Beantwoord

Chromecast verbinden met internet thuis

  • 5 June 2022
  • 4 reacties
  • 688 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Beste,

Ik heb een t-mobile abonnement bestaande uit internet. Omdat ik geen televisie zenders kijk, heb ik besloten geen tv abonnement af te sluiten. Daarvoor in de plaatst heb ik een chromecast aangeschaft. Echter lukt het mij niet om mijn chromecast te verbinden met de wifi. 

icon

Beste antwoord door Cris-de-beste2024 5 June 2022, 14:31

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

4 reacties

Reputatie 2

Waarom vind mijn telefoon de Chromecast niet?

Stappen voor probleemoplossing. Koppel de stroomkabel los van het Chromecast-apparaat, wacht een paar seconden en sluit deze weer aan. Wacht een paar minuten. Check of je je apparaat nu ziet in de lijst met apparaten waarnaar je kunt casten.

 

Waarom kan ik niet casten naar Chromecast?

Chromecast werkt niet, hoe los je dit op? De oplossing ligt vaak bij de wifi, zorg dus dat je met hetzelfde netwerk verbonden bent, maar ook updates kunnen het probleem fixen. Als laatste oplossing kun je de Chromecast resetten, waarna deze weer normaal moet werken.

 

Reputatie 7
Badge +14

@Sheline Start je modem eens opnieuw op! En reset je chromecast 

De stappen heb in gevolgd. Ik heb hiervoor zelfs een nieuw Gmail account aangemaakt. Ik krijg de melding op het moment dat ik de chromecast wil verbinden met de wifi. 

 

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @Sheline  Welkom in de Community 

heb je de chromecast al een keer gereset? 
https://support.google.com/chromecast/answer/7566322?hl=nl

Chromecast verbinden met wifi

  1. Sluit de Chromecast aan. ... 
  2. Download en open de Google Home-app. ... 
  3. Zorg dat je smartphone/tablet en Chromecast op hetzelfde netwerk zitten (BELANGRIJK) ... 
  4. Druk op het plusteken (+) in de Google Home-app. ... 
  5. Selecteer nu Apparaat instellen. ... 
  6. Tik vervolgens op nieuw apparaat.