Beantwoord

Apple TV kan geen verbinding maken met WIFI


Sinds een aantal dagen aangesloten bij t-mobile voor thuis internet. Nu wil ik voor het eerst weer mijn Apple TV gebruiken en deze wil geen verbinding maken met de WiFi. Ik krijg zodra ik het netwerk selecteer de melding dat het wachtwoord onjuist is, echter heb ik nooit een wachtwoord ingevoerd. Ik kan deze ook nergens wijzigen. Kies ik het netwerk van bijvoorbeeld mijn buurvrouw, krijg ik wel de optie om een wachtwoord in te voeren. Ik heb al met Apple aan de telefoon gehangen en met t-mobile. Fabrieksinstellingen, andere WiFi singalen, niks helpt. Iemand een idee?? Via KPN nooit problemen gehad. 

icon

Beste antwoord door MatanjaP 9 July 2022, 19:19

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

17 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @MatanjaP 

Kan je eens op de Apple tv in de instellingen de netwerkinstellingen resetten? Gebruik de wachtwoord achter Wireless Key en niet de wachtwoord achter Login Password.

Heb ik al geprobeerd, is met geen enkele Wifi verbonden. Ik krijg voor mijn eigen Wifi verbinding überhaupt de optie niet om een wachtwoord in te voeren. Ik lees online iets over MAC filter uitzetten, maar zo technisch ben ik niet 🙃

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @MatanjaP  Wist je dat Apple een support heeft die met je mee kan kijken?

Kijk eerst even op Deze site wie weet kom je zo verder! 
Support Apple TV
Je kan daar je telefoonnummer achter laten ze bellen terug en helpen je stap voor stap verder.

Succes! 

@CrisTien ook al gedaan

Reputatie 7
Badge +14

@MatanjaP Welk modem heb je van TMT?

 

@CrisTien Zyxel T54. Mijn telefoon, Macbook en tv zijn met de Wifi verbonden. Het lijkt echt te liggen aan de combinatie Wifi met de Apple tv. Ik zag in de lijst met beschikbare Wifi netwerken nog een tmobile netwerk staan, als ik die selecteer krijg ik wel de optie om een wachtwoord in te voeren, enkel bij mijn eigen netwerk niet 🫤

Reputatie 7
Badge +14

@MatanjaP Ik ben hulp voor je aan het zoeken. De T54 is nog nieuw voor mij. 
@TMTV  Gebruikt dacht ik ook de T54 en Apple TV.

Hopelijk heeft hij Tijd om je te helpen. (Of iemand anders?)

Ik heb mijn Apple TV ingeruild voor Google Chromecast met Google TV - Multimediaspeler - 4K 

Werkt ideaal zonder TV boxen. 
Oké Hopelijk weet iemand snel wat je kan doen. Voor nu moet ik het opgeven.

Sorry 

Reputatie 7
Badge +6

TMTV to the rescure, hoop ik!

Ik lees hier en daar verhalen dat Apple-apparaten moeite zouden hebben met WPA3. Gelukkig kun je dat ook uitzetten. Log hiervoor in op de T54 (192.168.1.1) en ga naar Netwerkinstelling > Draadloos. Helemaal onderaan staat iets als WPA3/WPA2. Verander deze instelling naar alleen WPA2.

Probeer nu om opnieuw verbinding te maken op de Apple TV. Lukt het nu wel? Ik hoor graag of dit inderdaad de oplossing is.

@CrisTien Bedankt voor je hulp en het meedenken. Werkt die versie van de Chromecast ook in combinatie met een Macbook? Ik heb namelijk eerder de simpele Chromecast gehad, daarbij verscheen niet het casting icoon bij het online kijken van series/films. Ik kon enkel screen mirror aanzetten. Daarom ben ik overgegaan op een Apple tv 

Reputatie 7
Badge +14

@MatanjaP Volg de stappen van @TMTV Eerst maar eens kijken of dat iets oplost.

Graag horen wij of het de juiste oplossing is?

Chromecast Google-TV informatie

@TMTV dit heeft het probleem helaas niet verholpen. Ik blijf, zodra ik mijn WiFi netwerk selecteer meteen de melding krijgen dat het opgegeven wachtwoord onjuist is, terwijl er dus nooit een wachtwoord ingevoerd is. Ook heel bijzonder dat ik bij ieder ander willekeurig netwerk wel een wachtwoord kan invoeren 🤷🏻‍♀️

 

Reputatie 7
Badge +6

@MatanjaP Zou je de Apple TV even van de stroom kunnen halen en nog een poging te waren? Soms helpt dat. Als je de melding weer krijgt, kun je eens proberen om niet op Menu maar op de touchpad/middelste knop te klikken? Krijg je dan wel de mogelijkheid om een wachtwoord in te vullen?

Heb je op de Zyxel zelf instellingen veranderd of gebruik je de standaardinstellingen (behalve WPA3 uit)?

@TMTV Ik heb het weer teruggezet naar WPA3 omdat het aanpassen naar WPA2 niet de oplossing leek. Ik weet verder niet wat er gebeurd is, maar ik kon ineens een wachtwoord invoeren 🤷🏻‍♀️ De Apple tv is nu verbonden met de Wifi. Bedankt voor je hulp!! 

Reputatie 7
Badge +6

Fijn om te horen! Apparaten met wifi zijn soms mysterieuze dingen. Had je de Apple TV nog opnieuw opgestart of werkte het meteen?

@TMTV zeg dat wel, ben er de hele dag al mee bezig en alles al aan/uit gehad, gereset, noem het allemaal maar op. Ik heb de Apple tv net niet opnieuw aangezet, gekkigheid. Hopelijk werkt het morgen nog steeds en is niet ineens de verbinding weer kwijt 🤞🏼

Reputatie 7
Badge +6

Ik help het je hopen! Het enige wat ik kan bedenken is dat de Zyxel de verandering naar WPA2 nog niet helemaal had opgeslagen en je het te snel daarna opnieuw hebt geprobeerd. Als dat zo is, zou het kunnen dat de verbinding nog een keer wegvalt. Mocht dat gebeuren, dan kun je nog een keer WPA3 uitzetten en een paar minuten wachten voordat je het opnieuw probeert. Maar laten we daar niet vanuit gaan. Veel plezier met je Apple TV! Uit eigen ervaring verwacht ik dat dat wel zal lukken. Als je ook TV hebt van T-Mobile kun je hem gebruiken in plaats van een tv-box en dat werkt een stuk fijner.