Beantwoord

google home nest mini 2

  • 18 July 2021
  • 1 reactie
  • 198 Bekeken

Wij hebben een Google home mini nest twee, voorheen nooit problemen gehad met ziggo, sinds we in januari over gestapt zijn naar t mobile, steeds problemen, wachtwoord alles is al aangepast, bijna iedere dag moet  ik mijn nest mini opnieuw activeren, steeds zegt ze dan dat ze geen verbinding kan maken met WiFi, dan moet ik weer de home app er af gooien en opnieuw alles erop zetten behalve de stem. Ook al tig keer geprobeerd de nest mini te resetten ook dat helpt niet, bovendien is dat heel raar want ook al resetten ik het ze blijft mijn stem herkennen, als ik t mobile bel dan veranderen ze van alles, en dan heb ik weer geen internet of kan ik weer geen opgenomen programma’s terug kijken, ik baal inmiddels echt wel dat ik ben over gestapt

icon

Beste antwoord door eric 18 July 2021, 16:41

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @xxmarjaxx welkom op de community.

Je geeft aan dat je voorheen bij Ziggo nooit problemen had. Dan is het goed even te bekijken wat er dan gewijzigd is. 1) je internetlijn 2) je wifi punt en 3) de software versie van Google.

Ik denk dat 2) en 3) het meeste invloed hebben.

2) Is de wifi ontvangst op die plekken wel goed genoeg voor de mini's? Zeker als je geen wifi versterker of Mesh systeem gebruikt is de dekking vanuit het modem beperkt en een ander wifi kanaal t.o.v. je oude wifi opstelling kan dan al grote verschillen vertonen. Ervaar je ook nog issues met andere wifi randapparatuur zoals laptop, telefoons of smart devices?

3) De vreemde ervaring dat de Mini je stem blijft herkennen zegt mij dat de reset nog niet goed is gedaan. Maar als je na de reset (en weghalen uit 'google home'  het device weer opnieuw aanmeld, dan klopt het wel omdat je stemgegevens al in de Google cloud zijn opgeslagen.

 

Reageer