Beantwoord

Lag/Packetloss


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Hoi,

Ik heb sinds een paar maand behoorlijk last van packetloss/lag tijdens het gamen van o.a. Rocket league op mijn ps4. M’n online ping ligt rond 23 (redelijk signaal) maar vaak schiet die naar hoogtes tot wel 900!!ping uit het niets. Dat kan wel minuten aanhouden. Ook doet onze versterker het niet meer, sterker nog: hij verstoort het signaal alleen maar. Ik woon in een klein appartement maar het wifi-signaal haalt mijn kamer niet eens waardoor ik standaard op mijn 4G moet. 

Dit zijn allerlei dingen waar ik me ernstig, maar dan ook ernstig aan stoor. Zeker omdat we het beste pakket hebben lopen op ons adres.

 

Wel moet ik toevoegen:

  • er wordt sinds kort gewerkt aan glasvezel rondom mijn adres
  • er wordt veel gestreamd thuis (spotify, youtube, mobile games

misschien heeft dat er ook mee te maken.

Graag hoor ik van iemand.

 

icon

Beste antwoord door Ginny 1 August 2021, 14:44

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 4

jij bent niet de eerste hoor, TM heeft gewoon capaciteit te kort, ik zie er veel klachten over, wifi zou gewoon prima moeten werken bij lichte games

Reputatie 4

@Bxm

Gewoon simpel een internetkabel vanaf een poort op het modem naar je PS4, niks anders.

Online gamen via de WiFi kan wel maar via een internetkabel is veel beter.

WiFi is gevoeliger voor storingen en het signaal kan verminderen wat niet het geval is met een kabeltje.

nee waqqas, als het TM netwerk overbelast is heeft een ethernet kabel ook geen nut meer  en internet poorten

nee waqqas, als het TM netwerk overbelast is heeft een ethernet kabel ook geen nut meer  en internet poorten

Je kunt pas over “overbelast” of capaciteitsproblemen spreken als blijkt dat zowel via Wi-Fi als bekabeld de snelheid alsmede latency onacceptabel zijn.

Daarom is het juist ook verstandig om ook bekabeld te testen, als het bekabeld gewoon uitstekend werkt is er tenslotte totaal geen sprake van capaciteitsproblemen etc.

ik heb mensen gezien met kabel die een slechte snelheid en wel eens hoge ping/latency

Wat dan nog niet per definitie inhoudt dat iedereen dit heeft en om dat uit te sluiten is het dus juist nodig om ook te kijken of het zelfde probleem via een netwerkkabel bestaat.

Als zoonlief hier Rocket League speelt via Wi-Fi heeft ie ook problemen (speelt het dan op zolder) terwijl hij op de bekabelde PC beneden totaal geen problemen ervaart. 

Reputatie 4

ik heb mensen gezien met kabel die een slechte snelheid en wel eens hoge ping/latency

Wat dan nog niet per definitie inhoudt dat iedereen dit heeft en om dat uit te sluiten is het dus juist nodig om ook te kijken of het zelfde probleem via een netwerkkabel bestaat.

Als zoonlief hier Rocket League speelt via Wi-Fi heeft ie ook problemen (speelt het dan op zolder) terwijl hij op de bekabelde PC beneden totaal geen problemen ervaart. 

wat ook mogelijk is een te drukke wijkkast, maar dan zou tmobile dat toch gewoon moeten zien, dat het daadwerkelijk zo is,. maar aan de vorige topics te zien moet je eerst klagen hier voordat er iets aan wordt gedaan, snap ik ook wel voor een goedkope prijs

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Bxm 

Is je gaming console verbonden via de WiFi? Je kan de gaming console het beste bedraad aansluiten voor de beste game ervaring.

Hallo @Bxm 

Is je gaming console verbonden via de WiFi? Je kan de gaming console het beste bedraad aansluiten voor de beste game ervaring.

 

 

Wat voor bedrading heb je het precies over? dankjewel voor het meedenken

jij bent niet de eerste hoor, TM heeft gewoon capaciteit te kort, ik zie er veel klachten over, wifi zou gewoon prima moeten werken bij lichte games

Klopt. Ik las dat meer mensen hier last van hebben. Voorheen deed ik er nooit moeilijk over, maar een ping van 200+ is gewoon niet te doen en verziekt je hele game

Reputatie 7
Badge +15

@Bxm

Gewoon simpel een internetkabel vanaf een poort op het modem naar je PS4, niks anders.

Online gamen via de WiFi kan wel maar via een internetkabel is veel beter.

WiFi is gevoeliger voor storingen en het signaal kan verminderen wat niet het geval is met een kabeltje.

Reputatie 4

nee waqqas, als het TM netwerk overbelast is heeft een ethernet kabel ook geen nut meer  en internet poorten

Je kunt pas over “overbelast” of capaciteitsproblemen spreken als blijkt dat zowel via Wi-Fi als bekabeld de snelheid alsmede latency onacceptabel zijn.

Daarom is het juist ook verstandig om ook bekabeld te testen, als het bekabeld gewoon uitstekend werkt is er tenslotte totaal geen sprake van capaciteitsproblemen etc.

ik heb mensen gezien met kabel die een slechte snelheid en wel eens hoge ping/latency, beetje door het forum kijken...

 wat ook mogelijk is een te drukke wijkkast, maar dan zou tmobile dat toch gewoon moeten zien, dat het daadwerkelijk zo is,.

