Beantwoord

geen WPS verbinding modem zyxel t50 en wifipunt

  • 11 March 2021
  • 2 reacties
  • 3318 Bekeken

Recent ben ik overgestapt naar T-Mobile. De installatie van het modem ging prima. Zodra ik echter het wifipunt met de modem wil verbinden volgens de aanwijzing lukt dit niet.

Ik druk op de WPS knop op de modem, maar het WPS lampje gaat niet branden. 

Als ik vervolgens via het wifipunt verbinding wil leggen gaan de lampjes wel branden.

Vervolgens plaats ik het wifipunt bij de interactieve tv, maar zodra ik de tv aanzet vraagt deze om verbinding met de ethernet kabel.

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 12 March 2021, 13:56

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Maurice van Roy, welkom op de Community!

Als ik jouw vraag goed begrijp, heb je momenteel een Zyxel modem en Wifi-punt (WAP) en probeer je de WAP als repeater (zonder bekabelde verbinding) te verbinden met jouw TV, klopt dat?

Sommige TV's hebben geen ingebouwde Wifi-adapter en kunnen daardoor enkel bekabeld (ethernet) verbonden worden met het Internet. Heb je toevallig standaard een internetkabel van je TV naar het modem lopen? Een bekabelde verbinding krijgt namelijk altijd de voorkeur boven een draadloze (Wifi), dat zou het probleem kunnen zijn.

Mijn andere vermoeden gaat uit naar het feit dat je de WAP niet goed ingesteld hebt. Je hebt waarschijnlijk geprobeerd om de TV Box met internetkabel op de WAP aan te sluiten, zonder dat deze verbinding kan maken met het modem. Hierdoor fungeert de WAP niet als tussenstation of extra Wifi-punt, maar slechts als doorgever van het oorspronkelijk signaal, kan dat kloppen?

Probeer het eens op de manier die in dit topic beschreven staat: Hoe installeer ik de Wifi-punten?

Indien het nog niet lukt, geef een seintje. Dan spring ik meteen weer te hulp, samen gaan we dit fixen! 😎

 

Reputatie 7
Badge +4

houd het wps knopje ingedrukt tot de wps lamp oranje gaat knipperen op de T50

 

beter is. sluit de wap direct bekabeld aan het modem voor 5 minuten en zet hem daarna op zijn plaats

Reageer