Beantwoord

Compensatie 7 weken geen Internet


Dag,

 

In totaal heb ik in de afgelopen 7 maanden welgeteld 7 weken geen internet gehad. De compensatie die ik hiervoor krijg is dat ik mijn abbonement niet hoef te betalen tijdens deze 7 weken…. Dat is toch geen compensatie voor iemand die 25% van de afgelopen 7 maanden geen internet heeft gehad.

Het kan toch niet zo zijn dat de wachttijd op een monteur 2 weken bedraagt. Leuk voor jullie dat Guidon jullie onderaannemer is voor monteurs maar volgens mij heb ik een overeenkomst met T-Mobile en niet een nalatige onderaannemer… 

 

Ik ben benieuwd naar een tegenreactie op deze hele soapserie.

 

Giel

icon

Beste antwoord door Waqqas 10 June 2022, 11:55

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

55 reacties

@Jason Kan je een verwachting schetsen wanneer internet weer zou moeten werken?

 

Reputatie 7
Badge +16

@Giel van Lanen Het ticket staat al in de bak bij netbeheer dus het enige dat moet gebeuren, is het doorvoeren van de herstelwerkzaamheden. Ik gok dat KPN langs moet in de POP (centrale), maar dat is een aanname. Mocht dit nodig zijn, dan heb je naar alle waarschijnlijkheid donderdag weer Internet. Ik zal navragen wat de tijdsindicatie is.

Reputatie 7
Badge +16

Zojuist gesproken met de technische dienst: KPN zal je spoedig benaderen voor een afspraak, dan wel om de oplossing door te spreken. 

Eventjes extra meegedacht: heb jij een T-Mobile of Tele2 simkaart thuis in gebruik? Ik kan je namelijk voor de komende dagen een voucher met Unlimited Internet aanbieden. Dan heb je in ieder geval de mogelijkheid om continu online te blijven via mobiele hotspot en verbruik je geen data. Sterker nog: de voucherbundel hoeft niet aangevuld te worden met extra GB's. Dat scheelt toch een beetje in deze thuiswerktijden!

@Jason Inmiddels leef ik in de afgelopen 7 maanden al meer dan 9 weken van voucher codes dus ja die heb ik al. Werkt overigens ook verre van optimaal want de telefoonrekening gaat voor deze maand alweer over de €100,- heen… Wordt hier nog iets van vergoed?

Reputatie 7
Badge +16

Dat is wel vrij bizar; de bundel zou in principe oneindig moeten zijn. Heb je deze continu actief gehouden als mobiele hotspot op de smartphone met simkaart waarop de bundel actief is? 

Ik kan jammer genoeg geen kosten voor de mobiele telefoon vergoeden. Wel wil ik heel graag weten hoe het kan dat je zoveel buiten de bundel betaalt, dat is wel erg hoog. Ik doe de aanname dat het komt doordat de hotspot niet goed functioneert - dit valt eigenlijk al te lezen in je bericht natuurlijk. Kun je de laatste factuur van het abonnement met me delen in dit topic, alsjeblieft? Uiteraard graag met persoonlijke details zwartgemaakt/weggelaten. Ik zal eens kijken of ik dan een deel aan de thuis-kant kan vergoeden voor je. 

Reputatie 7
Badge +16

@Giel van Lanen Ik zie dat het inmiddels gelukt is om een afspraak te maken en die staat gepland voor morgen (23 juni). Veel succes en mocht het nog lukken om je laatste factuur te delen, dan heel graag! 😊

@Jason  Het is inderdaad gelukt om een afspraak te maken. Hopelijk is hierna het internet weer beschikbaar. Is er een manier om de facturen niet en plein public te delen?

Reputatie 7

Hi @Giel van Lanen, super dat het is gelukt met de afspraak! Ik snap dat je dit liever niet en public wilt delen. Je mag dit naar mij doorzetten in een privébericht (door op mijn naam te klikken) als je dit prettiger vindt. Je kunt het ook mailen naar klantenservice@t-mobilethuis.nl. Laat je weten waar jouw voorkeur naar uitgaat? Dan pak ik 't verder voor je op! 

