Kan printer niet verbinden met modem

  • 6 February 2023
  • 2 reacties
  • 304 Bekeken

Hallo,

Sinds ik internet heb van T-mobile doet mijn printer het niet meer. Ik probeer nu al meermaals tevergeefs mijn printer te verbinden met mijn modem. 

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd:

  • De WPS knop indrukken op het modem als de printer verbinding probeert te maken.
  • Via de WPS knop op mijn printer en op het modem proberen verbinding te maken, door beiden 3 seconden in te drukken. Hij start dan wel met een poging om verbinding te maken, maar dan krijg ik steeds de foutmelding: "fout, voortgang onderbroken." Ik kan het dan opnieuw proberen, maar zo blijf ik steeds aan de gang…
  • Ingelogd op het modem, om daar te controleren alle instellingen goed staan. Onder netwerkinstelling > draadloos staan de volgende zaken (volgens mij?) goed:
    • Configuratie van draadloos netwerk 2.5GHz
    • Beveiligingsmodus WPA3-SAE/WPA2-PSK
    • Bij MAC-verificatie stond de MAC-restrictiemodus uit. Volgens mij was dit goed. Echter heb ik ook geprobeerd de MAC-restrictiemodus op "toestaan" te zetten om vervolgens het MAC-adres van mijn printer toe te voegen.

Op de geprinte testresultaten die ik krijg staat er bij > Instellingen > Geen filter dat dit is MISLUKT. Ik snap alleen niet wat hiermee bedoeld wordt. 

Ik ben hier ondertussen al uren mee bezig geweest en snap er echt niks meer van.

Heeft iemand de gouden tip? 


2 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Vera_123, top dat je al zo diep in dit vraagstuk bent gedoken, ik help je graag verder! Een hoop printers kunnen het niet aan als het 2.4 en 5 ghz netwerk zijn samengevoegd. Dit komt hoofdzakelijk doordat printers vaak enkel op het 2.4 ghz netwerk functioneren. Het beste kan je hierom ‘bandsteering’ uitzetten op het modem en de netwerken twee andere namen geven. Let er graag wel op dat de apparaten die al verbonden zijn met de Wifi alléén zullen verbinden met het netwerk waarvan je de naam nog niet hebt veranderd. Je zal ze weer apart moeten laten verbinden met het netwerk dat je een andere naam geeft.

Je kan 'bandsteering’ uitzetten binnen het Wifi gedeelte van de interface van het modem waarmee je zo te lezen al bekend bent.

Geef het gerust aan als je nog ergens tegenaan loopt, de Community en ik helpen je graag! 😃

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Vera_123 ,

Als je de Zyxel T54 hebt kan het zijn dat je printer een probleem heeft met de wifi6. Dit kan je uitzetten door in te loggen op de T54 via het menu naar draadloos en dan

802.11b/g/n/ax mixed te veranderen in 802.11 b/g/n mixed of nog verder terug.

Je kan ook even via de site van printer de handleiding bekijken.😉

EDIT: Sorry @Cal  , we reageren bijna gelijktijdig .

 

Reageer