T-Mobille kan inderdaad zien of de capaciteit toereikend is. Alleen spreekt @Bxm over een paar maanden zonder expliciet een tijd te noemen. Daarmee ga ik eigenlijk uit dat dit gewoon op iedere willekeurige tijd van de dag is en juist dan is het dus verstandig om ook even bekabeld te testen.

maar aan de vorige topics te zien moet je eerst klagen hier voordat er iets aan wordt gedaan, snap ik ook wel voor een goedkope prijs

Klagen is mens eigen en heb je niet alleen bij T-Mobile getuige ook de vele topics op andere fora over de duurdere oproviders die we in Nederland hebben. Daarin is T-Mobile dus zekers niet de enige en zullen ze ook niet de enige blijven. Dat gezegd hebbende;

Of je nu bij T-Mobile, KPN, Ziggo, Budget of welke provider ook zit. Er wordt wel van je verwacht dat je jezelf inzet en ook zelf e.e.a. hebt uitgesloten dat het niet aan je eigen apparatuur ligt. Enkele van die dingen zijn zoals het nalopen van de bekabeling, eventueel een restart uitvoeren, als je problemen ervaart via Wi-Fi de zaken bekabeld aansluiten en nog eens testen etc.

Direct zeggen dat het capaciteitsproblemen zijn of een storing is bij een leverancier is te gemakkelijk, daarmee wordt niet gezegd dat het niet aan T-Mobile ligt, maar je sluit er in ieder geval al heel wat mee uit. Als een monteur wordt uitgestuurd en deze procedure moet volgen - en daarmee de problemen opgelost zijn - zit je als klant tenslotte met onnodige extra kosten.

 wat ook mogelijk is een te drukke wijkkast, maar dan zou tmobile dat toch gewoon moeten zien, dat het daadwerkelijk zo is,.

T-Mobille kan inderdaad zien of de capaciteit toereikend is. Alleen spreekt @Bxm over een paar maanden zonder expliciet een tijd te noemen. Daarmee ga ik eigenlijk uit dat dit gewoon op iedere willekeurige tijd van de dag is en juist dan is het dus verstandig om ook even bekabeld te testen.

maar aan de vorige topics te zien moet je eerst klagen hier voordat er iets aan wordt gedaan, snap ik ook wel voor een goedkope prijs

Klagen is mens eigen en heb je niet alleen bij T-Mobile getuige ook de vele topics op andere fora over de duurdere oproviders die we in Nederland hebben. Daarin is T-Mobile dus zekers niet de enige en zullen ze ook niet de enige blijven. Dat gezegd hebbende;

Of je nu bij T-Mobile, KPN, Ziggo, Budget of welke provider ook zit. Er wordt wel van je verwacht dat je jezelf inzet en ook zelf e.e.a. hebt uitgesloten dat het niet aan je eigen apparatuur ligt. Enkele van die dingen zijn zoals het nalopen van de bekabeling, eventueel een restart uitvoeren, als je problemen ervaart via Wi-Fi de zaken bekabeld aansluiten en nog eens testen etc.

Direct zeggen dat het capaciteitsproblemen zijn of een storing is bij een leverancier is te gemakkelijk, daarmee wordt niet gezegd dat het niet aan T-Mobile ligt, maar je sluit er in ieder geval al heel wat mee uit. Als een monteur wordt uitgestuurd en deze procedure moet volgen - en daarmee de problemen opgelost zijn - zit je als klant tenslotte met onnodige extra kosten.

We hebben meerdere malen de modem gereset, opnieuw ingesteld etc. Toevoegend: eerst deed de wifi het redelijk goed. De versterker hielp ook hierbij. Totdat er plotseling heel veel onverklaarbare storingen kwamen. 

  • Mega lag spikes
  • geen verbinding op de kamer
  • Uitvallen van de gehele wifi tot tv aan toe
  • versterker die plotseling het signaal slechter maakt.

in mijn ogen gewoon heel raar. Ik ben niet de moeilijkste maar alles bij elkaar opgeteld is het echt vreselijk

Reputatie 7
Badge +15

@Bxm 

Als je de versterker weghaalt en je gebruikt de WiFi van het T-Mobile modem werkt het dan beter?

Op een laptop of pc die met een internetkabel is verbonden aan je pc haal je wel gewoon hoge snelheden en het is verder stabiel?

Reputatie 6

Hoi @Bxm, ik zou graag meekijken in de verbinding om te achterhalen waar de problemen vandaan komen, echter kan ik via het e-mailadres in jouw profiel geen T-Mobile Thuis abonnement vinden. Wil jij alsjeblieft het T-Mobile Thuis klantnummer (drie letters, vijf cijfers) in jouw profiel zetten? Dan kan ik de verbinding doormeten. Zoals eerder benoemd is het zeker verstandig om te gamen met een bekabelde verbinding, dit zal de stabiliteit ten goede komen. Daarnaast is het erg belangrijk om te achterhalen of je problemen zowel via wifi als via een bekabelde verbinding ervaart . Daarmee zijn we een stuk dichterbij de oplossing!

Reageer