Beantwoord

internetsnelheid/verbinding android gaming

  • 27 April 2021
  • 4 reacties
  • 188 Bekeken

Goedendag

Ik zal me even voorstellen, ik ben kasper en ik hou wel van een potje gamen haha ( doe dit bijna 8uur per dag ) speel voornamelijk tegen andere clans en het winnende team krijgt de inleg, dus een snelle internetverbinding is wel zo fijn en helpt enorm

Ik speel call off duty mobile, ik heb hier al een speciale gaming telefoon voor gehaalt ( rog phone 3 max specs )

Ik speelde eerste op Wifi en daar bleek mijn verbinding/ping waardeloos, wifipunt en een 2de router aansluiten geprobeerd om het te verbeteren.. maar aangezien ik niet zo technische ben aangelegt was vaak het resultaat: 2 dagen ofzo geen of nog langzamer internet, niet gamen en hopeloos door de instellingen gaan en uiteindelijk resetten haha

dit heb ik inmiddels opgegeven en een hub gekocht zodat ik mijn telefoon recht op mijn router kan aansluiten ( zyxel t50 zyxel vmg8825 ) waarvan ik de dsl kabel al heb ingekort tot 1 van een halfe meter en verbind mijn telefoon met een cat6 kabel van een meter

ook zorg ik dat er verder alles uitgeschakelt is als ik speel en niks is aangesloten op mijn router ( dus andere telefoons uit , tv kastje uit de router uit enzo )

Ik vroeg me ook af of het internetverbruik van mijn buren invloed heeft op mijn verbinding ( ik woon in een flat ) waar helaas nog geen glasvezel beschikbaar is

en nog heb ik vergleken met vrienden in game een veel hogere ping ik heb al dingen gegoogled en vond dingen als port forwarding en nog wat dingen maar niks over hoe dat in te stellen op een mobiel, of dat een andere modem/router/switch aanschaffen helpt maar heb hier dus vrij weinig verstand van en op iedere site staat het wel anders uitgelegt

Dus om mezelf een hoop frustratie en kosten te besparen vraag ik hier om hulp.

Is er een manier om mijn internetverbinding te verbeteren?

Is er iets dat ik in de instellingen van mijn router kan veranderen voor meer fps of lagere ping? Of kan ik beter andere hardware aanschaffen en wat dan bevoordeeld?

 

Mvg kasper

 

 

icon

Beste antwoord door Cal van Odido 29 April 2021, 10:10

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @KasperDeGameNerd,

Leuk dat je zo van gamen houdt en slim dat je hulp inschakelt! Weet je ook hoe jouw Wifi verbinding er uit ziet als je niet aan het gamen bent? Valt deze dan ook weg? Heb je altijd al last van wegval, of is het iets van de afgelopen dagen of weken? Het zou wellicht best interessant zijn om te zien hoe een pingplotter op jouw verbinding functioneert. Deze registreert in de achtergrond hoe de ping zich over een lange periode verhoudt.

Daarnaast raad ik je graag aan om de Wifi netwerken op te splitsen door ‘bandsteering' op het modem uit te zetten. Met deze functie helpt het modem jouw telefoon om te switchen tussen het 2.4 Ghz en het 5 Ghz netwerk. Hoewel het niet de bedoeling is, zou het kunnen dat je hierdoor kort de verbinding verliest. Dit kan je aanpassen door in te loggen op het modem en de functie ‘bandsteering’ uit te zetten onder ‘WLAN settings’.

Inlogwijze Zyxel modem:

  1. Open je internetbrowser en ga naar http://192.168.1.1 terwijl je verbonden bent via een internetkabel met de router (wifi kan ook).
  2. Gebruikersnaam en wachtwoord staan op de sticker aan de achterkant van het modem. Voer deze in en druk op enter. Je bent nu in het hoofdscherm aanbeland.

Mijn complimenten dat je de Wifi kanalen al vast hebt gezet! :relaxed:

Goedemorgen

Bedankt voor de reactie en excuses voor mijn late reactie, zat dus weer een week zonder internet door mijn gepruts haha en alles weer eens moeten resetten en wachtwoorde kwijt enzo

Ik heb uiteraard mijn 2.4ghz en 5ghz al gescheiden ja , is dat bandsteering of iets anders?

mijn telefoon ondersteunt trouwens ook duelband wifi dus ik kan op allebei tegelijk zitten en zien op welke band ik zit, aangezien ik een meter van me router zit is dit altijd 5ghz

maar ik ben er al achter dat een bedraade aansluiting een stuk stabieler is dus wil ik graag weten of ik daar iets in kan verbeteren? ik heb dingen gelezen over mogelijkheden die de playstation of xbox sneller maken door wat dingen in te stellen in de router maar is dit mogelijk voor android? of dat een andere router/switch of iets mijn verbinding sneller/stabieler kan maken

en hoe werkt een ping plotter precies? ik heb wel verschillende apps op mijn telefoon op mijn telefoon om mijn verbinding de testen en de ping te meten, en als ik alleen die app run op een bedraad netwerk is mijn ping gewoon 1/2ms op wifi schommelt dit nogal vandaar dat ik weet dat een bedraade aansluiting beter is

