Beantwoord

geen wifi

  • 17 December 2021
  • 22 reacties
  • 213 Bekeken

Ik heb sinds vannacht geen WiFi meer thuis. Ik heb alles al meerdere keren uit en weer aan gezet, maar nog steeds geen WiFi… 

icon

Beste antwoord door Waqqas 17 December 2021, 14:19

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

22 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @tanteDanie77 

Welke modem heb je en doet de verbinding bedraad het wel?

Heb je ook gekeken of de WiFi niet uit staat? Er zou een knopje voor de WiFi op het modem moeten zitten.

Hallo @tanteDanie77 

Welke modem heb je en doet de verbinding bedraad het wel?

Heb je ook gekeken of de WiFi niet uit staat? Er zou een knopje voor de WiFi op het modem moeten zitten.

Ik heb een Zyxel modem en de WiFi staat aan.

Reputatie 7
Badge +15

@tanteDanie77

Werkt internet bedraad en branden de lampjes 2,4 GHz en 5 GHz op het modem? Heb je verder nog een versterker oid?

Via de web interface (192.168.1.1) kan je ook nog eens de WiFi instellingen nalopen.

@tanteDanie77

Werkt internet bedraad en branden de lampjes 2,4 GHz en 5 GHz op het modem? Heb je verder nog een versterker oid?

Via de web interface (192.168.1.1) kan je ook nog eens de WiFi instellingen nalopen.

Hoe maak ik het bedraad? 

Reputatie 7
Badge +15

@tanteDanie77

Neem bijvoorbeeld een laptop en een internetkabel, steek 1 einde in 1 van de 4 gele poorten achter het modem en de andere kant in je laptop.

Of is het derde lampje van links op je modem rood?

Reputatie 7

Hi @tanteDanie77, heel goed dat je hier gelijk voor aan de bel hebt getrokken! Ik heb meteen jouw verbinding onder de loep genomen en hier zie ik inderdaad in terug dat het internet niet (goed) werkt. Klopt het dat dit probleem zich op meerdere apparaten afspeelt? Ik ga je hier met alle liefde bij helpen, want ik wil dat jij zo snel mogelijk weer van een goedwerkende verbinding gaat genieten. Zou je eens het modem en alle bekabeling willen controleren? Mogelijk is er een kabeltje niet goed aangedrukt. Als je dit hebt uitgesloten en dit maakt geen verschil, dan hoor ik het graag van je. Dan ga ik namelijk een verzoek indienen voor onze monteursservice! Laat je dit aan mij weten? 😁

Hallo 

Ik heb sinds 2 dagen ook geen verbinding meer tientallen keren de modem gereset. 

Maar dat heeft helaas niet geholpen. 

Klantenservice gebeld maar die kreeg hem ook niet aan de gang.

Ze zouden een monteur langs sturen. 

Hoop dat het snel opgelost is 👍🏽

Reputatie 7
Badge +15

 hallo @VNJ72657 

Heb je een DSL of glasvezel verbinding en indien glasvezel welke lampjes branden, knipperen of zijn uit op de converter?

Heb je verder ook de bekabeling gecontroleerd?

 hallo @VNJ72657 

Heb je een DSL of glasvezel verbinding en indien glasvezel welke lampjes branden, knipperen of zijn uit op de converter?

Heb je verder ook de bekabeling gecontroleerd?

Heb alles gecontroleerd zelfs een nieuw kabeltje op gezet.

Maar helaas 

Ik heb dsl en niet alle lampjes branden.

Heb de modem tientallen keren gereset en de bedrading nagekeken.

Maar niks

 

Reputatie 7
Badge +15

Ik heb dsl en niet alle lampjes branden.

Heb de modem tientallen keren gereset en de bedrading nagekeken.

Maar niks

 

Het modem is ook rechtstreeks op het ISRA punt aangesloten waar ook de KPN kabel op is aangesloten en er zijn geen aftakkingen aanwezig?

Vanaf het begin zo geïnstalleerd 

En 2 dagen geleden ineens geen internet meer. 

