Draytek modem vervangen

  • 21 February 2023
  • 5 reacties
  • 330 Bekeken

Goedemiddag,

We zitten al een aantal maanden te tobben met onze modem. De wifi dekking is erg slecht, zelfs met 2 repeaters in huis.
Ik heb een vriend de instellingen na laten kijken en die meld me dat de instellingen goed staan, voor zover dat mogelijk is bij deze prehistorische modem. Dit zal uiteraard wel meevallen, maar het is wel een wat ouder type inderdaad.

 

Ik heb deze modem bijna 5 jaar en vroeg me af of bestaande klanten ook in aanmerking komen voor nieuwe apparatuur?

Als dit niet zo is, dan zeg ik mijn abonnement op, en zal ik een nieuwe afsluiten. Dan heb ik ook een nieuwe modem! :)

 

Op dit moment hebben wij de Draytek 2132 modem.

 

Alvast bedankt!

Tommie van Odido 1 jaar geleden

Hi @Ikbenglenn, uiteraard komen bestaande klanten in aanmerking voor een nieuw modem! Ik heb de swap meteen voor je in gang gezet, het nieuwe modem zal binnenkort bezorgd worden. Als je verder nog vragen hebt, stel ze gerust!

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Ikbenglenn 

Aangezien de Draytek al best oud is en geen updates meer krijgt kan je wel rekenen op een swap voor een nieuwere router.

Bovendien is LAN poort 3 en 4 onbruikbaar op de Draytek door het nieuwe tv platform dat ook via een internet poort werkt.

De nieuwe router beschikt over Any port Any Service, zowel internet als tv over dezelfde poort.

Brengt een fabeieksreset misschien wat verbetering qua WiFi bereik?

Hallo @Ikbenglenn 

Aangezien de Draytek al best oud is en geen updates meer krijgt kan je wel rekenen op een swap voor een nieuwere router.

Bovendien is LAN poort 3 en 4 onbruikbaar op de Draytek door het nieuwe tv platform dat ook via een internet poort werkt.

De nieuwe router beschikt over Any port Any Service, zowel internet als tv over dezelfde poort.

Brengt een fabeieksreset misschien wat verbetering qua WiFi bereik?


Helaas niet, ook geprobeerd een ander kanaal te gebruiken maar ook dit was zonder succes. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Ikbenglenn, uiteraard komen bestaande klanten in aanmerking voor een nieuw modem! Ik heb de swap meteen voor je in gang gezet, het nieuwe modem zal binnenkort bezorgd worden. Als je verder nog vragen hebt, stel ze gerust!

Ik heb ook nog een Vigor 2132F modem. Kan ik deze ook omruilen voor een T50?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @sroijers, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

 Dit kan ik zeker voor je omruilen! Let er wel op dat er een monteur langs moet komen om het modem en Media Converter te installeren, geen zorgen, dit is zo gepiept. Ik heb alles voor je in gang gezet, je ontvangt zo direct een bericht met de wijzigingen en om een afspraak in te plannen met de monteur. Ook is dit terug te zien in Mijn Odido, hier kun je ook de zending volgen van je pakket. Het modem en Media Converter worden door ons afzonderlijk verstuurd en komen niet samen met de monteur. Het modem en Media Converter dienen dan ook eerst ontvangen te zijn voordat je de afspraak met de monteur inplant. 

Reageer