Beantwoord

Draytek Vigor2132 FVn met TP- link TLSF1005D en TP-link Deco M4 set

  • 13 July 2021
  • 1 reactie
  • 191 Bekeken

Hoi,

Ik wil mijn wifi bereik in huis en onder overkapping verbeteren.
En ik had nog een Deco M4 Set  van 3 thuis liggen, maar krijg het niet helemaal juist aan de gang.

Heb dus 3 TP-LINK deco`s, en een tp-link switch waardoor ik de andere deco`s bedraad kan aansluiten 
(1 boven) en ( 1 onder overkapping)

Hoe moet ik de Hoofd deco aansluiten op de Draytek Vigor, en dat ik de switch ook kan gebruiken voor de andere deco`s te voorzien van bedraad internet?

nou is het zo aangesloten: draytrek - hoofd deco (poort 1) - (poort 2) naar switch en vanuit switch gaat hij 2 x bedraad naar deco`s 2 en 3. 

is dit juist?

Moet ik ook de wifi van de Draytek Vigor uitzetten?

En moet ik dan de Deco`s in ACCESPOINT stand zetten of DRAADLOZE ROUTER?

Had het gister wel aan de gang gekregen, maar als ik dan bv met mijn telefoon naar boven liep, bleef hij op de deco van de overkapping onderstaan en dit moet normaal gesproken toch niet kunnen.
Dan moet hij toch overschakelen naar Deco Boven?
 

Ik denk persoonlijk dat de set wel moet werken, maar ik zie denk ik een instelling of iets over het hoofd!

Hoor graag als iemand mij hierin kan helpen

Groetjes Nicky

icon

Beste antwoord door Waqqas 13 July 2021, 20:56

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Kuijpers12 

De WiFi op de Draytek kan je uitzetten en heb je ook de Deco app? Dan moet je volgens mij deze stappen uitvoeren.

Ga in de Deco APP naar “Meer-Geavanceerd-Snelle roaming” en schakel deze in

Ga in de Deco APP naar “Meer-Geavanceerd-Bedrijfsmodus” en kies voor “Access point”, u druk vervolgens op “Oke” waarbij uw Deco opnieuw opgestart wordt

Reageer