Beantwoord

Laptop blijft maar 2 minuten op wifi en valt dat uit

  • 29 June 2022
  • 7 reacties
  • 118 Bekeken

Hallo, wij hebben gisteren de nieuwe T-Mobile thuis gekregen maar het volgende probleem doet zich voor.

Op de twee laptops (zakelijk en privé) blijft de WiFi verbinding maar 2 minuten overeind.

Nu zag ik dat er al een topic was maar de oplossing zie ik niet.

In de modem heb ik al 2,4G alleen aangezet en 5G uit maar helaas.

Wat is dit voor een probleem, de mobile telefoons blijven wel gewoon op WiFi staan en de TV's ook.

Het is dus echt een Laptop communicatie probleem met het WiFi modem (T-54)

Hiervoor KPN was geen probleem.

icon

Beste antwoord door TechRacing93 29 June 2022, 12:07

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

7 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Hi @Eddy063,

Kan je ons iets meer vertellen over de laptops. Welk merk, type, netwerk kaart etc. 

Als de wifi wegvalt, werkt dan alleen het internet niet maar blijft de laptop wel verbonden met het modem, of is die verbinding ook weg. 

Zou je ook het volgende eens willen proberen als het wegvalt;

  1. In the search box on the taskbar, type Command prompt, press and hold (or right-click) Command prompt, and then select Run as administrator > Yes.

  2. At the command prompt, type netsh wlan show wlanreport.

Je kan de gemaakte HTML hier delen als je wilt. 

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Eddy063 

De KPN box 12 heeft WPA2 als beveiligingsprotocol en de Zyxel-T54 heeft standaard WPA2/WPA3. Wat je kan proberen is om deze beveiligingsprotocol ook naar WPA2 te zetten.

Dit regel je in de web interface menu > netwerkinstellingen > draadloos > algemeen. Mijn laptop had ook moeite met WPA2/WPA3 maar niet met WPA2.

De laptops zijn een Acer Aspire 3 en een HP Elitebook.

De verbinding valt weg en ik moet opnieuw inloggen, ondanks dat ik automatisch inloggen aan heb staan moet weer het password invoeren. Dat 2 minuten verbinding en weg is de verbinding wéér.

Dat WPA staat in het modem of moet ik in de laptops wat aanpassen?

Reputatie 7
Badge +15

@Eddy063

Ga in je webbrowser naar 192.168.1.1, eventueel geavanceerd en doorgaan. Log in met admin en het wachtwoord dat achter de modem staat bij login password.

Daarna menu, netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, onderaan zul je een optie zien om de beveiliging te wijzigen.

Beveiliging staat en stond op WPA2-PSK

Reputatie 7
Badge +15

@Eddy063

Dan heb je dit al eens gewijzigd?

Kan je hem dan nu eens op WPA2/WPA3 zetten? Hier staat de Zyxel-T54 standaard op.