Beantwoord

Geen wifi bij slaapstand van toestellen


Reputatie 1

Hoi,

Ik heb vandaag thuis internet van jullie. Meteen al raak helaas. Alle mobiele telefoons bij slaapstand hebben geen Wi-Fi verbinding. Zodra telefoon van slaapstand halen dan 3 a 5 seconden later krijgen we Wi-Fi verbinding. Ik wil graag weten waarom dit is? Met mijn vorige provider had ik namelijk nooit dit probleem. 

Ik zou het erg op prijs stellen als iemand tot een oplossing komt.

icon

Beste antwoord door TMTV 16 March 2022, 16:25

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

14 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Moessie22 

Bedoel je dat er geen WiFi is wanneer je toestel vergrendeld is? Op een Samsung heb je deze optie bij instellingen veilige vergrendeling :

Misschien kan je ook zo een optie vinden en eens kijken of dat verbetering biedt?

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Moessie22,

Welkom op de Community!

In een oudere softwareversie van het modem zat inderdaad dit probleem. Dit is inmiddels met een update verholpen. Die updates worden meestal 's nachts gedaan. Omdat je pas sinds vandaag klant bent, is dat bij jou nog niet gebeurd. Grote kans dat het morgenochtend wel werkt. Mocht dat niet zo zijn, dan kan een moderator de update misschien een zetje geven. Laat je even weten of dit geholpen heeft?

Reputatie 1

Hey top ik dank jullie wel voor jullie reacties! Ik zal tot morgen wachten en Waqqas anders ga ik proberen wat jij adviseerde! 🙂👍🏼

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Moessie22,

Zo te zien heb je al twee hele mooie antwoorden van Waqqas & TMTV gekregen. Ik ben benieuwd welke de oplossing blijkt te zijn en geef het gerust aan als ik het modem nog een zetje moet geven om uit z’n slaapstand te komen! :wink:

Reputatie 1

@Cal @TMTV @Waqqas 

Goedemorgen heren en nogmaals bedankt voor de tips! Later in de avond keek ik en het was goed 👍🏼👍🏼 dus inderdaad het lag aan updates en omdat ik net aangesloten was! Ik wens jullie fijne dag 🙂

Reputatie 1

@Waqqas @TMTV 

Goedemorgen heren daar ben ik weer.

Kunnen jullie aub mij helpen met iets nieuws. Ik heb mijn internet snelheid bekabeld gemeten en ik krijg van de 100MB maar liefst 3.54 MB en met WiFi krijg ik 47MB. 

Ik heb geen andere apparaten bekabeld, dan modem naar glasvezel kastje en ( tv streambox hier krijg ik dus 3.54MB en met WiFi 47MB ) naar modem. 

Enige idee wat hier aan de hand kan zijn? Ik dacht bekabeld juist sneller is. 

Alle tips zijn welkom!🙂🙂

 

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Moessie22 

Probeer een een andere internetkabel van de modem naar het apparaat waarop je de snelheid meet en misschien ook eens een andere apparaat om te testen.

47 Mbps via de WiFi kan je halen als je met de 2,4 GHz band bent verbonden.

Reputatie 1

Hoi @Waqqas bedankt voor je reactie! Ik heb zojuist een andere poort geprobeerd met dezelfde kabel en kijk nu eens! Hoe kan dit toch haha? Ik hoop dat het zo blijft, want TV kijken was niet mogelijk met 3.54 MB liep steeds vast.

 

Reputatie 1

@Waqqas hoi ik hoop dat alles goed gaat. Ik heb weer een Wi-Fi issue sinds vanmorgen valt het om de paar seconden weg. Ik heb het helemaal uitgezet en weer aangezet. De modem blijft knipperen normaal gesproken staan alle lampjes aan en knipperen niet. Ik hoop dat je weer een handige tips hebt om mijn probleem op te lossen?

 

Alvast bedankt. 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Moessie22 

Knipperen is normaal, het betekent dat er data wordt gebruikt.

Nu gaat het niet om wanneer telefoons uit slaapstand komen? Gebruik je verder nog een WiFi versterker bijvoorbeeld? Je zou dan eens kunnen kijken of het helpt om de versterker even te verwijderen en WiFi van de T-Mobile router gebruiken.

Router en mediaconverter herstarten zou misschien ook kunnen helpen.

Bedraad internet blijft wel gewoon werken?

Reputatie 1

Nee het gaat niet meer om telefoons uit slaapstand. 

Ik heb geen Wi-Fi versterker. Bedraad blijft gelukkig wel gewoon werken ja. Wi-Fi valt steeds letterlijk om de 10 a 15 seconden weg en komt weer terug. Ik heb router helemaal uitgezet en weer aangezet maar dat probleem blijft zich voordoen.

Reputatie 7
Badge +15

@Moessie22 

Misschien eens een fabrieksreset uitvoeren door het resetknopje achter de Zyxel voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld?

Let op, hierna zullen de WiFi gegevens terug naar standaard gaan als hoe ze achter de Zyxel staan.

Reputatie 1

Dat is idd laatste optie wat ik kan proberen. Dank je wel! Ik laat je zeker weten of het wel opgelost is. 

Reputatie 1

@Waqqas hoi het was gelukkig vanzelf opgelost de volgende dag. Ik dacht even updaten. Dank je wel nogmaals voor je reactie.