Hele slechte wifi

  • 28 December 2022
  • 14 reacties
  • 403 Bekeken

Reputatie 1

Goedemiddag

 

Ik probeer het nu een keer op deze manier. Die mega lange wachttijden en standaard reacties bij de klantenservice hebben me helaas nog steeds niet verder geholpen

Sinds half oktober zijn we klant bij Tmobile omdat ze bij ons in de wijk glasvezel hebben aangelegd. Bij het aansluiten ging al van alles mis, maar na heel veel heen en weer bellen, kon het niet opgelost worden door TMobile of een monteur. Uiteindelijk hebben we zelf iemand geregeld en nu hebben we wel bekabelde tv en bekabeld internet boven. Was volgens de monteur van Guideon niet mogelijk! Bleek gewoon een kabeltje in de meterkast te zijn waardoor alles gewoon werkt

 

Maar daarmee is het wifi probleem helemaal nog niet opgelost. Sterker nog, we hebben hele slechte wifi, lees beter geen wifi. Ondanks een wifi versterker, ons netwerk op 2.4 gezet ipv 5. Ik weet het niet meer wat te doen. Ik word er moedeloos van. Om over jullie beroerde klantenservice maar te zwijgen. Volgens hun is alles correct aangesloten, ze zien idd dat er een slechte wifi verbinding is, maar hebben geen antwoord hoe we het op kunnen lossen.

 

Nu heb ik via de monteur van Guideon begrepen dat de fout in het wijkkastje (!) zou kunnen zitten, maar hij weet niet bij wie ik daarvoor moet zijn. 

 

Zoals je misschien kunt begrijpen word ik er een beetje moedeloos van en ben ik er klaar mee. Ik wil gewoon dat het opgelost wordt en dat alles naar behoren werkt.

Cheyenne van Odido 1 jaar geleden

Hoi @Onsprulleke, dank voor de uitleg! Je wilt natuurlijk ultiem van de wifi genieten. Ik wil dit ook graag, maar wifi kan zeker wel eens afwisselend zijn werk doen. Een verbinding van 380Mbps via een draadloos signaal is een top snelheid om te halen, maar ik begrijp dat het fluctueert. Met wifi kan dit altijd gebeuren, het is daarom goed om je instellingen na te lopen en je signaal zo goed mogelijk te optimaliseren. Hoe je dat doet, lees je in dit topic. Wat ook belangrijk is om te weten, is hoe de bekabelde verbinding precies werkt. Is deze wel stabiel en haal je hier constant de 400Mbps? Test dit eens via een laptop of PC. 

Wat betreft de versterker kun je deze inderdaad eens verplaatsen, bijvoorbeeld door deze wat dichterbij het modem te zetten. Anders is het gebruik van een tweede versterker ook een goede optie, gezien je ook graag internet op zolder of in de tuin wilt ontvangen. Mocht het niets helpen, kun je deze altijd weer opzeggen en terugsturen!

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Slechte wifi heeft in de basis niets met het wijkkastje te maken.

Daarom even wat duidelijkheid scheppen, bedoel je met slechte wifi de DEKKING van wifi of de behaalde SNELHEID via de wifi? In het laatste geval is het van belang dat je een bekabelde test op een laptop of PC uitvoerd.

Heb je DSL of glasvezel en welke snelheid heb jij afgenomen in je abonnement en welke snelheid behaal je? 

Welk wifi versterker gebruik je? Als dat een repeater is daalt namelijk het te behalen maximum wifi snelheid met de factor 2. (de helft dus!) Je kunt dan beter aan een bekabeld netwerk of een Mesh systeem denken. T-mobile verhuurt ook access points voor zo'n mesh systeem.

Reputatie 1

Geen idee hoe ik de dekking moet meten. De snelheid is heel verschillend, van 20 tot 380 mbit. De monteur van Guideon heeft alles nagekeken. We hebben een abonnement met 400 mbit.  De playstations en tv zijn ondertussen al bekabeld door onszelf, zoals ik al aangaf in mijn eerste berichtje. We hebben wifi plus van tmobile op de eerste verdieping staan.

