Beantwoord

Deze site is niet bereikbaar

  • 3 May 2023
  • 3 reacties
  • 113 Bekeken

Reputatie 3

Hi,

Ik ga de suggestie van blacklisting uitvoeren. Het is wel gek dat ik die ondervind bij een pagina die ik nog nooit eerder heb bezocht.

Het is mij opgevallen dat ik regelmatig, nadat ik een abonnement T-Mobile afgesloten heb, dat ik regelmatig enkele pagina's niet direct of helemaal niet kan bereiken. Mijn vermoeden is dat de bewuste URL's niet of veel te laat worden geresolved. Dit is de typische foutmelding:

Deze site is niet bereikbaar

De verbinding is opnieuw ingesteld.

Probeer dit eens:

- Controleer de verbinding
- Controleer de proxy en firewall
- Windows Netwerkcontrole uitvoeren

ERR_CONNECTION_RESET

Ik heb de volgende configuratie

  1. Glasvezel 1 Gb/s up&down
  2. Ik heb de Zyxel T-54 modem/router niet in gebruik.
  3. Netgear RBR50 router (waarin ik een VLAN=300 heb opgenomen)

Alles is up-to-date van wat je maar kunt bedenken.

DNS heb ik op statisch gezet mer de onderstaande T-Mobile DNS-adressen:

T-Mobile DNS-adressen:
Primary: 84.241.227.81
Secundary: 84.241.227.82

Nadat ik deze heb ingevuld in mijn RBR50 en deze toepas, valt de internetverbinding totaal weg #apart De afzonderlijke velden per pagina in mijn router zijn dan lange tijd leeg alvorens ze een waarde krijgen.

Ik heb op mijn beurt beide DNS-waarden gezet als:

Cloudflare DNS-adressen:
Primary: 1.1.1.1
Secundary: 1.0.0.1

De verbinding werkt dan weer wel, maar de onbereikbaarheid van verschillende pagina's blijft hetzelfde.

Op een Android telefoon en tablet krijg ik hetzelfde. Als ik wat aan de DNS wijzig dan werkt het voor een tijdje, maar na enkele uren is de bewuste pagina wederom niet te bereiken! 

Het werkt subliem met 4G of als ik Google One VPM inschakel!

De browser Firefox opent de bewuste pagina’s gewoon wel! Whatismyip geeft hetzelfde externe IP-adres weer, dus, dan twijfel ik aan blacklising.
 

Wat zou ik nog meer kunnen doen?

Bedankt.
 

icon

Beste antwoord door Michel281 7 May 2023, 11:38

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Michel281 ik kijk graag met je mee.

Over welke website gaat het? Krijg je dezelfde melding als je de Zyxel aangesloten hebt?

Zou je een screenshot kunnen delen van je command prompt met de command ipconfig /all. Ik kan namelijk alleen een stabiele verbinding verzekeren met onze eigen (DNS) instellingen. Talk soon!

Reputatie 3

Hi @Michel281 ik kijk graag met je mee.

Over welke website gaat het? Krijg je dezelfde melding als je de Zyxel aangesloten hebt?

Zou je een screenshot kunnen delen van je command prompt met de command ipconfig /all. Ik kan namelijk alleen een stabiele verbinding verzekeren met onze eigen (DNS) instellingen. Talk soon!

Dank je wel voor je antwoord,

 

Komend weekend wil ik mijn router resetten en kijken of dat een positief resultaat zal hebben. Het is wel erg lang geleden dat ik dat ooit gedaan heb

Reputatie 3

Hi @Michel281 ik kijk graag met je mee.

Over welke website gaat het? Krijg je dezelfde melding als je de Zyxel aangesloten hebt?

Zou je een screenshot kunnen delen van je command prompt met de command ipconfig /all. Ik kan namelijk alleen een stabiele verbinding verzekeren met onze eigen (DNS) instellingen. Talk soon!

 

Ik heb, zoals eerder geschreven, een paperclip opgezocht en deze achter in mijn router gestoken. Na deze reset moeizaam volgens de regels van Netgear weer ingericht. 

 

Het probleem is hierdoor daadwerkelijk verholpen! 

 

Dank je voor het meedenken. 

Reageer