Beantwoord

Hoort de Zyxel T-50 verschrikkelijk slecht te zijn?

  • 18 November 2021
  • 3 reacties
  • 460 Bekeken

Hallo allemaal,

Ik heb van t-mobile een ZYxel T-50 gekregen. Nu vroeg ik mij af of ik een foutieve modem heb gekregen of deze zo verschrikkelijk slecht hoort te zijn. Wanneer ik in de kamer ernaast mijn pc gebruik heb ik soms redelijk internet en andere keren kan ik amper een website laden.

Wanneer ik mijn telefoon met de wifi verbind, vervolgens de hotspot van mijn telefoon aanzet en daar vervolgens mijn pc mee verbind is het internet een stuk sneller. Ik overdrijf helaas niet dat het soms wel 60 keer sneller kan zijn.

Ook wanneer een apparaat direct naast de modem is en mijn hotspot in een andere kamer, zal elk apparaat meteen met de hotspot verbinden omdat deze verbinding het sterkst is.

 

Als deze modems zo slecht horen te zijn, kan iemand mij een andere modem aanbevelen?

icon

Beste antwoord door Waqqas 18 November 2021, 23:56

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @EenPersoon 

Ik heb zelf een erg positieve ervaring met de Zyxel-T50.

Heb je een glasvezel of DSL verbinding? En wil je eens een laptop/pc bekabeld op je modem aansluiten en een speedtest doen middels de Ookla speedtest app, welke snelheid haal je dan en komt dat een beetje in de buurt van de snelheid die je maximaal kan halen?

Indien de bekabelde snelheid goed is wat is de snelheid via de WiFi als je bij het modem bent?

Dankjewel voor je antwoord. Ik heb een DSL verbinding.

Aangezien er pas maandag weer een laptop is kan ik dan pas de speedtest doen via de kabel. De speedtest heb ik nu alleen even gedaan via de wifi en de wifi/hotspot en het verschil is nu relatief 'klein’ met eerder vandaag. Direct via de modem krijg ik 2.77Mbps download en via de hotspot 17.04Mbps. Upload is nagenoeg gelijk. De ping is gek genoeg wel beter direct via de modem (12 vs 16) maar dat verschil is ook minimaal en niks mis mee.

Reputatie 7
Badge +15

@EenPersoon

Is je modem ook rechtstreeks aangesloten op het originele ISRA en wat voor een soort ISRA heb je? Wellicht heb je last van een bridge tap.

En je stond ook naast het modem bij de meting?