 

Verder snap ik weinig van wat je zegt wat ik verder nog moet doen. Ik heb alles gedaan wat kan, monteurs van tmobile, zelf mensen ingehuurd, allemaal extra kosten. En ik heb waardeloze wifi, ik heb heel wat apparatuur die nu niet werkt. Ik ben er helemaal klaar mee! Ik wil gewoon dat het opgelost wordt. We hebben nooit problemen gehad en nu alleen maar. Kon ik het maar terugdraaien

Reputatie 7
Badge +14

OK. dus eigenlijk zeg je dat het internet zelf niet slecht is, want de PS bekabeld doen het goed. Dan is het echt onzin dat er in de wijkcentrale nog iets moet gebeuren. De focus kan naar de wifi plus oplossing. Je geeft aan dat je een download hebt van 20 tot 380 Mbit. 380 via wifi is echt wel snel trouwens. Maar hoe meet je dit, op een telefoon o.i.d.? Waarop heb je last van 20 Mbit wifi en hoe vaak komt dat voor?

Meestal is de wifi Mesh repeater dan te ver van het modem in de meterkast vandaan. Zet hem eens dichterbij, eventueel tijdelijk met ene verlengsnoer. Wordt dan de snelheid stabieler? Indien ja, dan zou er nog een wifi plus node bij (op een plek tussen het modem en de bestaande wifi plus) moeten of je moet de wifi hotspot boven ook bekabeld aanslutuiten.

Reputatie 1

Hoi Eric,

 

Bedankt voor je reactie! Als we in de woonkamer en eetkamer zitten, hebben we geen wifi op onze telefoons. De deurbel en buitenverlichting kan niet aangesloten worden op de wifi. De ovens ed ook niet, maar dat vind ik niet zo erg. Ook op zolder heb ik geen wifi en dan is een slaapkamer, in de tuin hebben we ook geen wifi. Ik heb al een wifi plus aangesloten die staat boven aan de trap, onderaan de trap is de meterkast waar de router in geplaatst is. Dus die staat nog geen 4 meter uit elkaar. We hebben een gewoon rijtjeshuis, niks geks.

 

Altijd perfecte wifi gehad van KPN zonder versterkers. Hoe krijg ik dit nu opgelost? Ik weet niet waar of bij wie ik moet zijn. Ik krijg tips maar geen oplossing, ik moet het zelf maar uitzoeken. Dat kan toch niet!!

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @Onsprulleke, dank voor de uitleg! Je wilt natuurlijk ultiem van de wifi genieten. Ik wil dit ook graag, maar wifi kan zeker wel eens afwisselend zijn werk doen. Een verbinding van 380Mbps via een draadloos signaal is een top snelheid om te halen, maar ik begrijp dat het fluctueert. Met wifi kan dit altijd gebeuren, het is daarom goed om je instellingen na te lopen en je signaal zo goed mogelijk te optimaliseren. Hoe je dat doet, lees je in dit topic. Wat ook belangrijk is om te weten, is hoe de bekabelde verbinding precies werkt. Is deze wel stabiel en haal je hier constant de 400Mbps? Test dit eens via een laptop of PC. 

Wat betreft de versterker kun je deze inderdaad eens verplaatsen, bijvoorbeeld door deze wat dichterbij het modem te zetten. Anders is het gebruik van een tweede versterker ook een goede optie, gezien je ook graag internet op zolder of in de tuin wilt ontvangen. Mocht het niets helpen, kun je deze altijd weer opzeggen en terugsturen!

Reputatie 1

Dank voor je reactie! Maar we hebben alles gedaan wat er gedaan kan worden. Monteur van Guideon is al 2x geweest, nieuwe router, wifi plus, tv en ps4 is nu bekabeld maar nog steeds geen goede wifi.

Monteur heeft alles uitgelicht en wifi is gewoon slecht, hij weet niet wat hij eraan kan doen. Klantenservice geeft alleen maar standaard antwoorden waar ik echt niet verder mee kom.

Ik weet niet meer wat ik moet doen en krijg alleen adviezen waar ik niet verder mee kom. Ook hier. Opzeggen is de makkelijkste optie, maar waarom? Het zou toch gewoon moeten werken?! Je wipt toch ook je klanten houden...

 

Reputatie 7
Badge +14

De moderator bedoeld dat je extra wifi mesh punt bestellen en per maand weer kan opzeggen. Het blijft iets heel lokaals en als monteurs het al niet kunnen oplossen, dan komen we op het forum ook niet verder dan meer wifi punten plaatsen.

