Beantwoord

Antenne voor Huawei B535 router welke frequentie

  • 22 September 2021
  • 6 reacties
  • 222 Bekeken

Reputatie 2

Voor mijn router, Huawei B535, wil ik een externe antenne hebben.

Heb er een paar mimo LTE 4g antennesgehad maar ze werkte niet.

Nu hoorde ik dat er verschil zit in de ontvangst tussen T-Mobile en KPN.

Heeft met de frequentie te maken.

Waar moet ik op letten.

icon

Beste antwoord door eric 22 September 2021, 22:55

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

6 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Jellesbode .

De geveilde frequenties in Nederland zijn qua banden heel vergelijkbaar tussen de providers. Belangrijk voor LTE zijn de 800, de 1800 en 2100 mhz band. Het verschil zit hem in de hoeveelheid capaciteit/bandbreedte die elke provider in die banden heeft. T-Mobile heeft in het totaal het meeste spectrum, maar ook de meeste klanten. Dat betekent dusniet dat er een andere antenne nodig is voor elke provider.

Reputatie 2

Ik lees bijvoorbeeld dat de Xpol A002 antenne geschikt is voor KPN. 698-960. 1720-2170 2500-2700

En de Xpol A0006 voor T-Mobile frequentie band 1710-2700

Zou het kunnen zijn dat T-Mobile tussen de 2170 en 2500 zitten anders kan ik het niet verklaren.

 

Dat geeft een leverancier dus op.

Er zit dus verschil in de ene en ander provider.

 

 

Reputatie 7
Badge +14

Zie dit artikel. Elke operator gebruikt dezelfde frequentie banden in Nederland. Alleen de hoeveelheid spectrum in zo'n band verschilt.

 

Reputatie 2

Begrijp dat ze allemaal dezelfde frequentie gebruiken en verschillend spectrum. 

Alleen werken de antennes  niet op mijn router. Heb in het menu antenne op extern gezet en dat werkt niet. Mifi-hotspot heeft 1 antenne die volgens hun geschikt is voor T-Mobile. Alleen die is iets te veel boven mijn budget. Ben benieuwd waar ik op moet letten.

 

 

Reputatie 2

Ik heb met een app gekeken wat voor een verbinding ik heb. Denk het volgende.

 

Reputatie 2

Eric ik zag dat je vanmiddag hebt gereageerd via de mail. Maar zie hier niets. Hoor graag van je.