomen.

Op welke manier kan ik een klacht indienen?

groet,

JubaSS

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @JubaSS 

Welke modem heb je en wat bedoel je met het middelste knopje? En welke lampjes branden, knipperen of zijn uit op het apparaat tussen glasvezelaansluitpunt en modem? Kan je daar eens een foto van bijvoegen?

Lees hier meer over een klacht indienen

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @JubaSS, mijn vermoeden gaan uit naar een probleem in de wijkcentrale of elders buitenshuis, zeker omdat je aangeeft dat Guidion al alles binnen heeft gecontroleerd en vervangen. Daarom heb ik nu een monteur aangestuurd die in de centrale een kijkje kan nemen. Hiervoor dien jij een afspraak met hen te maken - de afspraaktool ontvang je binnen enkele minuten per sms en e-mail. Lukt het niet met de tool? Geen zorgen, neem contact op met 088-2000 151 en stem met Guidion een afspraak af.

Sorry dat er geen duidelijkheid is geboden gedurende die negen dagen na het bezoek, dat kan en mag niet gebeuren. Kun jij ons in jouw topic op de hoogte houden, alsjeblieft? Ik hoop oprecht dat het nu snel gefixt wordt!

Zodra het probleem verholpen is, kun je van ons een compensatie verwachten want dan weten we de start- en einddatum van de verbindingsissues.

@Jason 

Dank voor je bericht. Ik snap het niet helemaal. Dus ik moet een afspraak maken met de monteur, die dan vervolgens niet bij mij langskomt maar bij een centrale in de wijk?

Daarnaast: de monteur die langs kwam gaf aan dat Guidion monteurs niet in de wijkcentrale mogen komen. Ik laat het aan T-mobile over om te bepalen, maar dat is wat mij is verteld. Staat geloof ik ook op de werkbon.

Ik zal de afspraak maken, laten we hopen dat dit snel voorbij is.

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @JubaSS 

Bij Guidion zijn er ook monteurs die wel in de wijkcentrale mogen, nadat je een afspraak hebt gemaakt kan de monteur ook eerst bij jou langskomen en indien de monteur eerst langs de wijkcentrale gaat zal hij je volgens mij ook wel bellen om te vragen of het nu werkt.

Reputatie 6
Badge +2

Hoi @JubaSS,

Wat Waqqas aangeeft klopt volledig, Jason heeft een specifieke Guidion monteur voor je aangevraagd die zowel problemen binnenshuis als buitenshuis, in de wijkcentrale, op kan lossen. Verder klopt het inderdaad dat de monteur bij je thuis langskomt om te controleren of een wijziging in de wijkcentrale effectief voor je is geweest. 

Ik verwacht dat Jason je hiermee de definitieve oplossing kan gegeven en ik hoop dat ze snel langs kunnen komen om dit voor je op te lossen!

Reageer