Beantwoord

Geen tv en internet


Hallo,

Afgelopen vrijdag is de monteur geweest en heeft alles aangesloten. Heeft ook netjes gewerkt.

Nu op dit moment geen tv en ook geen internet.

Is via glasvezel

Modem en converter gereset maar nog steeds niets. Op modem blijft lampje van internet ook rood branden en op de tv staat de melding: connection error en retry. Wat kan ik  nu nog doen? Wil vandaag wel graag internet hebben en al helemaal tv. 

icon

Beste antwoord door Marcel MCi 2 May 2021, 09:21

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hallo ChristavSchoten,

Welk type converter heb je? (Wit of bruin) Welke lampjes zie je op de converter branden en in welke kleur?

Misschien kan je ook een foto plaatsen van de converter en hoe deze op de glasvezelaansluiting is aangesloten.

Mvg. Marcel

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @ChristavSchoten, welkom op de Community!

Het is niet prettig dat je zo kort op de installatie al problemen ervaart met Internet en TV, sorry voor het ongemak! Gelukkig zie ik dat er morgenmiddag alweer een expert langskomt om alles te herstellen. De monteur zal vervangende apparatuur meenemen en zal ervoor zorgen dat de problemen verholpen worden.

Ik ben eigenlijk ook erg geïnteresseerd in welke lampjes er op de converter branden! Mocht je nog tijd hebben om op Marcels vraag in te gaan, plaats dan alsjeblieft een foto van de converter in dit topic, dan nemen we een extra kijkje.

Hoi Marcel en Jason, 

Ik heb hier een foto hoop dat het duidelijk genoeg is. Converter die ik heb is de grijze

 

Reputatie 7
Badge +16

Bedankt voor de foto @ChristavSchoten! Zo te zien brandt het FO Link-lampje groen, ik geef dit door aan mijn collega's!

Super ,dank je wel Jason 

 

Hoop dat de foto duidelijk genoeg was. En dat het gunstig is dat dat lampje groen is 😁

Nu al 13 dgn geen internet en geen tv, duurde eerst een wk voordat er een monteur kwam en die zag dat ik geen lichtsignaal binnen kreeg en hij dat niet mag oplossen. Weer opnieuw een ticket aan laten maken en na 6 dgn eindelijk telefoon om een afspraak in te plannen. Jaaa over 8 dgn ben ik aan de beurt dus dan al 21dgn geen internet en geen tv. Onacceptabel!!! Wie gaan die 21 dgn vergoeden dat ik van deze diensten geen gebruik heb kunnen maken????

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @JolienO ,

Ik weet dat het heel vervelend is dat je geen tv en internet hebt maar wil je het zols in de huisregels staat bij één topic houden?

Je hebt je vraag ook al in dit topic gesteld

 Als het goed is reageren de moderatoren op dat bericht. Het helpt echt niet om overal je bericht te plaatsen het werkt eerder vertragend dan dat het helpt.

Reputatie 7
Badge +4

Om aan te haken op @soepkip67, zo te zien is @JolienO in dat topic ook al geholpen door moderator @Boris:relaxed:

Update: Ondertussen is er dinsdag een monteur geweest alleen kon die het probleem niet verhelpen. En moet er een nieuwe monteur komen. En daar is het wachten nog steeds op. Met Ondertussen dus nog geen tv en internet. 

Iemand nog eventuele tips wat ik kan doen zodat ik nog wel tv kan kijken?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @ChristavSchoten, het is erg jammer dat de monteur het niet meteen kon herstellen, gelukkig wordt het de volgende keer wel opgelost. Sorry dat je hiermee opgezadeld zit!

Je kunt via TV Anywhere gelukkig het gros van de zenders bekijken. Dit kan via de app en via de webversie. Mocht je thuis een Chromecast of Apple TV hebben, dan kun je via de mobiele telefoon TV Anywhere streamen naar je TV. Wat wellicht nog simpeler is, is als je een mobiele telefoon met mirror view, screencast of smartview hebt: dan kun je jouw scherm letterlijk streamen naar een smart TV die die functie ondersteunt. Ook is het nog mogelijk om een laptop/PC via HDMI te koppelen aan jouw TV zodat je TV Anywhere op die laptop/PC kunt casten naar je TV. Laat het me weten als ik je hierbij kan assisteren! 

Hoi Jason, 

Ja is best wel balen als ik eerlijk ben. Ik heb een chromekast maar die werkt.op WiFi en dat heb ik niet. Althans dat word aangegeven. En een smart tv heb ik niet.

Hoi @ChristavSchoten, het is erg jammer dat de monteur het niet meteen kon herstellen, gelukkig wordt het de volgende keer wel opgelost. Sorry dat je hiermee opgezadeld zit!

Je kunt via TV Anywhere gelukkig het gros van de zenders bekijken. Dit kan via de app en via de webversie. Mocht je thuis een Chromecast of Apple TV hebben, dan kun je via de mobiele telefoon TV Anywhere streamen naar je TV. Wat wellicht nog simpeler is, is als je een mobiele telefoon met mirror view, screencast of smartview hebt: dan kun je jouw scherm letterlijk streamen naar een smart TV die die functie ondersteunt. Ook is het nog mogelijk om een laptop/PC via HDMI te koppelen aan jouw TV zodat je TV Anywhere op die laptop/PC kunt casten naar je TV. Laat het me weten als ik je hierbij kan assisteren! 

Hoi Jason, 

Ja is best wel balen als ik eerlijk ben. Ik heb een chromekast maar die werkt.op WiFi en dat heb ik niet. Althans dat word aangegeven. En een smart tv heb ik niet.

Reputatie 6

Hoi @ChristavSchoten, het streamen naar een Chromecast is inderdaad niet mogelijk zonder een actieve Wifi-verbinding. Wel kun je een computer of laptop verbinden via een hotspot en daar tijdelijk TV op kijken. Ik weet dat het niet de meest ideale oplossing is, maar met de Unlimited data voucher die je hebt ontvangen, kan het jou wellicht uit de brand helpen! De TV Anywhere app is natuurlijk ook via een telefoon te bekijken.

Reageer