Beantwoord

Geen wifi op printer

  • 24 January 2023
  • 6 reacties
  • 362 Bekeken

goedemorgen,

ik heb sinds zaterdag t-mobile internet maar mijn verbinding gaat steeds van 700mbits naar 160 mbits en ik kan geen printer op op de wifi krijgen!!

icon

Beste antwoord door soepkip67 24 January 2023, 12:06

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @F.Ballast ,

 

Welkom op de community,het zou enorm helpen als je de problemen die je ervaart eens duidelijk te omschrijven. Met je klacht zoals die er nu staat kan niemand je echt helpen.

Graag willen we weten:

  1. gaat het om een glasvezel verbinding of DSL
  2. Wat voor modem/router heb je?
  3. Gaat het om bekabeld of Wifi
  4. Wat voor merk printer en wat heb je allemaal al geprobeerd.
  5. Voor Wifi problemen kan je het volgende topic eens bekijken. Wiki Wifi

Met wat meer informatie kunnen we je misschien wel verder helpen.

goedemorgen,

gaat om glasvezel verbinding ,

modem zyxel t-54

gaat om wifi snelheid gaat zo van 700mbits naar 130 dan moet ik verbinding weer even uitzetten ,dan weer aan dan wordt snelheid weer beter en dat zekers om de paar keer

printer hp deskjet 3050 

kan geen ip adres vinden bij installeren

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @F.Ballast ,

Wat betreft de wifi dat is van veel factoren afhankelijk, hoever bent u van het modem, wat voor storingsfactoren(netwerken van buren bijv.) zijn er.
Wat betreft de printer, heb ik hier een site: Algemene wifi vereisten  Als dan de eerst optie opent staat daar heel wat informatie over het verbinden met wifi.
Daar staat ook dat sommige HP printers wat moeite hebben met de 5 Ghz band. Deze kan u tijdelijk uitschakelen in de T54. U logt dan in via 192.168.1.1 en gaat dan in het menu naar draadloos en kan daar de 5Ghz band uitzetten.
U kan het als eerste ook via de WPS manier proberen deze knop zit op de T54 aan de linker zijkant van het modem . Op de printer kan dit eventueel met de optie via het aanraakscherm of anders door de knop draadloos voor vijf seconden in te houden en daarna op de wps knop van de T54 te drukken.

voor een uitgebreide handleiding is Google je grote vriend.😉

EDIT: ter info, op de magenta linkjes kan je klikken en kom je op het bedoelde topic.

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @F.Ballast ,

Wat betreft de wifi dat is van veel factoren afhankelijk, hoever bent u van het modem, wat voor storingsfactoren(netwerken van buren bijv.) zijn er.
Wat betreft de printer, heb ik hier een site: Algemene wifi vereisten  Als dan de eerst optie opent staat daar heel wat informatie over het verbinden met wifi.
Daar staat ook dat sommige HP printers wat moeite hebben met de 5 Ghz band. Deze kan u tijdelijk uitschakelen in de T54. U logt dan in via 192.168.1.1 en gaat dan in het menu naar draadloos en kan daar de 5Ghz band uitzetten.
U kan het als eerste ook via de WPS manier proberen deze knop zit op de T54 aan de linker zijkant van het modem . Op de printer kan dit eventueel met de optie via het aanraakscherm of anders door de knop draadloos voor vijf seconden in te houden en daarna op de wps knop van de T54 te drukken.

voor een uitgebreide handleiding is Google je grote vriend.😉

EDIT: ter info, op de magenta linkjes kan je klikken en kom je op het bedoelde topic.

 

Hallo @F.Ballast ,

Ik kwam ook deze tip van HP nog tegen:
Kan HP printer niet verbinden met draadloze router?
U lost dit probleem op door de HP Smart-app te installeren om de printer opnieuw aan te sluiten en de nieuwste scanhulpprogramma's te gebruiken.
Bereid u voor op het instellen van het netwerk en de printer. Plaats de printer en de computer of het mobiele apparaat in de buurt van de wifirouter.

Goedemorgen,

ik heb mijn printer nu op het netwerk,

dank voor je hulp,

Hoe heb je het nu voor elkaar gekregen zit met hetzelfde probleem en echt alles al geprobeerd 

Reageer