Beantwoord

Maximaal aantal wifi aansluitingen

  • 9 September 2021
  • 12 reacties
  • 306 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 5 reacties

goedemiddag, heb internet 50 mb  met een huawei modem router.
heb er nu 17 wifi apparaten op  kan er nog 2 apparaten op aan sluiten, daarna
lukt het niet meer tenzij ik er 1 weghaal  dan kan ik er weer 1 andere bijzetten.
Is 19 de max ?? en wat kan ik er aan doen dit aantal te verhogen

mvrgr jibi

icon

Beste antwoord door Waqqas 9 September 2021, 18:34

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

12 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @jibi 

Bij de Zyxel modem kan je maximaal 32 WiFi cliënten verbinden, je kan dit nakijken in het modem. Misschien kan dat voor de Huawei ook?

17-19 WiFi cliënten met een snelheid van 50 Mbit lijkt mij erg veel. Wanneer je kiest om je snelheid te verhogen naar 100 Mbit dan zou je dit probleem niet moeten hebben.

Beste Waggas,

 

Dank voor uw antwoord.

Bij de huawei, is dit niet in te stellen.

100 mb is volgens t-mobile niet haalbaar op mijn adres.

Meeste van clienten zijn lampen en stopcontacten.

nogmaals dank

 

mvrgr jibi

Reputatie 7
Badge +15

@jibi

Ik dacht dat het om glasvezel ging, excuus.

Welke snelheid hoor je te halen volgens de T-Mobile postcodecheck of volgens Fourstack?

Vanaf 50 MB/s tot 87 MB/s

Heb hierover al eens contact gehad met t-mobile, maar veel hoger dan 50 mb

zou het niet worden.

wederom dank

Technologie

Internet Snelheid

Koper/DSL

52 Mbit/s

Bonded Koper/DSL

91 Mbit/s

 

bij fourstack

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @jibi, is het inmiddels gelukt om alles te verbinden? Ik kan je natuurlijk ook helpen door het Huawei modem te vervangen voor het nieuwere Zyxel mode, dan heb je meer functies en meer opties qua aansluitingen. Laat me weten of ik dit in orde kan maken voor je, thanks!

Indien je nog hulp kunt gebruiken, beloof ik je dat jouw topic deze keer niet nog eens tussen wal en schip beland. Met het overgaan op een nieuwe werkwijze aan de achterkant, is een klein deel van de backlog zoekgeraakt. Dit is helemaal hersteld en we hebben alles nu opgepakt, maar daardoor verdween jouw topic in de vergetelheid. Duizendmaal sorry hiervoor, dit hebben we niet bewust gedaan. Toch wil ik je om vergiffenis vragen, ik hoop dat je dit kunt opbrengen!

Beste Jason,

Dank voor uw antwoord.

Vergiffenis vragen is niet nodig hoor, er zijn wel ergere dingen.

Heb een nieuwe goedkope router gekocht, en deze als accespoint ingesteld. Via dit accespoint kan ik wel nieuwe smart apparaten aansluiten, en dit werkt tot op heden goed.

Een nieuw zyxel modem lijkt mij ook wel wat, echter wil ik dan mijn oude (indien mogelijk) huawei behouden in geval van nood. Mocht dit niet mogelijk zijn dan wil ik het hierbij laten.

Nogmaals dank  voor uw hulp.

mvrgr jibi

 

Reputatie 7

Hi @jibi, merci voor jouw begrip! Fijn om te lezen dat de nieuwe router goed werkt als accesspoint. Namens Jason: heel graag gedaan. Wat betreft jouw tweede punt. In de meeste gevallen kan je het Huawei modem zelf houden, aangezien wij in onze e-mails aangeven dat deze naar de milieustraat gebracht kan worden. Echter kan het Huawei modem niet meer aangesloten worden als deze afgemeld wordt na aansluiting van het Zyxel modem. Dus je hebt er dan niet heel veel aan om hem te houden. Weet jij zo voldoende? Laat het vooral weten of jij de swap alsnog ziet zitten, want dan ga ik voor je aan de slag! 😊

Beste Lisa,

Dank voor uw antwoord.

Zou de nieuwe zyxel modem graag ontvangen om hem zodra ik er tijd voor heb, (scheelt toch weer in de energiekosten om 1 i.p.v. 2 apparaten te gebruiken),  of eerder bij storing te gaan gebruiken. Ga ervan uit dat u mijn adresgegevens etc in bezit heeft.

Nogmaals dank

mvrgr jibi

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @jibi, dan stuur ik met alle plezier het Zyxel modem jouw kant op! Zo kun je straks genieten van meer aansluitingen op wifi en de mogelijkheid om alle vier de LAN-poorten achterop het modem te gebruiken voor zowel tv- als internet-verkeer.

Binnen maximaal drie tot vijf dagen ontvang jij het Zyxel modem. Deze kun je op dezelfde manier op het ISRA-punt (hoofdaansluitpunt DSL) aansluiten zoals het Huawei modem is aangesloten. Binnen enkele dagen ontvang je een track&trace-code waarmee je het pakketje 24/7 kunt volgen. Zo weet je precies wanneer het bezorgd wordt! De track&trace-code wordt gemaild zodra het pakketje bij PostNL aangeboden wordt ter verzending.

Laat het ons weten hoe het gaat met de Zyxel straks, thanks!

Hoi @jibi, dan stuur ik met alle plezier het Zyxel modem jouw kant op!

Oh, dat wil ik ook graag. Ik liep gisteren tegen een vergelijkbaar probleem aan: te veel wifi devices voor AP (HG659).

Kan je via/aan mijn account zien welk abonnement ik heb en adres, etc?

Reputatie 7

Hi @egonw,

 

Ik heb het verzoek voor je ingediend. Zodra ik meer weet, laat ik het weten!