Beantwoord

IP veranderen

  • 5 August 2022
  • 3 reacties
  • 630 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Ik heb een paar vragen over het wijzigen van een op adress:

  1. Laatst merkte ik op dat het mogelijk is om je WAN IP address te releasen is en te renewen. Nadat ik dit gedaan heb, is mijn IP address toch niet gewijzigd. Wat doet dit dan nou precies of heb ik het fout gedaan?
  2. Is het mogelijk om de lease tijd van je WAN IP address te wijzigen in je DHCP lease instellingen zodat je geen 24/48 uur je router hoeft uit te zetten. Of is dit op deze manier niet mogelijk?
  3. is het mogelijk om je MAC address te wijzigen in de web interface van de zyxel t50 voor het wijzigen van je IP address of is dit niet mogelijk?

Ik vroeg me dit af, omdat ik heb gehoord dat T-Mobile een dynamic IP address aanbiedt alleen lukte me het niet te wijzigen.

- router Zyxel t50 1gbs/1gbs abonnement 

icon

Beste antwoord door yalerta 5 August 2022, 19:06

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

3 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Er is geen process wat jij kan gebruiken om een IP adres aan de WAN zijde van een t-mobile internet lijn te veranderen. 

Als je geluk hebt is de lease na 24 uur definitief weg. Er is ook geen usecase bij consumenten lijnen om dit te doen.

Reputatie 7
Badge +5

@Mbeast0 

  1. Laatst merkte ik op dat het mogelijk is om je WAN IP address te releasen is en te renewen. Nadat ik dit gedaan heb, is mijn IP address toch niet gewijzigd. Wat doet dit dan nou precies of heb ik het fout gedaan?

Niks fout gedaan

  1. Is het mogelijk om de lease tijd van je WAN IP address te wijzigen in je DHCP lease instellingen zodat je geen 24/48 uur je router hoeft uit te zetten. Of is dit op deze manier niet mogelijk?

Nee

  1. is het mogelijk om je MAC address te wijzigen in de web interface van de zyxel t50 voor het wijzigen van je IP address of is dit niet mogelijk?

Bij de Zyxel modem is deze instelling niet te bereiken voor de gebruiker.

Ik vroeg me dit af, omdat ik heb gehoord dat T-Mobile een dynamic IP address aanbiedt alleen lukte me het niet te wijzigen.

Nu een korte wedervraag. Wat wil je bereiken met een wijziging van je IP adres?

Tmobile deelt net als de meeste andere providers een dynamisch, ofwel wisselend IP adres uit.
Een vast IP adres is alleen aan te vragen door zakelijke gebruikers.
Mijn dynamische IP adres is in de 3 jaar dat ik bij Tmobile aangesloten ben slechts 1 maal gewijzigd. Dit is alleen maar prettig te noemen.

Dankuwel voor jullie antwoorden! Ik weet nu genoeg. Ik wilde meer weten over hoe het nou precies werkt bij t mobile.