Dag @Jason en @Lisa, de monteur is zojuist vertrokken zonder gewenst resultaat. Hij vertelde me dat er in de grond iets verkeerd is aangesloten? Bijzonder als je het mij vraagt want het heeft eerder gewoon gewerkt.

Werd enkele minuten na het vertrek van de monteur gebeld voor een volgende afspraak. de eerst mogelijke datum is 4 juli….

ongelooflijk hoe lang dit alles duurt.

@Lisa ik zal de facturen sturen in een privébericht.

@Jason is het mogelijk dat T-Mobile een dongel opstuurt zodat thuiswerken weer mogelijk is? Met een hotspot op een telefoon is dit geen werkbare situatie en inmiddels zit ik al zo lang thuis zonder internet dat dit wel het minste is wat T-Mobile kan doen.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Giel van Lanen, 4 juli is echt buitensporig laat, ik ga eens aan de bel trekken bij onze partner om dit te bespoedigen want als ik heel eerlijk ben, kunnen we het anders beter nog per direct opzeggen zodat je vrij bent om meteen een nieuwe aansluiting aan te vragen.

Ik zie dat netbeheer wel om een update heeft gevraagd en daarin aangeeft een nieuwe afspraak te willen inplannen; daarin staat deze specifieke datum overigens niet vermeld - maar dat zal dan wel direct fysiek bij jou aangegeven zijn. 

Jammer genoeg hebben wij geen mogelijkheid om een dongel toe te sturen, het staat daarentegen wel op het lijstje om als noodvoorziening toegevoegd te worden. Ik meen dat we dit tot een jaar of drie geleden als optie hebben gehad, maar tegenwoordig leveren we ze ook niet meer uit, sorry.

Reputatie 7

Hi @Giel van Lanen, ik ben zojuist teruggekomen op jouw privébericht! Als je de factuur kunt e-mailen naar klantenservice@t-mobilethuis.nl en hier een seintje geeft, dan duik ik erin. 

Hoi @Lisa,

Zijn er nog vorderingen omtrent de facturen?

Groet,

Giel

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Giel van Lanen, de facturen zijn in goede orde ontvangen - dankjewel! Jammer genoeg zie ik dat het twee facturen betreft van een andere provider en dat het de gemaakte belkosten van een ander persoon zijn (uit privacyoverwegingen zal ik de persoon in kwestie eventjes niet benoemen en public, maar we weten beide wie bedoeld wordt! 😊). Bovendien zie ik dat het een factuur betreft van vorig jaar, toen speelden er nog geen problemen. Ik kan dit spijtig genoeg niet goedkeuren en hoop dat je hier begrip voor hebt.

Dag @Jason, de facturen zijn inderdaad van Simpel. Als ik mij niet vergis is Simpel in december 2020 onderdeel geworden van T-Mobile... De factuur van vorig jaar was ook ten tijden van geen internet (en dus ook problemen). Dit mag gerust gecontroleerd worden maar hieralvast de link naar het topic van toen: 

Het klopt inderdaad dat het de facturen van mijn partner betreft.

Om eerlijk te zijn heb ik geen begrip voor dit. T-Mobile heeft nog een enkele manier een stapje mijn richting in gedaan. En dat terwijl ik inmiddels ongeveer 10 weken geen internet heb ik 8 maanden…… 

Enige aanbod wat ik heb gekregen is of ik een of ander tv pakket zou willen. TV zit aangesloten op wifi…

Daarnaast kan ik me niet voorstellen dat de overstap naar KPN op 12 juli gaat plaats vinden. Dus kort samengevat laten jullie me echt belachelijk lang zonder internet zitten en is ook nog voor gezorgd dat ik niet overstap….

 

@Jason Als jij deze topic en de bovengenoemde topic bekijkt, denk je dan niet dat het tijd wordt een stapje extra te zetten? En dan doel ik niet op een of ander TV pakket wat ik niet eens kan gebruiken omdat ik geen wifi heb!

