Beantwoord

Extra WIFI punt werkt draadloos niet.

  • 7 March 2021
  • 6 reacties
  • 135 Bekeken

Goedemiddag, ik heb een extra WIFI punt aangevraagd en ontvangen echter krijgen we deze draadloos niet aan de praat. Wel met de geel geleverde kabel die erbij zit. Echter moet dit ook kunnen door het WIFI punt in de woonkamer te zetten. Kan het zo zijn dat deze geblokkeerd is en deze geactiveerd dient te worden op de Draytek modem in mijn meterkast en kan men dit vanuit T-Mobile activeren? Op deze manier heb ik ook niets aan een extra WIFI punt als het niet werkt. Gr. Marco

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 9 March 2021, 13:18

Bekijk origineel

6 reacties

U heeft maar 1 extra wifi punt en geen Zyxel T50, dan gaat draadloos niet werken en zal er een kabel tussen moeten.

@ Doornekamp 33 zie onderstaande reactie.

U heeft maar 1 extra wifi punt en geen Zyxel T50, dan gaat draadloos niet werken en zal er een kabel tussen moeten.  

Jazeker ik heb een Zyxel T50 als extra WIFI punt aangeschaft. Ik heb al een Draytek Modem die zit in de meterkast.

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Housefreak, welkom op de Community!

Als ik het beeld niet goed schets, geef het aan en bij voorbaat mijn excuses: 

Je hebt momenteel een Draytek modem, een Zyxel T-50 als extra versterker (dit is een modem, dus gaat niet in die functionaliteit werken) én een Zyxel WAP (Wifi-punt). Je hebt dus twee modems momenteel, dat gaat niet werken samen.

Zoals @Doornekamp33 aangeeft, dien je het eerste Wifi-punt altijd bekabeld aan te sluiten, anders fungeert de versterker niet als access point en kun je geen verbinding tot stand brengen. Haal de Zyxel T-50 er eens tussenuit en sluit de WAP direct als access point aan op de Draytek, dan heb je een werkende verbinding.

Aan je eerste bericht te lezen, kun je al uit de voeten met de installatie van de WAP, maar mocht je alles stap-voor-stap willen volgen, gebruik dan deze handleiding: Hoe sluit ik de WAP aan op een Draytek/Huawei?

@ Jason, dan gaat ie retour want dan heb ik er niks aan. Bedankt voor de snelle reactie en deze topic kan weer weg.

Reputatie 7
Badge +16

@Housefreak Gaat het Wifi-punt ertussenuit of doel je op de Zyxel T-50? Ik zie in ons systeem namelijk geen geregistreerd extra modem, heb je deze zelf ergens aangeschaft buiten T-Mobile om?

Reageer