Beantwoord

(huawei modem) te langzame upload voor binnenhuis stream

  • 1 February 2023
  • 5 reacties
  • 64 Bekeken

Hallo,

 

Ik probeer thuis voor het gezin een installatie te maken waarbij alle smart apparatuur goed samenwerkt, nu merk ik na een hoop gepruts dat met het huidige modem (hg659) de upload snelheid te traag is voor een moderne in-house stream en deze niet de protocollen ondersteund die de apparatuur die ik gebruik aan probeer te kunnen (Wifi 6)

 

Nu ben ik op de hoogte gesteld dat T-Mobile tegenwoordig gebruik maakt van de Zyxel welke ook Mesh verbindingen ondersteund die mij in staat zou moeten stellen op een hogere bitrate te streamen, is er een mogelijkheid om over te stappen naar moderne apparatuur tegen betaling uiteraard of zou ik dit probleem ook kunnen tackelen door een wifi-plus punt direct naast het huidige modem te plaatsen? (Appartement)

 

Ik verneem graag!

icon

Beste antwoord door Sven-Odido 2 February 2023, 11:35

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hi @joostum

Je kan Wifi plus ook aansluiten op je huidige modem. Je hebt dan twee wifi punten nodig. Eentje sluit je bedraad aan op het Huewei modem. De andere zet je op de gewenste plek ergens anders in huis. Je kan dan de Wifi van het Huawei modem uitzetten. 

Hallo Sven, bedankt voor het bericht. Ik zal in mijn situatie geen kabels kunnen doortrekken helaas en ben genoodzaakt alles binnen de meterkast af te handelen met mogelijk één wifi plus punt, ik kan echter niet uitvinden of deze inderdaad over Wifi 6 beschikken, weet u dat?

---

Ik heb even de stoute schoenen aangetrokken en wat rondgeneusd op het forum, ik zie dat gebruikers de laatste maanden een vervangend model krijgen opgestuurd wanneer ze hier naar vragen, ik heb contact opgenomen met de klantenservice maar werd voordat ik mijn vraag kon formuleren eigenlijk al in de reden gevallen en verteld: "Nee daar zijn we gewoon keihard in, je modem werkt naar behoren en je krijgt geen nieuwe toegestuurd zolang deze naar behoren werkt, ik zie dat je er al een uit 2018 hebt maar nee, we versturen geen vervanging want die je hebt is goed"

 

Een beetje verbijsterd over de toon van het gesprek ben ik maar akkoord gegaan maar ik begrijp nu niet zo goed waarom er opeens geen nieuwe modems meer mogelijk zijn, was dit een tijdelijke actie?

Reputatie 7
Badge +4

Hi @joostum

De wifi punten beschikken niet over Wifi6. 

Je kan het eerste wifi punt overgens gewoon in de meterkast zetten (of net er buiten, dat is beter voor het signaal). Het gaat er meer om dat er minimaal 1 bedraad moet naar de Hauwei. 

-- 

Gezien de leeftijd van het Hauwei modem kan ik je een ander modem (Zyxel T50) toesturen. Laat maar weten of je dat wilt. 

Hi @joostum

De wifi punten beschikken niet over Wifi6. 

Je kan het eerste wifi punt overgens gewoon in de meterkast zetten (of net er buiten, dat is beter voor het signaal). Het gaat er meer om dat er minimaal 1 bedraad moet naar de Hauwei. 

-- 

Gezien de leeftijd van het Hauwei modem kan ik je een ander modem (Zyxel T50) toesturen. Laat maar weten of je dat wilt. 

 

Dat zou geweldig zijn Sven, daar zouden we ontzettend mee geholpen zijn! Dat zorgt weer voor blije koppies. Dan kan ik na het nieuwe modem eventueel kijken of ik nog verder kom met een plus punt.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @joostum

De wifi punten beschikken niet over Wifi6. 

Je kan het eerste wifi punt overgens gewoon in de meterkast zetten (of net er buiten, dat is beter voor het signaal). Het gaat er meer om dat er minimaal 1 bedraad moet naar de Hauwei. 

-- 

Gezien de leeftijd van het Hauwei modem kan ik je een ander modem (Zyxel T50) toesturen. Laat maar weten of je dat wilt. 

 

Dat zou geweldig zijn Sven, daar zouden we ontzettend mee geholpen zijn! Dat zorgt weer voor blije koppies. Dan kan ik na het nieuwe modem eventueel kijken of ik nog verder kom met een plus punt.

 

Hi @joostum

Het nieuwe modem is onderweg. De Huawei kan naar de milleustraat :) 

Reageer