Reputatie 7
Badge +16

@Giel van Lanen Je hebt gelijk, laat ik me verontschuldigen voor de verkeerde conclusie die ik hierboven getrokken heb aangaande de periode. Normaliter vergoeden we geen facturen van andere personen, dat is namelijk lastig te controleren, we kunnen immers niet nagaan of jij gebruik gemaakt hebt van de aangevulde databundels - dat is meer waar ik op doelde.

Omdat je inderdaad eerder last hebt gehad en alles bij elkaar genomen toch geen structurele oplossing toegereikt hebt gekregen, zal ik de aangevulde databundels à € 63,50 vergoeden aan de thuis-kant. De losstaande internetbedragen kan ik echt niet vergoeden, sorry. Ik kan het niet verantwoorden om dat ook nog te doen als het op een andere naam staat.

De overstap naar KPN zou op 12 juli moeten kunnen plaatsvinden, maar dan wel zonder Overstapservice omdat je natuurlijk technisch gezien een maand opzegtermijn hebt. Wat ik echter wil voorstellen, net als ik eerder deed: zodra het probleem aan onze kant dan toch echt opgelost is, zal ik je contract bij T-Mobile met onmiddellijke ingang stopzetten. Dan ben je een dag later vrij om over te stappen - is dat een idee?

Je ontvangt straks een bevestiging van de vergoeding per e-mail. Vergeet alsjeblieft het tv-pakket; dat was een belachelijk aanbod van mijn kant en was een kwestie van niet goed inlezen in de situatie.

@Jason Dank. Dit waardeer ik echt!

Het opzeggen laat voor nu nog maar zitten. Mocht ik nog willen overstappen bekijk ik dat nadat het internet weer werkt.

 

Reputatie 7
Badge +16

@Giel van Lanen Geen dank, dat is het minste dat ik kan doen voor je na alle trammelant! 

Mocht je toch van de opzegging gebruik willen maken, dan sta ik voor je klaar.

@Jason zojuist zijn er twee monteurs vertrokken van KPN netwerk. Zij hebben alles doorgemeten en zeggen dat het kastje waar de glasvezel kabel in gaat het niet goed doet en vervangen dient te worden. Kan dit via deze weg in gang gezet worden? 

Reputatie 7
Badge +16

@Giel van Lanen Ik zie dat KPN de rapportage meteen doorgezet heeft dus dat komt in orde. Wat ik echter niet precies kan zien, is om welk kastje het gaat; ik doe de aanname dat je refereert aan de Genexis network terminal (witte Media Converter) die het modem verbindt met het FTU (glasvezelaansluitpunt), klopt dat? Indien je het kastje bedoelt waar de vezel van buiten naar binnen komt, dat zou het FTU zelf moeten zijn - indien dat beschadigd is/defect is, dan zou netbeheer dat zelf moeten doen. 

De verwachting is dat je vandaag of morgen een uitnodiging krijgt voor een nieuwe afspraak. Laat het me weten zodra er weer contact is geweest, alsjeblieft.

Dag @Jason 

Tot op heden heb ik niet vernomen van T-Mobile voor een nieuwe afspraak.

De converter heeft 3 lampjes: power, connection en alarm. Momenteel brand het lampje alarm rood en power groen. Het betreft een zwarte converter (Ik dacht dat mij eens is verteld dat dit een nieuwe converter is).

Is er mogelijkheid dat deze situatie met spoed wordt opgepakt aangezien het steeds langer begint te duren?

De voucher code verloopt vanavond. Zou hier een nieuwe van kunnen worden opgestuurd?

Reputatie 7
Badge +16

@Giel van Lanen Graag doe ik er alles aan om het ticket met zoveel mogelijk vaart op te laten pakken, ik zal er een urgentiemelding bij plaatsen, maar kan daarin jammer genoeg geen garanties bieden, sorry.

Ik stuur je direct een nieuwe voucher toe!

@Jason Klopt het dat ik nog altijd niets heb gehoord?

Reputatie 7
Badge +16

@Giel van Lanen Ik zal zo KPN eens bellen, het duurt nu wel erg lang inderdaad. Je hoort uiterlijk vanmiddag meer van me!