Reputatie 1

Ik heb zojuist een speedtest gedaan de uitslag is als volgt

Ping 9 ms

Jitter 26 ms

Download 27.2 mbit

Upload 28.1 mbit

Verder alles tips gevolgd wat kan ik nou verder nog doen, zonder dat ik extra kosten moet maken. Dat ben ik niet van plan namelijk, het ligt niet aan mijn huis aangezien ik voorheen altijd perfecte wifi / internet heb gehad

Reputatie 7

Hi @Onsprulleke, heel fijn dat je opnieuw een speedtest kon uitvoeren! Zou je dit ook kunnen uitvoeren via www.speedtest.net/apps om vervolgens de app te downloaden voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren? Als je met het onderstaande aan de slag kunt gaan, dan krijgen we een zo goed mogelijk beeld van de situatie:

- Sluit alle programma's af voordat je de snelheidstesten start, vergeet niet een eventuele VPN uit te schakelen.
- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken.
- Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
- Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is).

Enkel als op de screenshots te zien is dat het om een bekabelde verbinding gaat, dan kan de technische dienst hier verder mee aan de slag. Het zou super zijn als je hierop terug kunt komen, zodat ik verder op zoek kan naar de oplossing. Ik wil dit echt definitief voor je verhelpen!

Reputatie 1

Het lukte me niet om de app te downloaden maar zo is het me volgens mij ook gelukt.

 

De router is door guideon aangesloten in de meterkast. Ik heb vanaf het begin aangegeven dat ik de router liever in de woonkamer heb. Volgens de verkoper aan de deur en de klantenservice was dit geen probleem, echter guideon wilde dit niet doen en heeft het dus in de meterkast geplaatst. Zou dit misschien het probleem kunnen zijn dat er slechte wifi is.

 

Zoals ik al eerder vermeld heb, zijn er nu 3 ps en de tv bekabeld aangesloten, maar bij een van de ps wordt constant aangegeven dat er een slechte of geen lan verbinding is. 

De wifi is zwak in het hele huis, zelfs als ik naast de meterkast sta waar de router staat. We hebben op de eerste verdieping wifi plus staan, maar helaas, het is echt een drama. Zelfs de voordeurbel die eigenlijk aan de buitenkant van de meterkast hangt, is niet te koppelen.

Ik hoop echt dat jullie me verder kunnen helpen, want dit is echt niet leuk!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Onsprulleke, bedankt voor het delen van de speedtests op wifi! Ik zie een gemeten snelheid op download en upload van bijna 400 Mbit/s; dit is hartstikke goed en geen reden tot paniek. Het bereik is natuurlijk echter een ander verhaal: wanneer je buiten bereik valt, kun je beter ervoor kiezen altijd met het 2.4 Ghz netwerk verbonden te zijn. Dit kun je het beste doen door de netwerken te scheiden zodat bandsteering uitstaat.

De Ring zou ik altijd met 2.4 verbinden en nooit met 5 Ghz: ik spreek uit eigen ervaring dat het signaal daarvoor niet sterk genoeg is, zeker buiten bereik van 5 meter vanaf het modem.

Reputatie 1

Dat is nou juist het probleem! We hebben ons wifi netwerk al over gezet op 2.4 maar dan nog werkt het niet. We hebben alles gedaan wat volgens jullie kan, maar het werkt niet... hoe dan?

 

Zelfs een vd ps4 die met een kabel is aangesloten geeft constant meldingen dat er iets is met de verbinding. 

 

 

Reputatie 1

Nog even ter aanvulling... we hebben glasvezel. Is dat mss de reden dat we slechte wifi hebben?

Mijn man kan ook niet thuis werken omdat de verbinding iedere keer verbroken wordt

Reputatie 7
Badge +5

Dank voor de reactie @Onsprulleke! Ik heb naar jullie wifi instellingen gekeken en ik zie dat bandsteering aan staat. Dit betekent dat je één netwerk hebt die 2.4Ghz en 5Ghz combineert. Apparaten kiezen zelf van welke ze gebruiken maken en dat kan voor een slechtere werking zorgen. Ik wil je adviseren de netwerken toch te splitsen en daarna het advies van Jason te volgen. Hoe je dit precies doet leggen we uit in dit topic. Succes!

Reageer