als ik dit echter op de achtergrond van mijn spel run schommelt het tussen de 1ms tot 4ms, is dit wat een ping plotter doet? of moet ik dit op een apart toetsel meten ofzo terwijl ik speel, de download/upload snelheid schommelt wel enorm, heeft dit invloed op mijn spel? ik heb wat screenshots van de resultaten toegevoegt ( de eerste ping ik google , de 2de mijn download/upload snelheid , 3 en 4de uitslagen terwijl ik game en de laatste 2 als ik de app alleen run ) dit is mijn android aangesloten met kabel op me router dus niet via wifi

ik heb terwijl ik game dus rond de 20ms wat volgens google optimaal is maar vrienden spelen op 12ms en dit wil ik ook :)

ik heb ook al verschillende dns servers geprobeerd en apps om uit te zoeken welke de beste is voor mij ( 1.1.1.1 of 8.8.8.8 ) op het moment

en dan heb ik ook nog een andere vraag : mijn telefoon support 144hz en ik zie youtubers op hetzelfde toetsel spelen en deze halen120fps / 90 fps ( toetsel heeft een ingebouwde fps meter dat het weergeeft op het scherm ) echter haal ik maar max 60fps.. kan dit ook met mijn router of instellingen daarvan te maken hebben, dat ik beperkt wordt ofzo? of komt dit door iets anders

ik weet dat ik een goede verbinding heb vergleken met andere , ik wil het alleen weten of er een mogelijkheid is het nog meer te verbeteren haha.. het lijkt allemaal een beetje overkill, maar aangezien ik al 32 ben moet ik iets doen om die 12jarige met veel snellere reflexxe te kunne bijhouden haha XD

Mvg kasper

de volgende van de screenshots klopt niet zie ik nu , de 3de en laatste zijn als ik de app solo run en de andere met als hij op de achtergrond loopt terwijl ik speel, ook lijkt dit niet helemaal soepel te lopen omdat mijn telefoon alle andere apps killed als ik speel

Reputatie 7
Badge +4

Hey @KasperDeGameNerd,

Duidelijk en uitgebreid verhaal, en fijn dat je het belang van bekabeld gamen in bent gaan zien! :smile: Ik probeer op alles zo goed mogelijk in te gaan:


Op welk apparaat moet je ping testen

Het liefste test je de ping op het apparaat waarop je de fps zo laag mogelijk wil maken. Daarmee stuit je wel gelijk tegen een probleem aan, namelijk dat de performance van dit apparaat ook de ping beïnvloed. Stel jouw apparaat heeft heel veel moeite nodig om een nieuw spel op hoge settings te runnen, dan zal dit ook een hoge invloed hebben op jouw ping, ondanks dat jouw internet ongewoon goed is. Daarom zal je een betrouwbaardere indruk krijgen van de responstijd van onze servers als je de ping test op een apparaat die niet druk bezig is om allerlei processen te runnen. Met dit laatste test je dus vooral de ping van de internetverbinding, terwijl je met een test op het apparaat dat het process runt vooral de performance van het apparaat ‘onder druk’ test.

Resultaten van jouw ping testen

Eigenlijk zien jouw ping testen er erg goed uit. Ik zie testen van 1-4 ms, wat zeer goede waardes zijn, en testen van 12 ms, wat nog steeds een erg goede score is. Zo te zien lijkt het er op dat je met de 12 ms testen verbonden bent met Amerikaanse servers. Dit heeft een grote invloed op jouw ping, aangezien de servers erg ver van je zijn verwijderd, en dit verklaard hoogstwaarschijnlijk ook het verschil met de andere testen.

Fps toestel blijft op 60 fps haken

Om de fps cap te wijzigen moet je sowieso bij het toestel zijn en niet bij het modem. Persoonlijk heb ik nog nooit gekeken of dit te wijzigen valt op een telefoon, maar alle andere apparaten met een scherm hebben sowieso een instelling waar je zowel de resolutie als de verversingssnelheid kan wijzigen. Ik verwacht ook eigenlijk niet dat dit op een telefoon anders zal zijn.

In principe is de wetenschappelijke consensus wel dat een mens verversingssnelheden die hoger zijn dan 60 fps eigenlijk niet kan opmerken. Daarnaast moet je er ook rekening mee houden dat de meerwaarde van het wijzigen van je fps ook afhankelijk is van de verzender. Stel de verzender zend iets uit op 30, of makkelijk gezegd 1 fps, dan moet jouw telefoon vervolgens 59 onbestaande beelden per seconde gaan verzinnen. Vrijwel altijd heeft dit geen positief effect op de perceptie die jij hebt van hetgeen dat je ontvangt, en zal het eerder tot wazen leiden.

 

Wellicht dat ik hier en daar iets te kort door de bocht ben, hopelijk heb je wat aan mijn gebrabbel! :wink:

Reageer