Beantwoord

Apparaat verwijderen uit wifi netwerk

  • 5 June 2021
  • 2 reacties
  • 1264 Bekeken

Is het mogelijk om een apparaat te verwijderen uit mijn wifi netwerk op de Zyxel modem? Ik kan wel de apparaatnaam bewerken maar ik zie nergens een optie om deze te verwijderen.

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 7 June 2021, 16:03

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Agepagelage, betreft het een apparaat van bijvoorbeeld een buurvrouw of buurman die ongevraagd gebruikmaakt van jouw Wifi? Zo ja: je kunt er ook voor kiezen om je wachtwoord in dat geval te wijzigen zodat die persoon er niet meer mee kan verbinden.

Zo nee: het is mogelijk om een MAC-adres te blokkeren zoals @Waqqas opmerkt. Hieronder heb ik de uitleg van user @robertd65 gekopieerd en geplakt:

Download in ieder geval de uitgebreide handleiding. Die kan je ook in deze community vinden. Vanaf bladzijde 272 zie je een korte beschrijving hoe je blokkeringsregels kan opstellen. 

Let op het volgende: de regel om bepaalde websites te blokkeren kan je op verschillende opstellen. Als je, zoals Waqqas eerder heeft aangegeven, toegang hebt gekregen tot de router zijn er 2 mogelijkheden van ouderlijk toezicht in te richten.

  1. Via de openingswebpagina met de overzichtsblokken. De laatste daarvan is voor ouderlijk toezicht. Via die optie kan je wel de toegang tot internet blokkeren, maar kan je geen profielen opstellen om bijvoorbeeld bepaalde websites te blokkeren. 
  2. Via het menu rechtsboven op de openingspagina (druk/klik op de liggende streepjes/puntjes rechtsboven in het scherm) krijg je een menu met 6 keuzen. Kies ‘Beveiliging’, dan ‘ouderlijk toezicht’. Daar kan je verschillende toezichtsprofielen (Parental Control Profile) aanmaken. Als een nieuw profiel aanmaakt kan je bij de optie 'Gebruiker van thuisnetwerk’ via een pulldownmenu aangeven voor welke apparaten je wilt dat het profiel van toepassing is. Je kan dan ook de dagen en tijden aangeven en welke websites je wilt dat er geblokkeerd worden. 

Bron: 

Succes met de tips! Indien het niet helemaal lukt, vraag gerust om hulp! 😄

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Agepagelage 

Je kan volgens mij het MAC adres wel blokkeren zodat deze niet met je WiFi kan verbinden.

Reageer