Beantwoord

Gast Wifi niet uit te schakelen

  • 4 July 2021
  • 4 reacties
  • 155 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Graag topic verwijderen  

 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 5 July 2021, 17:37

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Goedenavond @AmandoB Dus opgelost?

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @AmandoB, van harte welkom op de Community!

Fijn dat de Wifi-problemen verholpen zijn. Hoe heb je het uiteindelijk opgelost? 

Voor eventuele toekomstige meelezers: wanneer je inlogt in het modem via 192.168.1.1 > menu > netwerkinstellingen > draadloos > 2de tabblad gast... daar zie je als het goed is je gastnetwerk met daaronder de optie wijzigen daar kan je ook nog kiezen uit toegangsscenario externe gast of thuis gast. Staat standaard op externe gast en werkt gewoon goed maar dit kan je ook eens nalopen. Hier kun je het gastnetwerk uitschakelen zodat dit niet langer als optie tussen de beschikbare, draadloze netwerken wordt weergegeven.

Goedemiddag @AmandoB, van harte welkom op de Community!

Fijn dat de Wifi-problemen verholpen zijn. Hoe heb je het uiteindelijk opgelost? 

Voor eventuele toekomstige meelezers: wanneer je inlogt in het modem via 192.168.1.1 > menu > netwerkinstellingen > draadloos > 2de tabblad gast... daar zie je als het goed is je gastnetwerk met daaronder de optie wijzigen daar kan je ook nog kiezen uit toegangsscenario externe gast of thuis gast. Staat standaard op externe gast en werkt gewoon goed maar dit kan je ook eens nalopen. Hier kun je het gastnetwerk uitschakelen zodat dit niet langer als optie tussen de beschikbare, draadloze netwerken wordt weergegeven.

Hi Jason,

Je bericht is in mijn spam beland vandaar dat ik nu pas antwoord. Je hebt inderdaad gelijk dat je via netwerkinstellingen>draadloos> 2de tabblad gast. Alleen zie je hier maar 1 netwerk staan. Je dient dan eerst naar algemeen te gaan, te switchen van 2.4ghz naar 5ghz en dan weer naar 2de tabblad gast. Dan pas zie je je 5ghz gastnetwerk. 
 

ik had verwacht dat als ik naar 2de tabblad gast zou gaan dat ik hier beide netwerken zou zien en kunnen wijzigen. Het is wat omslachterig dan ik had verwacht.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @AmandoB 

Het zou kunnen dat dit door Easymesh komt dus 1 netwerk in plaats van 2 gescheiden netwerken.

Reageer