Beantwoord

Apple TV hapert, andere streaming diensten niet

  • 28 December 2021
  • 3 reacties
  • 247 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Mijn vriendin heeft sinds een paar maanden T-Mobile glasvezel. Voorheen had ze DSL. 3581 (Utrecht, net beschikbaar gekomen..) Alles werkt prima, met één irritante uitzondering: Apple TV+.

Tijdens het kijken van een programma stokt de stream na 10-12 minuten. Na een paar seconden volgt een foutmelding van het soort ‘content niet gevonden’ maar volgens mij is dat een verwarrende melding van de app. (-TV App op een LG tv..)

Na een seconde of dertig de stream hervatten werkt vervolgens gewoon, en daarna gaat het weer 10-12 minuten goed. Waarna het spul zich herhaalt.

Minder dan 30 seconden wachten leidt tot een lange timeout en dezelfde fout.

Andere streaming diensten hebben dit niet. Getest met andere apps op dezelfde tv: Disney, Netflix, Amazon Prime, Youtube. Getest met streamen vanaf (bijvoorbeeld) mijn telefoon: Nebula, CuriosityStream, Youtube, Vimeo. TV zit aangesloten met een kabeltje. Tellertjes in het modem laten niets vreemd zien, geen errors en een uptime van 92 dagen. 

Mijn idee is dat jullie peering met Apple hapert. Van de andere kant zou ik dan meer geklaag erover verwachten. Ik denk niet dat ik de enige met Apple TV+ ben.. :grin:

icon

Beste antwoord door Boris 29 December 2021, 11:57

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

3 reacties

Reputatie 7

Hi @burne ,

Thanks voor je bericht en goed dat je ons hebt weten te vinden! Ik kijk graag met je mee. Mijn eerste ingeving is dat er een hapering zou zitten in de verbinding, maar je geeft zelf al aan dat er verder geen problemen worden ondervonden hiermee of met een andere stream. Superfijn dat je zelf al pro-actief bent bezig geweest. Om zo volledig mogelijk te zijn, wil ik je toch vragen om de volgende punten:

  • Welke versie van Apple TV wordt er gebruikt? Firmwareversie
  • Vanaf welk apparaat wordt er gestreamd? Versie, firmwareversie
  • Is het apparaat al voorzien van een fabrieksreset?

Ik hoor het graag van je! 

 

  • Welke versie van Apple TV wordt er gebruikt? Firmwareversie
  • Vanaf welk apparaat wordt er gestreamd? Versie, firmwareversie
  • Is het apparaat al voorzien van een fabrieksreset?

 

 

Valt het op dat ik al een jaar of 24 voor internetproviders werk?

M’n vriendin heeft een LG smart-tv. De app daarop lijkt door Apple zelf geleverd te worden, maar ik kan met veel rondklikken geen versienummer achterhalen. In de afgelopen 6-8 weken zijn er twee updates gepushed dus ik verwacht dat ik de meest recente versie gebruik, en beide updates leiden tot een reboot van de LG-tv die een minuut of tien duurt, dus ik zou zeggen dat er ergens een harde reset langskomt. Geen volledige factory reset denk ik, want ik hoef niet opnieuw wachtwoorden in te voeren. Niet voor Apple TV, maar ook niet voor Disney, Netflix, Amazon Prime en Youtube.
 

Ik heb ergens een antieke Apple TV 3 slingeren. Als je denkt dat dat zinnig is kan ik die aansluiten, maar voor zover ik weet loopt die heel erg ver achter met de huidige software. Apple TV Software 7.8 versus tvOS 15.0. Ik ben er niet helemaal zeker van, maar ik denk dat de LG-app dicht bij tvOS 15 zit omdat ‘ie ook dingen ondersteunt als meertalige ondertitels en tv-show, zaken die missen in TV Software 7.8.

Reputatie 7
Badge +8

@burne Je geeft aan dat er twee updates zijn gepushed. Weet je toevallig of het probleem ook speelde voor één van deze updates of echt pas na de laatste update? Zou je voor de zekerheid ook de app willen verwijderen en opnieuw willen installeren en inloggen? Wellicht dat je dit al getest hebt, maar even voor de zekerheid mocht dit toch niet zo zijn!:sweat_smile: