Beantwoord

Geen WiFi verbinding tussen Zyxel T54 en beide Mac computers

  • 29 June 2022
  • 6 reacties
  • 1040 Bekeken

Hi, vandaag TV+Internet laten installeren. Bijna alles gelukt behalve de Wifi. Het Zyxel modem T54 laatste update maakt  geen verbinding met mijn Mac computers, wel met de iPhone en Apple tablet. 😥

Van de klantenservice verneem ik, dat het waarschijnlijk ligt aan het besturingssysteem van Apple.

Zij kunnen mij niet verder helpen. Wie kan er hulp bieden?😀

Alvast bedankt

Met vriendelijke groet

Enriko

icon

Beste antwoord door Waqqas 29 June 2022, 23:42

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Enriko73 

Zien de computers het WiFi netwerk wel of dat ook niet? Kijk ook eens naar de tips op deze pagina.

Beste Waqqas, bedankt voor je reactie👍

De computers laten het WiFi netwerk zien. Verbinding maken met Wifi lukt echter niet, vraagt steeds om het WPA2?WPA3 wachtwoord.

Verbinding met iPhones en tablet lukt alleen met de QR code en niet met het wachtwoord.

Gelukkig met een oudere Mac’s heb ik met een ethernet kabel nu wel internet. Daarmee maak ik nu dit bericht.

mvg

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Enriko73 ,

Even een vraagje, gebruik je voor de Wifi de Wireless key die achter op het modem staat?
Je hebt daar bovenaan staan SSID en dan Wireless key

Dit vraag ik omdat je wel via de QR code kan aanmelden, denk dat je dan een verkeerd wachtwoord opgeeft of een type foutje maakt

Bedank soepkip67,

Ik kan zo onderhand het juiste wachtwoord van voor en naar achter dromen. Vanuit klantenservice is geprobeerd met een gewijzigd wachtwoord in te loggen. Echter nog steeds geen Wifi verbinding. Sterker nog, ook de i Phones en tablet hebben geen Wifi contact meer en ook niet meer via de QR code.

Nadat vervolgens het originele wachtwoord is teruggeplaatst, is de situatie als voorheen dwz computers niet, iPhones en tabel wel een Wifi verbinding.

Apple support laat mij weten, dat het probleem bij het modem zit en dat denk ik ook. Ik heb begrepen dat het modem nog maar recent op de markt is en dat ook andere Mac’s hetzelfde probleem ondervinden. Ik zou zeggen t-Mobile werk aan de winkel.

Mvg

Reputatie 7
Badge +15

@Enriko73 

Wil je eens in de webbrowser naar 192.168.1.1 gaan en log in met admin en het wachtwoord dat achter de modem bij Login Password staat.

Wil je eerst eens bij de WiFi instellingen in het overzicht 5 GHz uitschakelen en dan de MAC proberen te verbinden?

Wat je ook kan doen is naar het menu gaan, netwerkinstellingen, draadloos, algemeen en onderaan bij beveiligingsprotocol wijzigen naar alleen WPA2, toepassen en dan proberen te verbinden.

Ik denk dat 1 van bovenstaande gaat helpen 😉

Hallo Waqqas,

Bedankt voor de tips. Ik heb idd Wifi verbinding met mijn Mac. 5GHz uitgeschakeld en ingelogd op het netwerk met wirelesskey. Daarvoor eerst ingelogd met admin en WPA2/WPA3 wachtwoord.

Leek een groot probleem, maar modem was zeer gehoorzaam, nogmaals bedankt.😀👍

Groet Enriko