Beantwoord

Bij bridge mode valt internet ook weg in nieuwe router


Reputatie 1

Beste,

 

Ik heb de Huawei HG659 en als ik hierop in log dan zie ik de mogelijkheid tot het instellen tot Bridge mode zodat ik een router erachter kan plaatsen.

 

Omdat ik toch een stabieler netwerk wenste heb ik de Asus RT-AX82U router aangeschaft en de instellingen samen met een medewerker van Asus ingesteld en de ISP router in bridge mode gezet.

Helaas als ik Bridge mode inschakel *en de wifi 2.4 en 5 Ghz verbindingen van ceze router uitschakel) van de Huawei .modem/router, dan valt ook het internet weg op de nieuwe router en is de led van de Huawei router van internet uit. Met andere woorden geen internet.

Zojuist telefonische contact gehad met T-mobile thuis welke de vraag gaat doorzetten naar technische dienst, daar internet officieel lijkt mij wel gewoon aan moet blijven, enkel alleen wordt doorgevoerd.

Herkent iemand dit probleem? En is er een oplossing voor, of is dit een instelling van tT-mobile die ze simpelweg niet willen laten functioneren?

Ik heb reeds geprobeerd om zowel de ISP router/modem als de asus opnieuw op te starten, maar helaas helpt dit niet. 

 

Rene

icon

Beste antwoord door Waqqas 9 July 2021, 18:39

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 1

Ik heb hem zo ingesteld en ga hem komende dag even testen in verschillende scenario's. Ik laat het morgen of overmorgen weten hoe het gaat. Alvast iedereen enorm bedankt 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @rene1980 . De modems die T-Mobile levert kun je niet in bridge modus zetten. Wel kun je de Asus als wifi access point laten functioneren. Schakel dan de wifi op de Huawei uit en zet op de Asus de DHCP server/dienst uit. Beide koppel je met een ethernet kabel.

Reputatie 7
Badge +14

De verplichting om alle modems toe te laten is aangevochten door Ziggo bij de rechtbank. Tot die tijd wachten alle providers af. Toch staat T-Mobile dit al toe. Maar dan moet je een modem/router aansluiten zoals een Fritzboxen niet alleen een router.

Reputatie 7
Badge +5

@rene1980 

Een mogelijkheid is om DMZ in te stellen op de HG659

Alle binnenkomende data doorsturen naar de Asus RT-AX82U.

Er ontstaat voor uitgaand verkeer een zogenaamde dubbele NAT maar dit hoeft geen problemen op te leveren.

Op deze manier werkt het in mijn opstelling met de (nieuwere) Zyxel T50 modem al 2 jaar zonder problemen.

Reputatie 1

Tot nu toe nog niet tevreden.  Het bereik is verre van optimaal.  Dit weekend zal er gekeken worden door iemand die er veel verstand van heeft. Hopelijk vanaf dan een beter stabieler netwerk.

 

Op mijn mobile geeft hij wel redelijk bereik (waarschijnlijk betere hardware dan in een tv of beveiligingscamera). Dus we kijken dit weekend nog even aan. 

Reputatie 1

wat apart, dacht dat dit een normaal adsl modem was.

Overigens blijf ik het apart vinden na vele berichten te hebben gelezen dat ondanks dat t-mobile zou moeten meewerken met ons zelf de keuze laten in het type router, men niet meewerkt om de bridge mode even open te zetten.

 

Wel vind ik het verder dan ook apart dat de optie er wel tussen staat als ik in het modem inlog. 

 

Reputatie 7
Badge +15

De Huawei HG659 is één van de 3 modems die T-Mobile thuis levert maar hij zou niet in bridge modus kunnen.

Wat is het IP adres dat op de sticker onder je Asus router staat? Als deze gelijk is aan 192.168.1.1 dan moet je deze even wijzigen naar 192.168.0.1 bijvoorbeeld.

Acces Point Mode is ook mogelijk, dan moet je alleen de operating mode naar Acces Point veranderen in de interface.

Reputatie 1

Bedankt voor de reacties.  Ik ga eens met Asus contact opnemen of zij mij hiermee kunnen helpen.  

Reputatie 7
Badge +15

@rene1980 

Het standaard IP adres om de Huawei te benaderen is 192.168.1.1 en als die van de Asus ook 192.168.1.1 is dan zullen er problemen zijn met de verbinding, dus als ze hetzelfde zijn wijzig er dan 1.

Reputatie 1

Zal ik eens nakijken.  Thnx

Reputatie 7
Badge +15

Staat meestal gewoon op de sticker onder je Asus waar ook de inloggegevens staan.

Reputatie 1

Er staat router.asua.com ipv een ipadres

Reputatie 7
Badge +15

@rene1980 

Hier kan je het ook zien

 

Reputatie 1

192.168.50.1 dus niet hetzelfde 

Reputatie 7
Badge +15

Kon één van die 2 zijn las ik op het internet.192.168.1.1 of die jij hebt dus.

Als je de Asus even weghaalt is de Huawei dan wel gewoon stabiel etc en alles werkt?

En de Asus werkt wel met die bridge modus optie uitgeschakeld op de Huawei?

Reputatie 1

Ja als ik de huawei als verbinding maken zonder gebruikersnaam en ik doe de wifi functie uit en de Asus maak ik een netwerk dan werkt het wel. Maar niet zo snel gok als mogelijk is. 

Reputatie 7
Badge +15

@rene1980 

Probeer deze functie is aan te zetten (AP Mode), en vervolgens testen hoe de WiFi op de Asus werkt.

 

Reputatie 7

 

Overigens blijf ik het apart vinden na vele berichten te hebben gelezen dat ondanks dat t-mobile zou moeten meewerken met ons zelf de keuze laten in het type router, men niet meewerkt om de bridge mode even open te zetten.

 

Je bent vrij in het kiezen van een modem. Dit betekend niet dat T Mobile er ook ondersteuning op moet geven. Je apparatuur moet compatibele zijn met het netwerk. ADSL vdsl of glasvezel Om het te laten werken heb je vlan300 nodig

Voor ondersteuning kan je dan wel weer hier op de community terecht.

Reputatie 1

 

Overigens blijf ik het apart vinden na vele berichten te hebben gelezen dat ondanks dat t-mobile zou moeten meewerken met ons zelf de keuze laten in het type router, men niet meewerkt om de bridge mode even open te zetten.

 

Je bent vrij in het kiezen van een modem. Dit betekend niet dat T Mobile er ook ondersteuning op moet geven. Je apparatuur moet compatibele zijn met het netwerk. ADSL vdsl of glasvezel Om het te laten werken heb je vlan300 nodig

Voor ondersteuning kan je dan wel weer hier op de community terecht.

Dat snap ik maar dan is het wel handig dat ze de bridge mode minimaal ondersteunen.  

 

Reputatie 7
Badge +15

@rene1980

Probeer deze functie is aan te zetten (AP Mode), en vervolgens testen hoe de WiFi op de Asus werkt.

 

@rene1980 had je dit nog geprobeerd? Indien wel wat was het resultaat?

Welke snelheid hoor je normaal te halen en wat haal je nu?

Reageer