mesh apparaten/wifi-versterkers vallen weg

  • 2 March 2023
  • 7 reacties
  • 85 Bekeken

Ik heb een Zyxel t54 modem hangen met 2 extenders. Deze laatste 2 vallen om de paar dagen of soms een paar weken weg. 
iemand een idee waarom dit is ?

1 staat er iets te dichtbij en de andere staan boven. De kleur van die laatste is groen, die van beneden is oranje, ik denk vanwege de afstand. Maar dit is zo gemaakt door de monteur om de tv beeld te geven. 
 


7 reacties

Reputatie 7
Badge +8

@nickvanloenen Om zo optimaal gebruik te kunnen maken van de versterkers, raad ik je aan om ze te verplaatsen zodat ook het oranje lampje groen wordt en op op de juiste positie staat. Heb je daarnaast ook geprobeerd om de versterkers van de stroom af te halen en eventueel opnieuw te koppelen?

En wat bedoel je precies met ‘dit is zo gemaakt door de monteur om de tv beeld te geven.’?  Hoe is de TV Box precies aangesloten? Is dit via de versterker? Wij raden altijd een rechtstreekse bekabelde verbinding aan tussen TV Box en modem. Hoe meer je mij kunt vertellen over de setup bij jou thuis hoe beter we je kunnen helpen!

De versterkers haal ik nood gedwongen om de paar weken van het stroom, heel vervelend. Ook de goed geplaatste versterker op de eerste etage valt regelmatig weg. 
 

De monteur had te weinig spullen en stekkers mee zodat hij de vaste bekabelde verbinding niet kon maken. Vandaar deze oplossing. 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @nickvanloenen

Kan je eens testen zonder de Tv-box aangesloten op de Wifi punten. De Wifi-punten zijn niet gemaakt om het Tv Signaal door te geven en dat kan problemen geven met de stabiliteit. 

Hi @nickvanloenen

Kan je eens testen zonder de Tv-box aangesloten op de Wifi punten. De Wifi-punten zijn niet gemaakt om het Tv Signaal door te geven en dat kan problemen geven met de stabiliteit. 

Dan is de monteur niet handig geweest en loop ik al maanden te foeteren op T Mobile. Kan iemand dit zsm alsnog herstellen ???

 

mijn tv kast uitzetten, om te testen, is geen optie in het gezin. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @nickvanloenen, kan je de TV Box rechtstreeks aansluiten op het modem? En de WAP die te dichtbij staat, zou je die verder weg kunnen plaatsen? Dit stoort namelijk en zorgt voor een slechte verbinding. 

Als de tv box rechtstreeks op de modem zou kunnen dan had die monteur dit niet hoeven verzinnen. Dus nee, dat lukt niet. 
 

het modem verder plaatsen kan ook niet want dan zou deze buiten in de regen komen te staan. 
 

die kabel moet er blijkbaar gewoon alsnog komen, want dat heeft de monteur niet aangelegd terwijl dit gevraagd is en blijkbaar door storingen ook erg nodig is. 

Reputatie 7
Badge +9

@nickvanloenen waarom is het niet mogelijk om de TV Box rechtstreeks te verbinden met het modem? Lukt het ook niet om de afstand tussen het wifi punt en het modem te vergoten? Deze staan te dicht bij elkaar en zorgt dan voor een verstoring.

Reageer