Beantwoord

GTA V Online en Rockstar Social Club website niet mee te verbinden

  • 15 October 2022
  • 15 reacties
  • 901 Bekeken

Hallo Iedereen

 

Sinds een aantal dagen kan ik niet meer op mijn PS4 en PS5 het spel GTA V Online meer spelen. Tijdens het opstarten van het spel krijg ik alleen maar de meldingen dat “rockstar sevices are unavaileble” en “files required to play could not be downloaded”.

Ook kan ik de site van Rockstar games social club niet bereiken met alle apparaten via zowel mijn wifi of LAN netwerk. Wel is deze te bereiken via min telefoon wanneer ik deze tenminste niet via mijn eigen wifi heb geconnecteerd.

 

Heeft iemand een idee wat er aan de hand is en kan iemand mij heermee helpen.

 

Alvast bedankt

 

Ferry

icon

Beste antwoord door ferrybree 23 October 2022, 12:56

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7

Hi @ferrybree, ik denk graag met je mee om hier een oplossing voor te vinden! Kun je een traceroute uitvoeren naar socialclub.rockstargames.com? Dan kunnen we zien waar het misgaat. 

Hi @ferrybree, ik denk graag met je mee om hier een oplossing voor te vinden! Kun je een traceroute uitvoeren naar socialclub.rockstargames.com? Dan kunnen we zien waar het misgaat. 

hoi Lisa, 

 

Dat wil ik best doen als jij mij kunt vertellen hoe?

 

Reputatie 7

Hi @ferrybree, je bent een topper - dankjewel alvast! Excuus, die link had ik er meteen bij moeten zetten. Je kunt de stappen die hier staan aanhouden. Kun je hiermee uit de voeten? 💪

Hi @ferrybree, je bent een topper - dankjewel alvast! Excuus, die link had ik er meteen bij moeten zetten. Je kunt de stappen die hier staan aanhouden. Kun je hiermee uit de voeten? 💪

heb je een dm gestuurd met de uitkomst

 

Reputatie 7

Hi @ferrybree, super dat je deze informatie naar mij kon doorzetten! In een privébericht liet ik al even aan je weten dat ik hier met een collega naar zou gaan kijken. Graag wil ik het volgende aan je meegeven. Het lijkt fout te gaan bij Zayo. Gezien die stopt na 30 hops, wat het maximale is voor een trace, denken ik en mijn collega dat het dus fout gaat bij Zayo. Ons advies is dan ook om bij hen aan te kloppen. Houd je ons hier op de hoogte als je van hen meer duidelijkheid heb gekregen? Ik hoor het graag! 😊

Ik zit ondertussen ook met dit probleem, met dezelfde uitkomst (Traceroute werkt tot aan zayo domains), was hiervoor een oplossing gevonden?

 

Mvg,

Mike

Mijn traceroute werkt ook maar tot aan zayo en stopt na 30 hops. Ik zit echter nog bij tele2, en ik kan wel gewoon social club van rockstar laden en gewoon GTAV multiplayer doen, ook al doet mijn traceroute precies hetzelfde. Als het goed is ga ik komende dinsdag over naar t-mobile, zal ik dan nog eens even checken of het dan nog steeds werkt?

Beste allemaal hier in deze topic

 

Bij mij is nu alles opgelost en werkt zowel de site van rockstar en de game GTAO.

Wat het probleem precies was weet ik niet maar na contact met de t-mobile klantenservice en een soort van check die zij kunnen doen naar mij toe, kwamen zij tot de conclusie dat mijn internet instabiel was en dat mijn modem warm werd (iets wat mij voor en na het probleem en deze melding niet was opgevallen).

Na overleg een afspraak gemaakt met een monteur en deze heeft een paar dagen later een kabel wat niet nodig was verwijder en mijn modem vervangen voor een nieuwe, waarvan ik denk dat dat laatste de oplossing is geweest voor het probleem.

 

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben

 

Gr Ferry

Nu heb ik een mesh systeem van tp-link en de monteur adviseerde mij deze niet in router modus te zetten maar in accespoint modus. helaas was ik zelf toen niet thuis en kon ik het niet aan hem vragen maar weet iemand misschien waarvoor dit advies?

Hi @ferrybree, super dat je deze informatie naar mij kon doorzetten! In een privébericht liet ik al even aan je weten dat ik hier met een collega naar zou gaan kijken. Graag wil ik het volgende aan je meegeven. Het lijkt fout te gaan bij Zayo. Gezien die stopt na 30 hops, wat het maximale is voor een trace, denken ik en mijn collega dat het dus fout gaat bij Zayo. Ons advies is dan ook om bij hen aan te kloppen. Houd je ons hier op de hoogte als je van hen meer duidelijkheid heb gekregen? Ik hoor het graag! 😊

dank je voor je hulp en advies en ik had graag gezocht naar een oplossing bij zayo als ik wist wie of wat het was. Maar ik denk niet dat het probleem daar lag aangezien het alleen mijn internet betrof en niet een regionaal of nationaal iets was, aangezien ik op het netwerk van een viend van mij wel alles kon bereiken. Ik denk dat het probleem in mijn modem heeft gezeten en dat deze gewoonweg tge oud werd.

 

iig bedankt voor de hulp

Fijn om te horen dat het opgelost is, het leek me al bijzonder sterk dat de traceroute er iets mee te maken had. Misschien dat het juiste antwoord nog even veranderd kan worden , want dat zayo het probleem zou zijn is dus zeker niet het geval.

Fijn om te horen dat het opgelost is, het leek me al bijzonder sterk dat de traceroute er iets mee te maken had. Misschien dat het juiste antwoord nog even veranderd kan worden , want dat zayo het probleem zou zijn is dus zeker niet het geval.

dat het niet zeker is wil ik niet zeggen, zover gaat mijn expertise niet. maar het lijkt mij zo onwaarschijnlijk dat al mijn laptops of mijn ps5 en 4 op mijn netwerk of direct op mijn oude modem aangesloten dit probleem hadden en zodra ik bij een  vriend van mij alles ging checken ik geen enkel probleem ondervond. En nadat de nieuwe modem was geinstalleerd alle problemen waren opgelost

Reputatie 7

Hi @ferrybree, super dat je deze uitkomst hier hebt gedeeld! Ik ben heel blij dat je weer probleemvrij bent, merci voor het delen. Als je verder nog vragen hebt, weet dan dat je die te allen tijde via de Community kunt stellen. 

Hi @Shilka, yes - super als je hier morgen aangeeft of je dit issue vanaf dat moment ook ervaart of dat je geen problemen hebt! Fingers crossed dat je nergens last van hebt morgen.

Hi @Mike van Bree, ervaar jij nog steeds ditzelfde probleem? Ik wilde gelijk jouw verbinding checken, maar aan de hand van jouw e-mailadres kom ik niet op je abonnement uit. Mocht dit issue zich nog aanhouden, dan mag je mij een privébericht sturen (door op mijn naam te klikken) met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer. Dan kijk ik graag met je mee! 

 

Hi @Shilka, yes - super als je hier morgen aangeeft of je dit issue vanaf dat moment ook ervaart of dat je geen problemen hebt! Fingers crossed dat je nergens last van hebt morgen.

 

Inmiddels over op t-mobile glas met t-50, geen problemen hier met bereiken rockstar social club of rockstar game services. Werkt allemaal prima :)

 

Reputatie 7

Hi @Shilka, yay - heel fijn om te lezen! Top dat je dit meteen kon checken. 

Reageer