Beantwoord

Mesh routers steeds verdwenen. alleen stroom eraf helpt!!

  • 23 June 2021
  • 2 reacties
  • 154 Bekeken

Hallo,

Ik heb een tmobile zyxel modem t-50  en 2x de bijbehorende mesh systemen.

Als het werkt is het prachtig, maar echter vallen steeds mijn mesh systemen uit.

Zoals te zien op plaatje 1 zijn ze mooi zichtbaar in de Mpro app.

Maar een dag later zijn ze niet meer zichtbaar. Zie plaatje 2.

 

En dan is het internet op de 1e verdieping en zolder ook niet meer goed/stabiel.

 

Dan moet ik de stroom weer van de AP's afhalen voordat ze weer zichtbaar zijn in de Mpro app en dan pas is wifi weer stabiel.

 

Dit probleem heb ik even zijn gang laten aan, maar nu na een aantal maanden wordt het wel vervelend.

Had gehoopt dat het met een firmware upgrade wel verholpen zou zijn, maar helaas.

 

Wie o wie heeft de oplossing??

 

 

icon

Beste antwoord door Boris 24 June 2021, 12:45

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7

Hoi @DeBouwer ,

Goed dat je het bij ons navraagt! De Community zit natuurlijk niet voor niets voor je klaar. Zoals jij het probleem omschrijft lijken de repeaters kort van het netwerk af gaan. Ik kijk graag met je mee hoe we dit kunnen oplossen. 

Wellicht dat het opnieuw aansluiten van de AP's het probleem oplost. We hebben op de Community een plek verzamelt waar we de uitleg hebben neergezet (link is klikbaar). Mocht dit nog niet het gewenste resultaat geven, wil ik je vragen om alsnog de foto's te uploaden, deze zijn namelijk niet goed doorgekomen. 

Ook het controleren van de Wifi-verbinding zonder de repeaters kan veel uitwijzen. Merk je bijvoorbeeld problemen hiermee, wanneer je alleen gebruikt maakt van het modem? Ook hiermee kunnen we meer inzicht krijgen. Ik hoor het graag van je!

Is dit opgelost en zo ja hoe?

Ik heb hetzelfde probleem.

Reageer