Beantwoord

Hoe stel ik een goed gastnetwerk in op de zyxell t50 met twee wifi punten?

  • 17 January 2023
  • 35 reacties
  • 591 Bekeken


Toon eerste reactie

35 reacties

Reputatie 3

Of zou ik het SSID en wachtwoord van mijn prive WiFi netwerk ook moeten aanpassen?

Reputatie 3

Helaas, gisteren met de mesh app alles ingesteld (mesh is online, gastnetwerk via app ingesteld), maar precies hetzelfde. Als ik via gastnetwerk inlog op WiFi dan kan ik soundbar chromecast NAS etc allemaal zien. Dus is nog steeds mijn prive WiFi niet afgeschermd van mijn gastnetwerk. Heb nog wel het SSID en wachtwoord van mijn gastnetwerk nog wel een keer aangepast voor de zekerheid. Misschien moet ik alles resetten, ook het modem/router en dan alles nog eens opzetten. Misschien eerst alles installeren met wifi punten en daarna een gastnetwerk aanmaken? Of eerst alles werkend met modem en daarna pas de wifi punten erbij zetten? Ik wordt er een beetje gek van dat het niet gewoon werkt. Iemand dit ook gehad en kunnen oplossen?

Reputatie 6
Badge +3

Hi @Erik en Silvie

Heb je het zelfde probleem als je direct met het de T50 verbind op het Gast netwerk? 

 

Reputatie 3

Mijn gastnetwerk hebben al van het begin een andere naam en wachtwoord dus dat lijkt niet wat er aan de hand is. Ik heb al vanaf begin een gastnetwerk en ben er pas onlangs achter dat er iets niet in orde was. Dus ik vermoed dat de problemen zijn begonnen met het plaatsen van de wifi punten, die heb ik pas later besteld en ontvangen omdat bleek dat we in het nieuwe huis anders te weinig dekking hadden. Maar ik ga als ik thuis ben eerst eens even aan de slag met je tip over de app. Ik zie daarin al staan "aanmelden van gastnetwerk" dus ik hoop dat het daarmee opgelost kan worden. Bedankt voor de input

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Erik en Silvie ,

Je zegt dat de devices van de mensen verbinden met je “gewone”wifi. Dit komt omdat de devices de instellingen en wacht woorden van een netwerk onthouden. Je kan dit eenvoudig tegen gaan, door voor je “gewone”wifi een ander wachtwoord in te stellen. De devices kunnen dan in ieder geval niet meer met je gewone wifi verbinden. Dit betekent wel dat je alle “eigen” aangesloten devices op je “gewone”wifi ook weer opnieuw moet aanmelden met het nieuwe wachtwoord. zodra er devices binnen het bereik komen moeten de mensen je dan om het wacht woord vragen om zich aan te kunnen melden. Dan kan jezelf kiezen welk wachtwoord je ze geeft , die van het "gewone”net werkt of van het gastnetwerk.

Reputatie 3

Ik was ook niet op de hoogte van die promesh app. Ik haal daar eens mee aan de slag. Verder had ik allebei mijn wifi punten draadloos aangesloten. Misschien dat dat ook voor problemen zorgt? Zag dat je er in ieder geval 1 bedraad moet aansluiten?

Reputatie 3

Die had ik idd ook al geselecteerd. Maar dan nog werkt het niet zoals het zou moeten. Ik denk dat het komt omdat de devices van de mensen die verbinding maken met het gastnetwerk verbinding maken met de wifi punten waardoor de regels voor het gastnetwerk worden omzeild? Ik weet te weinig van netwerken af om hier zelf wat aan te sleutelen. Maar bedankt voor het meedenken. Hopelijk nog iemand met een goed idee hoe dit op te lossen?

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Erik en Silvie ,

Heb je ook in de T50 een gast netwerk aangemaakt? Ik heb de T54 en daar kan je kiezen voor externe gast. Weet niet of dit ook zo werkt in de T50
Je kan dit vinden door in te loggen via : 192.168.1.1 en dan via het “hamburger”menu rechtsboven kiezen voor netwerkverbindingen dan kiezen voor draadloos en daarna kies je gast /meer ap. In dit menu kan je het gastnetwerk instelllen.

Reputatie 3

Bedankt ik gaan daar eens naar kijken, ondertussen sta ik nog open voor andere tips of oplossingen 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Erik en Silvie ,
 

Heb hier een topic: Installatie en gebruik  Hier staat veel informatie, ook over de MPro Mesh app.
Deze app kan je gebruiken om instelling te wijzigen in je wifi plus punten.
 En misschien staat er hier nog meer info die je kan gebruiken: WiKi over wifi

Reageer