Beantwoord

Chromecast verbinden met wifi van Zyxel T50 modem

  • 15 April 2021
  • 5 reacties
  • 815 Bekeken

Sinds vandaag heb ik T-mobile thuis internet, ik heb mijn iPhone en mijn laptop zonder problemen kunnen verbinden met de WiFi van de Zyxel T-50 modem, het is mij echter niet gelukt om mijn Chromecast met de WiFi te verbinden. Ik heb al verschillende stappen ondernomen om het probleem proberen te verhelpen, echter zonder resultaat. 

 

Na het doorlopen van standaard stappen om mijn Chromecast te verbinden met het WiFi-netwerk kreeg ik een errormelding in de Google home app, met uitleg dat mijn iPhone en de Chromecast mogelijk op netwerken zijn aangesloten die niet met elkaar kunnen communiceren, en dat ik waarschijnlijk de instellingen van het netwerk aan zou moeten passen. Ik heb vervolgens de volgende zaken geprobeerd:

 

0. G​​​​​oogle home app geüpdatet

1. Reset chromecast naar fabrieksinstellingen 

2. Modem uitschakelen en van stroom af, vervolgens weer inschakelen

3. Zyxel T-50 modem resetten naar fabrieksinstellingen

4. Beveiliging van wifi netwerk uitschakelen via de instellingen van de Zyxel T-50 modem

5. 2 aparte wifi netwerken creëeren, 1 voor de 2.4GHz band en 1 voor de 5 GHz band. Vervolgens eerst de iPhone verbinden op het netwerk met de 2.4 GHz band, en proberen de Chromecast te verbinden met datzelfde netwerk. Vervolgens hetzelfde proberen, maar dan met beiden op het netwerk met de 5 GHz band.

6. Het kanaal van de het wifi netwerk op de 2.4GHz band veranderen van automatisch naar kanaal 1

 

 

Al deze pogingen hebben er helaas niet voor gezorgd dat ik mijn Chromecast heb kunnen verbinden met het wifi netwerk. Weet iemand wat ik nog meer zou kunnen proberen?

 

Alvast hartelijk bedankt!

 

 

icon

Beste antwoord door chromecastvragen 16 April 2021, 16:10

Bekijk origineel

5 reacties

Ik heb geprobeerd om verbinding te maken door mijn iPhone te verbinden met het WiFi signaal dat de Chromecast uitzendt, en vervolgens in de Google home app de Chromecast te verbinden met het T-mobile WiFi netwerk. Ook dit heeft geen resultaat gehad, eerst kreeg de melding dat mijn iPhone met een ander WiFi netwerk was verbonden dan de Chromecast. Nadat ik mijn iPhone weer met het T-mobile WiFi netwerk had verbonden kreeg ik uiteindelijk weer dezelfde errormelding als voorheen, namelijk dat mijn iPhone en de Chromecast mogelijk op netwerken zijn aangesloten die niet met elkaar kunnen communiceren, en dat ik waarschijnlijk de instellingen van het netwerk aan zou moeten passen. 

 

Ik ben dus nog zoekende naar een oplossing.

Het is opgelost, ik dacht dat ik de Google home app succesvol had geüpdatet, maar daar was blijkbaar iets mis gegaan. Na het verwijderen en opnieuw installeren van de Google home app kon ik de Chromecast zonder problemen configureren. 

Wat super dat je het hebt kunnen oplossen! En ontzettend fijn dat je alle stappen die je doorlopen hebt hier gedeeld hebt, daar help je mij en mijn collega's (en ook andere klanten) ook enorm mee. Je bent een topper! 

Hallo allemaal,

Ik kan dus ook mijn chromecast niet verbinden krijgen. Bovenstaande allemaal geprobeerd. Maar aangezien ik niet veel verstand van een modem heb, kan iemand in jip en janneke taal uitleggen hoe ik de boel draaiend krijg?

 

 

Reputatie 7

Hi @Christel178, je bent hier helemaal aan het juiste adres! Ik help je met alle liefde verder en verwijs je graag naar het volgende topic: Ik wil casten zonder lasten! | T-Mobile Community. Hier staan meerdere eenvoudige stappen aangegeven die issues met de Chromecast oplossen. Kun je hiermee uit de voeten? Laat het gerust weten als je ergens vastloopt of als de stappen niet hebben gewerkt, dan kijken we samen verder! ❤

Reageer