Beantwoord

geen internetverbinding

  • 28 August 2022
  • 12 reacties
  • 102 Bekeken

Ik heb een abonnement aangesloten, maar ik krijg maar geen verbinding. Er staat steeds dat er geen internet is. Terwijl aan het modem alles te klopen lijkt.

icon

Beste antwoord door Waqqas 28 August 2022, 20:37

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @z123456 

Betreft het een DSL verbinding en branden alle lampjes op de modem groen inclusief de wereldbol?

Zorg dat de DSL kabel vanaf het KPN aansluitpunt naar de DSL poort van de modem gaat. Ben je er wel al zeker van dat de verbinding geactiveerd is door T-Mobile en wat voor een ISRA (aansluitpunt) heb je?

Alle lampjes branden groen en we hebben de wand contactdoos aansluiting. De verbinding zou 25 augustus aangesloten zijn.

Reputatie 7
Badge +15

@z123456 

Kun je de modem eens herstarten en vervolgens een laptop bekabeld op een LAN poort aansluiten, kan je dan internetten?

Anders kan je misschien eens een fabrieksreset van de modem uitvoeren door het resetknopje achter de modem voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.

Ik ga het proberen. Bedankt voor de tip!

Werkt nog steeds niet helaas

Reputatie 7
Badge +15

@z123456 

En als je via de webbrowser naar 192.168.1.1 en inlogt met admin en het Login Password achter de Zyxel, zie je dan wel een actieve VDSL WAN verbinding en een uptime van je verbinding bij systeeminformatie?

Ik heb een andere internetaansluiting gevonden, maar dat is met coax…

Reputatie 7
Badge +15

T-Mobile maakt geen gebruik van de COAX aansluiting, die is bedoeld voor internet via de COAX kabel van Delta of Ziggo bijvoorbeeld.

Ik ben net verhuisd. Dus had geen idee. Zou dan een MoCa een goede oplossing zijn?

Reputatie 7
Badge +15

@z123456 

Internet zou moeten werken via de wandcontactdoos.

@z123456

En als je via de webbrowser naar 192.168.1.1 en inlogt met admin en het Login Password achter de Zyxel, zie je dan wel een actieve VDSL WAN verbinding en een uptime van je verbinding bij systeeminformatie?

Kan je hier nog eens naar kijken?

Er staat WAN status: geen verbinding 

Reputatie 7
Badge +15

Verder heb je ook geen andere aansluiting in de meterkast of ergens anders?

 

Reageer