 

Reputatie 7

Heel fijn om te zien hoe @Waqqas er nog voor probeerde te zorgen dat je wellicht al online zou komen. Ik ben gelijk een kijkje gaan nemen achter de schermen om de status voor je te checken. Ik zie niet dat er een monteur is aangestuurd, maar mijn collega heeft een verzoek ingediend voor de technische dienst. Houd er rekening mee dat het enkele dagen kan duren voordat dit succesvol is afgerond. Ik hoop ontzettend dat mijn collega’s van de technische dienst jou snel weer online kunnen toveren. Laat jij het weten wanneer jouw verbinding weer up and running is? Dan maak ik namelijk graag een vergoeding voor je in orde voor de dagen dat je geen internet had! 😊

Mijn dank voor je reactie.

Ik wacht af tot er een monteur langs komt.

Kan het zijn dat de modem kapot is?

Want iets anders kan ik niet bedenken?

Groetjes Appie

Ik had de klantenservice gebeld en diegene zou een monteur aansturen.

Gek dat dat niet gebeurt is?

Reputatie 7

Hi @VNJ72657, ik kan me jouw verwarring helemaal voorstellen! Ik kan niet inzien welke informatie mijn collega met jou heeft gedeeld alleen dat er een verzoek is ingediend voor de technische dienst. Ik heb gelijk de status hiervan weer met je gecheckt, zodat je duidelijkheid hebt. Ik heb goed nieuws: de netwerkbeheerder is aangestuurd om dit issue zo snel mogelijk te fixen. Jij hebt hier vanmiddag ook een e-mail over gekregen, waarin staat dat jij anoniem door hen gebeld kan worden. Houd dus goed je telefoon in de gaten en dan hoop ik dat zij snel langs kunnen komen. Sorry dat jij dubbele informatie te horen hebt gekregen, ik zie in ieder geval dat de netwerkbeheerder nu is aangestuurd door onze technische dienst.

Ik kan je jammer genoeg niet de oorzaak meegeven van het issue en hoop dat de netwerkbeheerder dit in kan zien. Wij meten in ieder geval geen diensten aan onze kant, dus er gaat iets niet goed. Laat jij het weten wanneer het is gelukt om een afspraak in te plannen met de netwerkbeheerder? Ik hoop dat jij snel wat hoort! 🎈

Reputatie 7

@tanteDanie77

Werkt internet bedraad en branden de lampjes 2,4 GHz en 5 GHz op het modem? Heb je verder nog een versterker oid?

Via de web interface (192.168.1.1) kan je ook nog eens de WiFi instellingen nalopen.

Hoe maak ik het bedraad? 

Hoi @tanteDanie77,

 

Ik zie dat er iets is aangepast in jouw regio. Wellicht dat je het modem nog even kort van de stroom moet halen. Laat je ons weten of dat helpt? :sunglasses:

 

Uitleg over de reset van het modem in dit topic:

 

Hi

Mijn verbinding is weer gemaakt. 

Het probleem lag bij de hoofdcentrale, daar was iets los of kapot. 

De monteur heeft het vanuit daar gefikst. 

Allemaal bedankt voor jullie hulp en reacties. 

Fijne dagen gewenst 

 

Reputatie 7

Yay, super fijn om te lezen @VNJ72657! Dankjewel voor deze leuke update. Ik heb gelijk de vergoeding voor je in orde gemaakt van de dagen dat je zonder internet zat. Dit kun je checken in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Ik hoop dat jij het nieuwe jaar met een top verbinding in gaat. Alvast hele fijne feestdagen! 🎄

Hallo, sinds gister geen wifi meer beneden. Boven werkt nog wel prima.

De modem al gereset, aan en uit gezet, van het stroom afgehaald. Alles geen resultaat. 

Iemand nog een handige tip?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @dviss 

Welke modem heb je van T-Mobile en werkt bedraad internet wel? Is er boven een versterker aangesloten?

Indien je de Zyxel hebt branden de 2,4 en 5 GHz lampjes? Er zit ook een WiFi knop aan de achterkant, wellicht staat de WiFi op de modem uit.

Hoi @Waqqas . Probleem opgelost. Heb die wifi knop op de achterkant een paar ingedrukt. En ineens had ik beneden weer internet.

Dank voor je snelle reactie en goede tip