Beantwoord

Laptop 'kan geen verbinding maken met dit netwerk'

  • 24 March 2021
  • 8 reacties
  • 582 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Goedemiddag,

mijn vraag is al eens eerder naar voren gekomen maar met de oplossingen in dat topic ben ik nog niet geholpen.

Probleem:

Mijn laptop (hp Elitebook 840G2) maakt overal verbinding met wifi netwerken behalve thuis.

Alle overige apparaten (Chromebook, Macbook, Apple Tv etc) maken probleemloos verbinding.

Via Ethernet werkt internet op laptop prima, bij inpluggen Devolo Wlan 500 maakt laptop verbinding met Devolo wifi netwerk en ook via de wifi van Airport Express maakt laptop probleemloos verbinding.

Er zijn dus werkende alternatieven maar liever dat het direct met het Zyxel modem werkt.

Configuratie:

Zyxel modem met 2,5G & 5G actief

Laptop draaiend op Windows 10

 

Ondernomen stappen:

  • Via probleemoplosser netwerk adapters opnieuw ingesteld, werkt af en toe, daarna weer geen verbinding
  • Schone installatie van Windows 10 met meest recente updates, via website van Intel gecheckt of de Intel dual band Wireless AC 7265 adapter driver up-to-date is
  • reset van zyxel modem
  • SSID en password gewijzigd en teruggezet (nav tips op dit Forum met identiek probleem)
  • Gebeld met T-mobile support, zij verwezen me naar dit forum.

Iemand nog ideeën? Dank!

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door Sjirk 29 March 2021, 21:09

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Sjirk 

Schakel eens 5 GHz uit via 192.168.1.1 en probeer dan eens te verbinden. Andersom kan je ook proberen dus 2,4 GHz uitschakelen en met 5 GHz verbinden.

Reputatie 7
Badge +5

Probleem:

Mijn laptop (hp Elitebook 840G2) maakt overal verbinding met wifi netwerken behalve thuis.
 

Dus het struikelblok is in het “eigen” netwerk.

Geen SSID of wachtwoorden met spaties gebruikt?

Beetje teveel Wifi signalen in huis? Airport, Devolo en dan alles nog met 2.4 en 5Ghz.

Probleem oplossing moet dus beginnen met het elimineren (uitschakelen) van de andere wifi signalen.
De simpele vraag over overlappende kanalen durf ik amper te stellen.

Hetzelfde gaat op voor de vraag of er een dubbele DHCP server actief is (Airport Expres en Zyxel b.v.)

 

@Yalerta:

Probleem:

Mijn laptop (hp Elitebook 840G2) maakt overal verbinding met wifi netwerken behalve thuis.
 

Dus het struikelblok is in het “eigen” netwerk.

Geen SSID of wachtwoorden met spaties gebruikt?

Beetje teveel Wifi signalen in huis? Airport, Devolo en dan alles nog met 2.4 en 5Ghz.

Probleem oplossing moet dus beginnen met het elimineren (uitschakelen) van de andere wifi signalen.
De simpele vraag over overlappende kanalen durf ik amper te stellen.

Hetzelfde gaat op voor de vraag of er een dubbele DHCP server actief is (Airport Expres en Zyxel b.v.)

 

Ha Yalerta,

 

dank voor je reactie, ik was wellicht onduidelijk; de airport express en devolo heb ik alleen gebruikt om inderdaad proberen te elimineren. Beide gebruik ik normaal niet, maw ze zijn NIET aangesloten,  ik heb ze even van stal gehaald om te testen of laptop daarmee wél verbinding maakt. ja dus. Maar in de standaard situatie thuis gebruik ik enkel het zyxel modem. 

Wbt je vraag over SSID: nee, geen spaties; ook het standaard SSID en ww van zyxel zorgt niet voor een verbinding.

Dank in ieder geval!

Reputatie 7
Badge +5

@Sjirk

En wat gebeurt er met de door @Waqqas geopperde instelling alleen 2.4 of 5 ghz ?

Alhoewel? als ik zo “meedenk” wijst het naar de Zyxel modem i.c.m. die Intel wlan.

Is de laptop van de nieuwere generaties, alles vastgelijmd :sob:? Geen mogelijkheid om ff een andere LAN module erin te plaatsen.?

Blijft over om te testen een Lan Usb ? Zoiets.

 

Probleem:

Mijn laptop (hp Elitebook 840G2) maakt overal verbinding met wifi netwerken behalve thuis.
 

Dus het struikelblok is in het “eigen” netwerk.

Geen SSID of wachtwoorden met spaties gebruikt?

Beetje teveel Wifi signalen in huis? Airport, Devolo en dan alles nog met 2.4 en 5Ghz.

Probleem oplossing moet dus beginnen met het elimineren (uitschakelen) van de andere wifi signalen.
De simpele vraag over overlappende kanalen durf ik amper te stellen.

Hetzelfde gaat op voor de vraag of er een dubbele DHCP server actief is (Airport Expres en Zyxel b.v.)

 

Hallo @Sjirk 

Schakel eens 5 GHz uit via 192.168.1.1 en probeer dan eens te verbinden. Andersom kan je ook proberen dus 2,4 GHz uitschakelen en met 5 GHz verbinden.

Ha Waqqas,

beide geprobeerd, geen oplossing.

Misschien de suggestie van Yalerta, een LAN usb eens proberen.

 

tnxs

Reputatie 7
Badge +3

@Sjirk 

HP EliteBook 840 G2, WIFI Problem

Uit deze bovenstaande thread gehaald, dus je bent niet de enige. Heb het nog niet helemaal doorgenomen, maar wie weet staan daar nog wat adviezen in.

@Sjirk

HP EliteBook 840 G2, WIFI Problem

Uit deze bovenstaande thread gehaald, dus je bent niet de enige. Heb het nog niet helemaal doorgenomen, maar wie weet staan daar nog wat adviezen in.

Dank Pieter,

ik ga eens kijken!

@Sjirk

HP EliteBook 840 G2, WIFI Problem

Uit deze bovenstaande thread gehaald, dus je bent niet de enige. Heb het nog niet helemaal doorgenomen, maar wie weet staan daar nog wat adviezen in.

Ha Pieter,

heb deze thread even goed doorgenomen; het gaat om een heel specifiek probleem dat enkele -en dus niet alle- HP 840 g2 modellen aangaat. Ik heb niet de expertise om dat helemaal uit te pluizen dus - mede op advies van @yalerta -een usb-lan aangeschaft van t-link. werkt als een zonnetje.

dank!

Reageer