Beantwoord

Internet thuis valt steeds weg voor een minuutje

  • 9 January 2022
  • 9 reacties
  • 235 Bekeken

Ik heb ongeveer anderhalve maand geleden overgestapt van Ziggo naar T Mobile glasvezel en ben erg tevreden over het internet. Maar helaas sinds een week of 2 geleden valt de internet verbinding steeds weg voor een minuut en irriteert het iedereen in het huishouden, video’s, games, telefoon gesprekken alles valt dan steeds ff weg. De zyxel t50 modem zit bij ons in de meterkast en wij hebben 2 WiFi plus punten door ons appartement heen. De WiFi plus  punt heeft 3 lampjes verticaal en elke keer dat de verbinding opeens verdwijnt, vervaagt/ valt de middelste groene lampje uit. Ik heb de modem van het stroom gehaald, de mediaconverter en de WiFi punten, maar niks helpt. 
 

wat is hier de oplossing voor? (Abonnement 1000mbps upload download) 

icon

Beste antwoord door Boris 11 January 2022, 11:06

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

9 reacties

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @AliAshraf007 

Het internet op de modem is nu compleet weg?

Wat geven de lampjes op de mediaconverter aan dus welke lampjes zijn daarop aan of uit?

Hey dit is hoe het er nu uit ziet:

 

Internet doet het op dit moment wel, maar valt zo’n 7-8 keer per dag weg.

Reputatie 7
Badge +15

@AliAshraf007

Valt het internet op de modem dan weg dus dat de wereldbol rood is? Of gaat het middelste lampje van het WiFi punt alleen uit? Dan zou het signaal wat de WiFi punten krijgen slecht zijn, je zou dan kunnen kijken of het helpt om de WiFi punten ergens anders neer te zetten waar ze een sterker signaal krijgen.

Ik heb even gewacht toen het weer gebeurde, ben meteen naar de meterkast toegegaan om de modem te checken en alles brand gewoon groen.  Alleen beide WiFi punten hun middelste lampjes gaan weer uit. De WiFi punten staan allebei op een goeie plek en hebben goed bereik. Wat nu? 

Reputatie 7

Hi @AliAshraf007 ,

Goed dat je het bij ons aankaart! Ik heb direct de verbinding erbij gepakt en zie dat deze inmiddels weer helemaal online is. Mocht je toch nog een wegvallende verbinding ervaren, ben ik erg benieuwd hoe deze wordt ervaren. Is dit alleen via de wifi of ook bekabeld? Mocht het alleen via de wifi zijn is het misschien interessant om onze Wiki erbij te pakken: 

Hier staat precies in hoe je de stabiliteit kan verbeteren. Hopelijk helpen deze tips! 

Internet doet het op dit moment wel, maar valt zo’n 7-8 keer per dag weg.

Ik heb precies hetzelfde als wat jij hebt. valt steeds uit voor een minuutje ongeveer, meerdere malen per dag.

Reputatie 7

Hoi @tsdrumss ,

Ik zie dat je je vraag hebt gesteld in het volgende topic: 

Om het gesprek zo goed mogelijk centraal te houden en je van de beste oplossing te voorzien, hoop ik je via die weg verder te spreken.