Beantwoord

Intergas - Incomfort gateway tbv comfort touch thermostaat aansluiten op wifi

  • 17 November 2021
  • 12 reacties
  • 1833 Bekeken

Ik heb problemen met het laten werken van genoemde Intergas gateway (Cv/warmwater installatie) op het Huawei HG659 modem van T-mobile. Op de gateway branden lampjes 1 en 3 (voor de kenner) hetgeen betekent volgens instruktie, dat er geen DHCP server is gevonden op het netwerk. De gateway is met een ethernetkabel aangesloten op het modem. Genoemde gateway maakt als alles goed is dan  verbinding tmet de kamerthermostaat. Iemand dit bij de hand gehad ? 

icon

Beste antwoord door Berend001 2 December 2021, 23:23

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

12 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Berend001 

Op de modem heb je 2 internet poorten en 2 IPTV poorten, is de gateway toevallig aangesloten op een IPTV poort? Sluit hem dan aan op een internet poort.

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Berend001 welkom bij de community.

Bij dit soort uitdagingen is het altijd goed om eerst even met een iets meer controleerbare situatie te beginnen. Sluit eens een laptop/computer aan op het modem en kijk wat er dan gebeurt.

Dank ! Ga ik proberen !

Waqqas: Dit modem heb ik, en de gateway zit aangesloten op een gele poort

Reputatie 7
Badge +14

Wat gebeurt er als je een laptop aansluit?

Reputatie 7
Badge +15

@Berend001

Bij 2 gele poorten staat als het goed is INT, de gateway sluit je dan aan op 1 van die poorten 👍

Reputatie 7
Badge +16

@Berend001 Niet alle Huawei modems hebben de APAS-functie al beschikbaar (any port any service), dat betekent dat wanneer je de gateway aansluit zoals @Waqqas aangeeft, het zou moeten werken! 😄

Dit zijn de aansluitingen op de gateway. 

 

Intergas Gateway 950034 aansluiten op de computeri gaat niet echt. Zie foto met aansluitingen. Mijn laptop heeft wel een tel. ingang, maar dan zie ik geen signaal.

Reputatie 7
Badge +14

Je moet niet de telefoon aansluiting van die gateway gebruiken (rj11 stekker) maar de ethernet aansluiting met die 2 ledjes en een rj45 stekker.

Opgelost. De juiste aansluit kabel zat erbij voor verbinding tussen medem en gateway,, dat was niet het probleem, en kon niet anders. Het zat 'm in waar de kabel in het modem te steken !. Totaal 4 opties. Zie foto. Maar alleen de 2 rechtse werkten correct  van het Huawei modem en herkenden de gateway. Niet de 2 linkse aansluitingen. Hij zat dus in de 3e van rechts, vandaar het eindeloos zoeken naar het probleem. Dank voor alle reakties !!!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Berend001, super dat je het opgelost hebt! Fijn ook dat Waqqas en Eric zo goed konden helpen, dat scheelt altijd al een hoop.

Bedankt ook voor het delen van de oplossing, zo kunnen andere users profijt halen uit jouw bericht, top!