Beantwoord

extra wifi kanaal??

  • 1 January 2022
  • 4 reacties
  • 87 Bekeken

Gelukkig NieuwJaar 

 

Sinds een paar weken heb ik geen 2, maar 3 WiFi kanalen van mn ZYXEL  TM-modem, 

dus de 

TM 2g en TM 5gm en daarnaast veraschijnt er een volledig onbekende TM-6f247kk in mn scanner.. 

Deze blijft op de radio, ook als ik mn 2g en 5g uitzet. Hoe kan dit? En hoe zet ik dit uit?

icon

Beste antwoord door Ginny 1 January 2022, 16:12

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @ikke dus zelf 

Kan je eens kijken of dat netwerk blijft bestaan als je de Zyxel van het stroom haalt? Dan weet je ook meteen of een herstart helpt.

Reputatie 6

Hoi @ikke dus zelf en welkom op de Community! In jouw T-Mobile Thuis omgeving kun je checken welke wifi kanalen jij actief hebt.Ik heb zelf ook even bij je gespiekt en zie dit kanaal er bij jou niet tussen staan. Dit wifi kanaal is dus niet van jou afkomstig, zou het een wifi kanaal van één van je buren kunnen zijn? 

ja -  heb even een appje gedownloadt (wiFi Explorer ) -  en het blijkt een heel ander modem te zijn, een Zyxel. Die overigens dus wel drie frequenties heeft, maar dat is hun probleem ...

De buren (ergens) hebben dus ook TMob nu!

Wel meteen alle passwords even vernieuwd en nu op een zwaardere beveiliging gezet. 

 

Gelukkig nieuwjaar allemaal !

Reputatie 6

Fijn om te horen dat het mysterie is opgelost! 😁 Jij ook een heel gelukkig nieuwjaar toegewenst!