Beantwoord

aparte namen voor 2,4 en 5 GHz kanalen

  • 11 March 2021
  • 3 reacties
  • 320 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Hallo,

Ik zou graag 2 aparte namen willen voor 2,4 en 5 GHz kanalen. Ik heb een wifi-punt met Mesh. Het werkte al, maar een stroomstoring heeft mijn instelling verwijderd.

 

Kunt u aub me vertellen hoe ik deze instelling moet doen?

 

Mvg,

ts

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 12 March 2021, 12:02

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6

Hoi @ts1, bij het gebruik van Mesh kun je de Wifi-namen niet afzonderlijk instellen, je vormt hiermee immers één netwerk. Anders is het, zoals je zelf aangeeft, geen Mesh meer. Heb jij wellicht de Wifi-punten een naam gegeven?

Hoi Jason,

 

dit is helemal duidelijk. Mijn vraag is echter hoe ik 2 verschillende namen instel bij het gebruik van Mesh voor een wifi-punt. 

 

Ik heb "Houd 2.4G en 5G hetzelfde” aan. Ik kan Mesh uitzetten en 2 namen gebruiken, maar ik wil Mesh ook. Sinds paar weken was het werkend tot de stroomstoring.

 

Alvast bedankt!

 

Mvg

Tamas

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @ts1, van harte welkom op de Community!

Je kunt jouw Wifi-namen wijzigen op twee manieren:

*Inloggen op My T-Mobile Thuis en daar bij de Instellingen de netwerknaam wijzigen: Wifi Instellingen

*Inloggen in het modem: zorg ervoor dat je verbonden bent met jouw T-Mobile Thuis Wifi-netwerk of via een kabel met het modem. Typ in de adresbalk van je browser het volgende adres in: http://192.168.1.1 Je kunt nu inloggen met de gegevens die op de sticker achterop het modem staan.
Je Wifi-naam en wachtwoord aanpassen Ga naar ‘Wifi-instellingen. Je komt nu in dit scherm: 

 

Hier kan je de naam van je Wifi-netwerk aanpassen en een veilig wachtwoord kiezen. Onze tips:

-Kies een netwerknaam die voor jouw huishouden goed te herkennen is.

-Een willekeurig wachtwoord is wat langer typen, maar wel extra veilig!

Klik op ‘Opslaan’ als je klaar bent. Na een minuutje zijn alle aanpassingen zichtbaar.

Reageer