Beantwoord

google nest wifi mesh

  • 5 May 2022
  • 6 reacties
  • 353 Bekeken

Vandaag was het eindelijk zover , aangesloten op glasvezel! Na een zeer teleurstellend en bijna onbeschoft bezoek van de monteur die ‘alles werkend zo achterlaten’ met een deceptie en niet werkende WiFi achtergebleven.

dus maar tmobile klantenservice gebeld, immers in alle contacten van verkoop tm installatieafspraak duidelijk aangegeven dat ik mij Google nest WiFi wel moet blijven gebruiken… geen enkel probleem meneer… dat maakt de monteur allemaal in orde….

nu kom ik hier berichten tegen dat het geïnstalleerde modem van t-mobile niet goed samen kan werken met mijn Google netwerk wegens zgn vlan tagging???

klantenservice kan daarbij niet helpen… daar is deze community voor…. Mensen, dit is toch niet mijn probleem, die moet t-mobile toch gewoon oplossen?

maar goed , iemand hier de me kan vertellen of het instellingen zijn die ik moet wijzigen? Ik ben niet van plan om nog meer spullen aan te gaan schaffen zodat ik als ik een beetje geluk heb het probleem opgelost krijg…

ik hoor het graag, dank alvast!

icon

Beste antwoord door Marksman 5 May 2022, 23:40

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

6 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Wat je van een monteur kunt verwachten staat hier.

Hij gaat dus niet standaard je hele thuis installatie omzetten naar de nieuwe aansluiting. De basis zaken van een computer en tv zijn gewoon inbegrepen. Eigen routers, switches, mesh systemen, deurbellen, NAS, dream machines etc. etc. zul je zelf moeten doen, waarbij enthousiaste gebruikers op dit forum graag als vraagbaak dienen.

Je kunt de oplossing van het gebrek van geen vlan ondersteuning door de Google nest hier vinden. Ik heb zelf een TPlink M5 set, daar zit dat wel in. Misschien dat Google het nog eens met een software update gaat fixen.

Inmiddels twee uurtjes met Google op de chat gezeten , zijn nemen wel de tijd…. Netwerk verwijderd en opnieuw opgezet…. En het werkt!

dus wordt iig ondersteund door laatste Google apparatuur/update

kan ook zijn ( dat was advies van Google expert) dat de oplossing zat om de router op lan1 poort aan te sluiten…. Monteur had hem op lan2 gezet …

thanks voor de reactie iig, al ben ik het er niet mee eens… op zijn minst heeft de verkoper teveel beloofd toen hij aan de deur kwam en me heeft overgehaald om van ziggo naar tmobile te stappen…

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Marksman 

Behaal je ook de juiste WiFi snelheden met de Google WiFi en welke versie heb jij?

Google neemt natuurlijk wel de tijd omdat de router van hen is 😉

Zie afbeeldingen

 

Reputatie 7
Badge +15

Is dit gemeten met WiFi? Dat is wel een hele mooie snelheid 🙂

Euh dat is gemeten met de Google home app, dus ik durf niet te zeggen dat dat ook via WiFi echt loopt of dat Google router dat meet:)