Beantwoord

Draytek modem 5 jaar oud

  • 7 February 2022
  • 9 reacties
  • 129 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 6 reacties

We hebben sinds een aantal weken enorm veel last van problemen met onze WiFi. Het modem  resetten is de enige remedie en het is behoorlijk irritant aan het worden. Minimaal 4x per dag een reset uitvoeren is hetgeen wat nu “normaal” is. 
We hebben geen apparatuur tussen modem en tv ontvanger oid.

op de iPad of Android tablet zie je vol WiFi bereikbaar maar geen verbinding. Tevens is het WiFi bereik een stuk minder dan normaal.

Er hangt op de overloop een fritzbox repeater ook 5 jaar oud

 

Is het modem niet gewoon defect? Ik twijfel over overstap ….

wie kan assisteren?
 

mvg 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 8 February 2022, 08:41

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

9 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Avazo 

Ik denk dat je wel een nieuwe modem kan krijgen (Zyxel-T50) wacht hiervoor de reactie van een moderator even af.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Avazo, van harte welkom op de Community!

Top dat je het aankaart op de Community! Ik weet niet wat de exacte reden is die ten grondslag ligt aan deze obstructie, maar wat mijn ervaring na de laatste zeer vergelijkbare cases wel leert, is dat het swappen van een Draytek naar een Zyxel + Media Converter dit probleem in ieder geval tackelt. Daarom stuur ik je meteen de Zyxel + converter toe. Deze zullen binnen vijf dagen bezorgd worden, zo heb je straks weer optimale wifi thuis.

Omdat het bij Glasvezel om zeer sensitieve apparatuur gaat, wordt de installatie verricht door een monteur. Je ontvangt binnen enkele dagen de track&trace-code van PostNL, zodra het pakketje onze distributie verlaat. Zodra je de exacte bezorgdatum weet, kun je een afspraak inplannen met Guidion om het vervangende modem + converter te laten installeren. Hiervoor krijg jij straks een afspraaktool per sms en e-mail toegestuurd. Zo kun je dadelijk precies afstemmen met de monteur wanneer het uitkomt.

De Draytek mag straks bij het grofvuil gezet worden of naar een milieustraat gebracht worden, die hoeven we niet langer geretourneerd te hebben! 😉

Beste lezer,

 

werkt de huidige WiFi repeater met het nieuwe modem?

of moet er extra WiFi punt bijkomen?

 

mvg aryan

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Avazo 

De Fritz repeater werkt ook gewoon met het nieuwe modem, je kan ook wifi plus aanvrage dat een mesh netwerk maakt met het nieuwe modem. Kost wel €2,50 per maand.

Reputatie 7
Badge +16

@Avazo Slim dat je het checkt! Ik gok dat je momenteel een Fritzbox thuis gebruikt als repeater of access point, klopt dat? Zo ja: deze werkt prima met het Zyxel modem, maar kan ook indien gewenst, en voor de nog betere communicatie onderling, geswapt worden naar een Zyxel WAP. Laat maar weten wat voor jou wenselijk is, dan stuur ik je kosteloos (ten tijde van je contractduur is het wifipunt in bruikleen) een WAP toe.

Ik zou graag de zyxel wap ontvangen

 

dank voor de snelle reactie

Reputatie 7
Badge +15

@Avazo 

Die kun je hier eenvoudig bestellen :

https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/internet-wifi/wifi-plus

Reputatie 7
Badge +16

@Avazo Normaliter zou ik @Waqqas 100 procent gelijk geven, in dit geval bestel ik de WAP liever voor je omdat we het product dan kosteloos kunnen toesturen. Je hebt nu immers ook een wifipunt kosteloos in gebruik. Het zou niet heel netjes zijn wanneer we nu ineens een maandelijkse bijdrage vragen voor hetgeen je in principe al gratis in bruikleen hebt! 😉

Reputatie 7
Badge +16

@Avazo De WAP is besteld, houd rekening met een levertijd van ongeveer (maximaal) vijf dagen. Overigens ook niet geheel onbelangrijk: de onderkant van de WAP is meer in bolvorm dan de Fritzbox, houd daar rekening mee wanneer je deze plaatst!