Beantwoord

externe router verbind niet naar verhuizing

  • 3 November 2022
  • 3 reacties
  • 62 Bekeken

Hallo

Ik ben sinds een paar dagen bijn een nieuwe adress. Alles heb ik meegenomen en alles werkt behave een D-Link router DIR 2660. Ik heb een Huawei HG659 modem.

De laaste jaren heb ik zonder problemen mijn DLink kunnen gebruiken als router door middel van power line adaptors.  Bij het nieuwe adress krijg ik ‘connected, no internet’ als fout melding.

Als ik de router direct in de modem aansluit werkt het prima. Zo ver ik weet gebruik ik de juiste poorts on de Modem maar verder ik zou niet weten wat ik moet doen.  Als ik probeer het te oplossen met de windows tool krijg ik de foutmelding ‘windows can’t communcate with the devie  or resource (primary DNS server)

Ik hoop dat jullie mijj kunnen helpen! Vriendelijk dank!

 

John

icon

Beste antwoord door Waqqas 3 November 2022, 13:20

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @cozzie55 

Gaat de powerline adapter bij de Huawei in één van de INT poorten?

Heb je de 2 powerline adapters succesvol met elkaar gepaired? Misschien kun je ze eerst eens even voorzien van een fabrieksreset.

Als het rechtstreeks aansluiten wel werkt maar via de Powerline adapters niet, kan het zijn dat er aparte fases worden gebruikt. Kan je op de powerline adapters een status zien of ze verbinding hebben met elkaar?

Misschien de powerline adapters even resetten en weer opnieuw met elkaar verbinden?

Het werkt! Veel dank!!!!

Het was idd een kwestie van de powerlines resetten. Ik heb namelijk meerdere en had ze vermeng. Allemaal werden reset en nu werkt het:)

Reageer