Beantwoord

Geen internet Wifi Plus


  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 104 reacties

Wifi plus besteld (2x) omdat ik niet overal goede dekking van het Wifi signaal heb. Geïnstalleerd en volgens de Zyxel modems is de verbinding op en top. Volgens mijn laptop is het signaal inderdaad goed aanwezig. Mooi….. NIET.

Ik mag dan wel een goed signaal Wifi hebben maar Internet wordt NIET doorgezet door de Zyxel dingen. Internet werkt prachtig want laptop even aan het modem hangen met kabel en voila…. Internet. Ook de TV/Radio werkt dus met het Internet is NIETS mis. Het modem werkt dus naar behoren en daar blijven we dus verder van af.

Dan maar eens alle devices (modem en Mesh punten) resetten. Geen soelaas. Ook gaat het inloggen op de Wifi niet zoals verwacht. De oude inloggegevens moet je uit het device vegen en toch opnieuw inloggen op de Wifi. Ook al is het dezelfde naam en SSID gebleven.

Dus proberen om in te loggen op de Zyxel dingen. App geeft een IP adres aan dus daar op geklikt. Je wordt dan naar een inlogpagina van de eerste Zyxel gestuurd. Wat je daar ook invoert als gebruiker en wachtwoord je komt er niet in. Niet het oude modem wachtwoord noch het 1e Zyxel wachtwoord noch het 2e Zyxel wachtwoord.

Internet werkt dus niet met die Zyxel dingen en nu hoop ik dat er een knappe bol op dit forum een werkend antwoord heeft voor mij.

icon

Beste antwoord door TechRacing93 28 June 2022, 08:19

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

11 reacties

Addendum:

Ook mijn NAS is niet meer bereikbaar. De NAS hangt aan het modem met Ethernet kabel. Het lijkt er op dat de Zyxel een compleet stand alone Wifi netwerk opgebouwd hebben en de connectie met het modem hebben vergeten. De 1e Zyxel zit uiteraard met Ethernet kabel aangesloten op het modem.

Ook is de 2.4 en 5GHz door elkaar gehusseld door Zyxel. Ik zie nergens mijn 2.4 GHz verbinding meer. Ik had in het modem de SSID/wachtwoord veranderd en uiteraard de inloggegevens voor het modem zelf. Misschien is het beter om alles in de fabrieksinstelling terug te zetten?

Mocht dit ook niet lukken dan ga ik toch sterk geloven dat het nooit goed gaat komen en dan stuur ik het pakket direct retour. Ik ga dan wel zoeken naar iets wat wel werkt.

Reputatie 3

@OpaGod,

  • Welk type Zyxel modem heb je, T50 of T54?
  • Wi-Fi Plus is de Zyxel WAP6807?
  • Wil je een Mesh netwerk of de 2,4GHz en 5GHz als gescheiden netwerk?

Indien je een gescheiden netwerk wilt kun je de volgende stappen proberen, geplaatst vanaf mijn vorige account op de community. Haal je 2de WAP6807 van de stroom totdat de 1ste goed geconfigureerd is, als de 1ste niet goed geconfigureerd wordt dan gaat de 2de nimmer werken.

Hierbij mijn stappenplan waarmee ik werkend vanuit de WAP 2,4GHz en 5GHz als gescheiden netwerken heb.

 

Stroomloos gemaakt: 

  • Mediaconvertor
  • Zyxel T50
  • Zyxel WAP6807

Hierna in de onderstaande volgorde aangesloten op het stroomnetwerk en de stappen gedaan:

  1. Mediaconvertor, gewacht tot alles stabiel was en toen,
  2. Zyxel T50, gewacht tot alles stabiel was en daarna de volgende instellingen aangepast hierin: Menu → Netwerkinstellingen → Draadloos → EasyMesh en daar het “schuifje” omgezet naar Off / Uit
    Hierna terug naar het Overzicht scherm → Wifi-instellingen en daar het vinkje bij “Houd 2.4G en 5G hetzelfde” uitgezet. Hierna de 5G WiFi netwerknaam aangepast met als toevoeging netwerknaam-5GHz. Uiteraard kun je zelf hiervan maken wat je wilt.
  3. Zyxel WAP6807 aangesloten, dan de app MPro Mesh openen, dus niet de website van de WAP! In de app ingelogd op de T50 en vervolgens bij Mesh Devices op het + teken geklikt. Hierna Use WiFi gekozen, en de stap in de app gevolgd. Dus NIET op de T50 WPS gebruiken, alleen op de WAP WPS aanklikken en vervolgens op Start Pairing klikken. Zodra je de melding krijgt dat het gelukt is kun je naar stap 4. Lukt het niet? Laat me weten welke melding je krijgt, liefst met screenshot erbij en je IP etc kun je wegpoetsen.
  4. Inloggen op de WAP interface (192.168.1.15) en vervolgens naar Wireless → One SSID gaan en de radiobutton op Disable zetten en vervolgens Logout kiezen.
  5. Na succesvol uitgelogd te zijn, de WAP6807 stroomloos maken, minuut of 5 wachten en weer aansluiten op het stroomnetwerk. Weer even geduld hebben, minuut of 10, en als het goed is heeft heb je nu via de WAP 2 gescheiden netwerken. Je kan dit bekijken via de MPro Mesh app, zie je 2 mogelijkheden om op in te loggen (T50 en WAP6807).

Deze stappen resulteerde voor mij in een via de WAP gescheiden 2.4 GHz en 5GHz netwerk welke nu 3 dagen zonder problemen werkt. 

 

Wil je een netwerknaam van 2.4GHz / 5GHz aanpassen? Doe dit dan via de T50, en vervolgens weer de WAP stroomloos maken, paar minuten wachten en weer aansluiten. De WAP kan hiermee (nog) niet overweg en krijg je een netwerknaam MAP-UNCONF waarna het netwerk er niks meer van snapt 😃 bugje in de WAP net als het gemis om in de WAP kanalen vast te kunnen zetten :(

 

 

@Timo78,
Sorry, was even vergeten te vermelden dat het bij mij om een modem van Huawei, de HG659 gaat. Deze heeft totaal geen ondersteuning voor MESH dus de WLAN moet je uitzetten nadat je de 1e Zyxel draadloos aan het modem hebt gekoppeld. Hierna pas de Ethernet kabel koppelen tussen de 1e Zyxel 6807 en het Huawei modem. Ik heb de handleiding stap voor stap gevolgd en de verbindingen waren volgens de handleiding (LED's op de Zyxel 6807) in orde. Hierna de 2e Zyxel draadloos gekoppeld en dat ging ook goed. Hierna kwam ik er achter dat mijn Internet totaal niet meer werkte. Ook het inloggen op de Zyxel 6807 is niet voor elkaar te krijgen.
eigenlijk ben ik er al bijna klaar mee en ik sta op het punt om die zooi terug te sturen.

Reputatie 3

@OpaGod,

ah oke, dan kan ik alleen met je gaan meedenken. Heb hier een Zyxel T50, vandaar.

UTP kabel vanaf je Huawei naar de WAP6807 is aangesloten op poort 1 of 2 neem ik aan?

Kun je via 192.168.1.15 de WAP6807 ook niet bereiken? Er zit een sticker / kaartje aan de rechterkant van de WAP6807 (van voren gezien) met een IP-adres waarop de WAP6807 te bereiken zou moeten zijn en eronder staan dan de gegevens voor “User Name” en “Login Password”.

Welke pannenkoek beslist of er een antwoord is gegeven? Die mag terug naar school.

@Timo78 ,

Dank voor het meedenken. Uiteraard zit de UTP in LAN 1 en de NAS in LAN 2. LAN 3 en 4 zijn voor TV voorbestemd dus niet te gebruiken. Op de WAP is een IP adres te bespeuren en dat is 192.168.1.5. Deze is niet te benaderen en ook verschijnt deze niet in de lijst bij Advanced IP scanner. 🤔 Waarschijnlijk verandert dit IP adres na het installeren/koppelen aan je modem.

