Beantwoord

Instabiele en trage Wifi

  • 31 May 2021
  • 5 reacties
  • 100 Bekeken

Reputatie 1

Goedenavond, onze modem uit 2008 wordt er niet beter op. WiFi is traag en niet stabiel. Vooral merkbaar bij streamen/casten naar de tv. Is het mogelijk om een nieuwe modem te ontvangen?

Met vriendelijke groet, 

Gerwin Kollenstaart 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 2 June 2021, 13:24

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @gkollenstaart 

Ter verbetering van de WiFi kan je altijd nog een versterker bedraad aansluiten in Acces Point Mode als de bekabelde verbinding wel goed en stabiel is, dan kan je de WiFi op het T-Mobile modem uitschakelen.

WiFi plus van T-Mobile

Reputatie 1

Dank je, maar dit gaat niet lukken bij de tv buiten. Graag zien wij een monteur komen die de modem kan controleren, ook gezien de leeftijd. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @gkollenstaart, Wifi is van ontzettend veel externe factoren afhankelijk en kan vooral tijdens streamen, gamen en downloaden aanzienlijk trager worden. Ik zie dat jij nu nog gebruikmaakt van een Draytek 2132. Deze ruil ik graag om voor een Zyxel + Media Converter zodat je straks in ieder geval een hogere snelheid op Wifi kunt ervaren. De Zyxel heeft namelijk een 5 Ghz netwerk op Wifi, dat heeft de Draytek niet. 5 Ghz zorgt ervoor dat de snelheid veel hoger ligt wanneer je binnen maximaal tien meter van het modem staat met jouw verbonden apparatuur. De keerzijde is dat het bereik wel drastisch minder is op dat specifieke netwerk. Je kunt in de regel het beste zo te werk gaan:

2.4 Ghz voor een hoger bereik, maar mindere snelheid → handig als je iets verder weg binnens/buitenshuis staat

5 Ghz voor een lager bereik, maar hogere snelheid → handig als je redelijk dichtbij het modem staat

Dat gezegd hebbende, wil ik je wijzen op de tips and tricks in ons speciale Wifitopic: 

Ik zie dat het modem bijvoorbeeld al 81 dagen achtereen online is, daar is op zich niets mis mee, maar kan wel voor haperingen in de draadloze verbinding zorgen. Zou je die eens stroomloos willen houden en dan herstarten gedurende 20 seconden?

Indien je akkoord gaat met de modemwissel naar de Zyxel, zorg ik er voor dat je uiterlijk eind volgende week de vervanging binnen hebt. Houd er wel rekening mee dat deze nieuwe apparatuur door een monteur wordt aangesloten vanwege de grote fragiliteit van de glasvezelapparatuur. Hierover krijg je binnenkort nog bericht met info en een afspraaktool per SMS en e-mail.

Ik hoor graag van je of je over wilt gaan op de Zyxel, thanks!

Reputatie 1

Goedemiddag Jason, bedankt voor jouw antwoord. Het is fijn om te horen dat een nieuwe modem geleverd kan worden. Dank voor dit aanbod, ik maak hier graag gebruik van.

Met vriendelijke groet,  

Gerwin Kollenstaart 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @gkollenstaart, heel graag gedaan! Het is geregeld: over enkele dagen wordt het pakketje bezorgd. Je ontvangt straks ook een trac&trace-code van PostNL zodra het pakketje onze distributie verlaat - dit is meestal binnen een dag of twee. Houd er alsjeblieft rekening mee dat je de afspraak met Guidion pas kunt inplannen zodra je 100 procent zeker weet wanneer het modem geleverd wordt.

Heel veel plezier straks met je verbeterde verbinding, laat me alsjeblieft weten hoe het bevalt! 😄

Reageer