Beantwoord

Benodigde aansluitingen Internet Only

  • 8 June 2022
  • 2 reacties
  • 134 Bekeken

Hallo,

Ik ben bezig met een verbouwing en het einde komt in zicht. Hierna wil ik graag Internet Only afsluiten bij T-Mobile. Nu heb ik een aantal vragen over welke aansluitingen ik nodig heb en welke waar moeten zitten in het huis.

Op mijn postcode heb ik toegang tot glasvezel en de kastjes hiervoor hangen in de kelder (zie foto's). In de woonkamer heb ik een aansluiting voor een COAX kabel (eengats TV/R). 

Ik lees tussen de antwoorden in de community dat er te allen tijden een installateur langs komt om de glasvezel aan te sluiten. 

Voor welke aansluitingen in de woonkamer moet ik zorgen zodat de installateur gemakkelijk zijn werk kan uitvoeren en zodat ik uiteindelijk de beste verbinding heb?

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 8 June 2022, 16:56

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

2 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Svennniie 

Je hoeft enkel 2 stopcontacten in de kelder te hebben of 1 stopcontact met een verlengsnoer, de mediaconverter komt op of naast het glasvezelaansluitpunt en de monteur kan de router hier dan ook meteen testen.

Je zou zelf een internetkabel vanaf de kelder naar de woonkamer kunnen aanleggen zodat je de router achteraf daar kan plaatsen.

Reputatie 7
Badge +3

Hallo @Svennniie ,

De tip van @Waqqas om een kabel aan te leggen naar de woonkamer zou ik zeker aanbevelen want een modem in de kelder is niet bepaald goed voor het WiFi bereik. Als je toch aan het verbouwen bent…

Leg een Cat6 type kabel aan zodat je klaar bent voor 1 GBit snelheid.

Groeten,

Folkert