Beantwoord

geen wifi


Hoi, 

 

Vanaf hemelvaart hebben wij geen Wi-Fi meer. Zowel boven als beneden niet (2 routers)

Hebben al verschillende resets gedaan, opnieuw opgestart, van de stroom, alle tips gevolgd, echter blijft het probleem. 

WiFi is soms niet zichtbaar in lijst. Dan weer ineens wel waar bij hij de melding geeft : kan ip adres niet ophalen óf internet is misschien niet beschikbaar. 

Doet het niet op tv, telefoon, Google home, via geen enkel apparaat. 

 

Graag hulp. 

 

Groetjes Minou

 

icon

Beste antwoord door TAVL 14 May 2021, 09:24

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Ik zie twee soorten resets in jouw post. Heb je ook de reset door met een dun voorwerp via de reset inkeping op het modem te resetten? Fabrieksreset. Heb je bedraad al eens geprobeerd om het kanaal te veranderen?

Klopt, reset dmv een dun voorwerp. Levert niets op. Wi-Fi ook al via een ander kanaal geprobeerd. Levert ook niets op. 

Blijft aangeven internet misschien beschikbaar met !

Reputatie 7
Badge +4

Je geeft aan dat je twee modems hebt. Welke modems heb je? Hoe gedraagt WIFI zich als je het tweede modem afkoppelt en het eerste een reset geeft?

Nee twee routers en 1 modem. Allemaal gereset 

Reputatie 7
Badge +14

En als je een kabel aansluit op het modem? Indien je dan ook geen internet hebt zullen er waarschijnlijk ook rode lampjes op het modem branden? Bel dan de klantenservice voor een lijnmeting.

Reputatie 7
Badge +4

Ga even terug naar de basis en sluit alleen het TM modem aan. Hoe is het wifi dan?

Wat voor routers heb je erachter hangen? TM WIFI punten of eigen routers?

Er loopt al een kabel van modem naar beide routers

Het modem van TM doet het (wifi) de twee losse routers van tp link niet

Reputatie 7
Badge +15

@Minouvds

Zijn beide TP-LINK routers ingesteld als operating mode Acces Point Mode?

Ik heb werkelijk geen idee. Hoe zie ik dit

Reputatie 7
Badge +15

@Minouvds

Om welke TP-LINK routers gaat het eigenlijk?

Er bestaat een kans dat je routers hetzelfde LAN IP als je modem hebben (192.168.1.1) wat voor problemen kan zorgen.

Het IP adres staat meestal op de sticker onder de router, mochten beide routers alleen voor WiFi bestemd zijn dan is Acces Point Mode de beste optie. Hiervoor verbind je met de router (maakt niet uit of internet werkt of niet) en dan type je het IP adres dat onder de router staat in je adres balk, inloggen en daar kan je de operating mode instellen.

Dit doe je zo voor beide routers.

Hai

Ik kon kiezen uit wireless router en acces point. Op tweede geklikt. Echter blijft Wi-Fi aangeven internet misschien niet beschikbaar

Reputatie 7
Badge +15

Ook toegepast en waarschijnlijk moet je de routers ook opnieuw opstarten?

Deze ook opnieuw opgestart, maar probleem blijft

Op de router zelf blijft het Wi-Fi teken ook zwak branden, terwijl de rest feller is qua licht 

Reputatie 7

Hi @Minouvds ,

Ik kijk graag met je mee! Je geeft aan dat de TP Link access points via een kabel zijn aangesloten, maar ik zie aan de achterkant niet goed terug hoe dit precies zit. Is het zo, dat er wellicht nog een switch tussen zit? Is het mogelijk om uit te sluiten dat het daar niet fout gaat en één access point direct aan te sluiten. Mocht ik het mis hebben, laat het mij dan vooral weten. Dan kijken we verder! 

Reageer