Geen WiFi, geen storing?

  • 24 December 2022
  • 11 reacties
  • 259 Bekeken

Ik gebruik al een tijd tmobile thuis Internet only, heb nooit problemen gehad. Gisteravond nog gewoon internet gebruikt, echter sinds vanochtend geen WiFi. Ik heb (zyxel t50) router gereset, 10 seconden, en daarna toen dat niet werkte 30 seconden de stroom er af, stroom er weer op, alle lampjes branden, ook van de converter, op 1 na: het wereldbolletje op de router blijft rood. Er zou geen storing zijn in mijn omgeving (regio Leeuwarden) dus ik vraag me af wat er aan de hand is. 


11 reacties

Reputatie 7

Hi @paperclip, heel goed dat je dit meteen meldt! Ik help je hier met alle liefde bij. Top dat je het modem gelijk hebt gereset al had ik gehoopt dat dit het probleem meteen zou oplossen. Heb je toevallig ook een eigen router aangesloten? Soms kan zoiets kleins als een los kabeltje deze problemen al veroorzaken. Wil je de bekabeling nalopen om te contoleren of alles goed aangesloten zit? Wil je alle kabels zachtjes aandrukken in de poort? 🎄

Hoi Lisa. Geen eigen router, dus daar zit 't 'm niet in. Alle kabeltjes/stekkertjes waar het aan zou kunnen liggen heb ik nagelopen. Ik heb inmiddels contact gehad met de helpdesk en er is een ticket uitgezet voor de technische dienst. Kwestie van geduld, nu. 😬

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @paperclip, fijn dat je dit kon terugkoppelen! Ik ben meteen je dossier nagelopen en zo te zien suggereert onze technische dienst om het volgende uit te proberen: Media Converter dipswitches aanpassen. Mocht je hierna toch nog in de knel lopen, geef het gerust aan en ik stuur een monteur jouw kant op!

Ik neem aan dat deze switches niet vanzelf kunnen verspringen? De converter hangt in een afgesloten gangkast waar niemand in komt en dus ook niet per ongeluk tegen aan kan stoten. Aangezien alles normaal  gefunctioneerd heeft vanaf de dag van installeren lijkt het me niet de oorzaak. Daarbij ga ik daar liever zelf niet aan prutsen.

Ik vind het ook wat vreemd dat de medewerker die ik sprak mijn probleem aan de technische dienst doorgeeft, maar dat ik hier op het forum moet lezen dat ik zelf aan de slag moet? 

Als ik je link zo bekijk staan de schakelaars goed, maar zijn 3 van de lampjes groen, 2 oranje en 1 uit. 

 

Ik gebruik al een tijd tmobile thuis Internet only, heb nooit problemen gehad. Gisteravond nog gewoon internet gebruikt, echter sinds vanochtend geen WiFi. Ik heb (zyxel t50) router gereset, 10 seconden, en daarna toen dat niet werkte 30 seconden de stroom er af, stroom er weer op, alle lampjes branden, ook van de converter, op 1 na: het wereldbolletje op de router blijft rood. Er zou geen storing zijn in mijn omgeving (regio Leeuwarden) dus ik vraag me af wat er aan de hand is. 

Ik heb dus precies hetzelfde. Ook alles nagelopen en uit noodzaak m'n 4g aangezet. Klantenservice was al gesloten dus morgenochtend gelijk maar bellen...

Ik gebruik al een tijd tmobile thuis Internet only, heb nooit problemen gehad. Gisteravond nog gewoon internet gebruikt, echter sinds vanochtend geen WiFi. Ik heb (zyxel t50) router gereset, 10 seconden, en daarna toen dat niet werkte 30 seconden de stroom er af, stroom er weer op, alle lampjes branden, ook van de converter, op 1 na: het wereldbolletje op de router blijft rood. Er zou geen storing zijn in mijn omgeving (regio Leeuwarden) dus ik vraag me af wat er aan de hand is. 

Ik heb dus precies hetzelfde. Ook alles nagelopen en uit noodzaak m'n 4g aangezet. Klantenservice was al gesloten dus morgenochtend gelijk maar bellen...

Oh en ik kom uit Zuid Holland en er zou ook geen storing zijn...

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @paperclip, geen zorgen, met het aanpassen van de dipswitches kan je niks kapot maken! In feite stelt het artikel twee dipswitch-combinaties en daarmee twee mogelijkheden om met de wijkcentrale te verbinden voor. Omdat de ene verbinding nu niet werkt is de kans reëel dat de andere het wél doet. Daarom zou ik je graag nog op het hart willen drukken om dit te proberen omdat dit een erg snelle oplossing van je probleem kan zijn. Er was nog iemand ingeschakeld om je hierover terug te bellen, maar ik vermoed dat dit door de kerst nog niet is gebeurd.

Echter, ik wil hier niet op wachten en daarom zal ik meteen een monteursverzoek voor je aanmaken. Je zal snel een email en SMS ontvangen van onze monteurspartner Guidion waarin je hun digitale agenda vindt. 

Ik ben hoopvol dat de monteur veel voor je kan betekenen, dit komt goed! 

 

Hoi @SeM., goed dat je aan de bel trekt en jammer om te horen dat ook jij zonder zit! Het viel mij op dat je hier al een eigen topic voor hebt geopend, namelijk: Geen wifi verbinding. Graag wil ik je vragen om, conform onze huisregels, één vraag tot één topic te limiteren zodat de oplossing gericht en adequaat is. Ik zal binnenkort in jouw topic reageren, hier ga ik voor je induiken!

Hoi Cal. Dankzij je aanmoediging heb ik aan de dipswitches gepield en tadaa... WiFi werkt weer. Helaas heb ik 10 minuten geleden een afspraak ingepland met Guidion dus daar ga ik nu even achteraan bellen. Dankjewel.

Kan je misschien op een basisschool manier uitleggen wat er nou aan de hand was? 

Reputatie 7
Badge +4

Wat super om te horen dat het de oplossing was, erg fijn @paperclip! 😃 Geen zorgen, ik ben meteen voor je aan de slag gegaan en Guidion weet inmiddels dat ze bij andere klanten terecht kunnen.

Zoals ik al in mijn vorige bericht aangaf geven de dipswitches je, in principe, twee combinaties van configuraties om met de wijkcentrale te verbinden. Door de andere configuratie te proberen maakt de Media Converter op een andere manier een verbinding met de wijkcentrale, wat zeker de moeite waard is om te proberen als je originele configuratie het niet meer doet. Echter, ik verwacht niet zozeer dat je originele configuratie het niet meer deed, sterker nog ik denk zelfs dat als je de dipswitches nu terug zou zetten dat de kans reëel is dat je weer verbonden bent, alleen kan zo'n geforceerde verandering van de configuratie een spontane fout in de originele configuratie verhelpen doordat de Media Converter anders moet gaan denken.

In principe moet zo'n spontane fout niet ontstaan en zal je dit ook hoogstwaarschijnlijk niet meer meemaken, maar omdat het techniek blijft kan er altijd iets mis gaan waardoor er een spontaan foutje in de configuratie ontstaat. Zo'n geforceerde verandering zorgt daarmee dat de Media Converter het letterlijk over een andere boeg moet gooien.

Dat is in ieder geval de bassischool manier die ik heb geleerd, hopelijk geef ik je hiermee ook een tip van de sluier. 😉

Hoi @paperclip, geen zorgen, met het aanpassen van de dipswitches kan je niks kapot maken! In feite stelt het artikel twee dipswitch-combinaties en daarmee twee mogelijkheden om met de wijkcentrale te verbinden voor. Omdat de ene verbinding nu niet werkt is de kans reëel dat de andere het wél doet. Daarom zou ik je graag nog op het hart willen drukken om dit te proberen omdat dit een erg snelle oplossing van je probleem kan zijn. Er was nog iemand ingeschakeld om je hierover terug te bellen, maar ik vermoed dat dit door de kerst nog niet is gebeurd.

Echter, ik wil hier niet op wachten en daarom zal ik meteen een monteursverzoek voor je aanmaken. Je zal snel een email en SMS ontvangen van onze monteurspartner Guidion waarin je hun digitale agenda vindt. 

Ik ben hoopvol dat de monteur veel voor je kan betekenen, dit komt goed! 

 

Hoi @SeM., goed dat je aan de bel trekt en jammer om te horen dat ook jij zonder zit! Het viel mij op dat je hier al een eigen topic voor hebt geopend, namelijk: Geen wifi verbinding. Graag wil ik je vragen om, conform onze huisregels, één vraag tot één topic te limiteren zodat de oplossing gericht en adequaat is. Ik zal binnenkort in jouw topic reageren, hier ga ik voor je induiken!

@Cal oh excuses. Dit was geen vraag hier maar een constatering op een andere gebruiker, zodoende. Maar bedankt voor je feedback. 

Reageer