Nou maakt T-Mobile zo'n mooie reclame dat iedereen dit kan installeren. Normaal gesproken duik ik in de materie en ga net zolang klooien tot het werkt. Ik doe nu een keer wat T-mobile in zijn reclame en handleiding zegt en er klopt geen klote van. Ik heb niet veel zin meer om alles uit te gaan zitten zoeken dus ik gooi de bijl in het hoenderhok bij de medewerkers van T-mobile. Het gaat terug in de doos, retour richting T-mobile.

Ik denk dat ik maar een echt modem ga kopen, geschikt voor MESH, en niet zo'n aftands, afgesloten  ding wat T-mobile nog steeds levert. Tegenwoordig ben je vrij in de modem keuze en is de provider verplicht om de gegevens aan te leveren om in te loggen op de DSL lijn.

En dit is pas een antwoord.

Reputatie 7
Badge +14

Een eigen router is zeker mogelijk. Hier zie je waar je bij je keuze rekening kan houden.

Reputatie 6
Badge +3

@OpaGod Zou je het volgende eens kunnen proberen, ben benieuwd of het dan wel werkt. 

  • Koppel alle WAP6807 los van het modem. 
  • Factory reset alle WAP6807
  • Sluit 1 WAP6807 met een kabel aan op het modem (LAN1).
    • Login op de WAP6807 om eventueel de SSID en wachtwoord te veranderen
  • Activeer WPS op de bedraad aangesloten WAP6807
  • Druk op de WPS knop van de tweede WAP6807

@OpaGod Zou je het volgende eens kunnen proberen, ben benieuwd of het dan wel werkt. 

  • Koppel alle WAP6807 los van het modem. 
  • Factory reset alle WAP6807
  • Sluit 1 WAP6807 met een kabel aan op het modem (LAN1).
    • Login op de WAP6807 om eventueel de SSID en wachtwoord te veranderen
  • Activeer WPS op de bedraad aangesloten WAP6807
  • Druk op de WPS knop van de tweede WAP6807

@TechRacing93 DIt antwoord is zo simpel dat het bijna geniaal is. Toen ik het las dacht ik “waarom heb ik daar niet aan gedacht?” Ik heb de Zyxels direct uit de doos gehaald (stond klaar om retour te gaan) en dit eens geprobeerd. Wist eigenlijk al dat het ging lukken

Dus eerst beide WAP's gereset in een ruimte waar ik geen hinder heb van de Wifi van het Huawei modem. Dit omdat mijn vrouw op Internet bezig was en ik al een keer de verbinding had verbroken….


Een WAP bekabeld aangesloten op het modem en ingelogd op IP 192.168.1.5. Nu kon ik er wel in komen en de SSID en wachtwoord aangepast en ook gelijk de 2G en 5G gescheiden gemaakt. De SSID van de Zyxel heb ik even andere namen gegeven dan het bestaande Wifi netwerk. Zo kan ik direct testen of alles goed gaat richting Internet. Eerst eens getest of er inderdaad internet is en dat is het geval. Zowel op 2G als op 5G heb ik internet. Nu dus het 2e Zyxel dingetje koppelen.
2e Zyxel ingeschakeld en even gewacht. Hierna koppelen met de WPS knop en voila, dit gaat ook goed.
Weer getest op internet verbinding en dit was nog steeds dik in orde.

Later zal ik de SSID's aanpassen, voorlopig ga ik eerst testen.

 

DIT is dus het antwoord want nu heb ik een oplossing voor het probleem.

Dankjewel @TechRacing93 

Reputatie 6
Badge +3

@OpaGod, Fijn om te horen dat het nu werkt! 

Houd er wel rekening mee dat als je de 2.4 en 5Ghz scheid, je daarmee ook de Mesh uitzet. Nu werken beide WAP als “old school” extenders. 

@OpaGod, Fijn om te horen dat het nu werkt! 

Houd er wel rekening mee dat als je de 2.4 en 5Ghz scheid, je daarmee ook de Mesh uitzet. Nu werken beide WAP als “old school” extenders. 

@TechRacing93 
Ja, dat weet ik maar het is nu effe om te testen. Later word alles in de goede stand gezet en dan ga ik lekker genieten van een MESH netwerk. Tenminste dat is het plan en ik hoop dat het gaat lukken.