Beantwoord

Glasvezel 100 Mbps abonnement haalt de beloofde snelheid niet

  • 17 August 2022
  • 5 reacties
  • 324 Bekeken

Reputatie 1

Sinds gisteren glasvezel 100 mbps door monteur geïnstalleerd. Glasvezel snelheid lag op dat moment via de wifi rond de 95 Mbps. Zowel dichtbij het modem via wifi als op een andere verdieping. Dat is prima dus.

Sinds vanochtend heb ik een zeer instabiel netwerk, waarbij waardes worden behaald van max 35 Mbps download en max 20 Mbps upload met vaak waardes van onder de 10 Mbps upload.
En dat is zowel op wifi als bekabeld.

Ik maak gebruik van internet voor thuiswerken en daarbij heb ik een stabiel netwerk nodig. Nu werkt alles zeer stroperig en met vlagen eerder traag dan snel.

Kan dit zsm worden opgelost?

icon

Beste antwoord door Waqqas 17 August 2022, 10:14

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

5 reacties

Reputatie 1

Rectificatie:

wifi snelheid bij de modem is wel correct boven de 95 Mbps voor DL als UL.
Wifi snelheid op mijn werkkamer (1e verdieping) is nog belabberd: 30 Mbps DL en 2 Mbps UL.


Er zat een oude switch van 10 Mb tussen de bekabelde laptop (op mijn werkkamer 1e verdieping) en mijn Devolo (internet over stroom) adapter. Die heb ik er nu even tussenuit gehaald. Nu haal ik bekabeld via Devolo een snelheid van boven de 65 Mbps (DL/UL).

En voor thuiswerken is dat nu acceptabel.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @peanuts4you 

WiFi kan door vele factoren beïnvloedt worden bijvoorbeeld door betonnen vloeren/muren, modem achter een kast, ander apparatuur en een druk WiFi kanaal.

Zie ook dit topic voor WiFi tips

Indien de WiFi boven via de Devolo loopt dan kan deze wat minder zijn dan via de modem omdat de Devolo ínternet ontvangt via het stroomnet. De kwaliteit hiervan speelt een rol bij de snelheid.

Wat is het resultaat van de WiFi nu op de eerste verbinding?

Reputatie 1

Dank voor je reactie.

Boven heb ik op het Devolo device inderdaad naast ethernet poorten ook WiFi.

via de ethernet poorten heb ik nu goede verbinding (> 65 Mbps).
Maar WiFi blijft boven vooral bij upload traag: < 5 Mbps. Downlod is > 95 MBps  

Reputatie 7
Badge +15

@peanuts4you 

En als je boven verbinding maakt met de Zyxel?

Reputatie 1

Dat is een goeie!

ik heb mijn Devolo gekloond, maar dat verstoord kennelijk mijn upload. Want ik heb nu de WiFi van de Devolo uitgeschakeld en nu krijg ik bijna dezelfde hoge prestaties boven. (Ik heb houten vloeren en balken 😉)