Beantwoord

mesh up/down

  • 14 May 2021
  • 6 reacties
  • 153 Bekeken

Reputatie 2

Ik heb gisteren 2 mesh/wap punten ontvangen en ingesteld. Beide kijken goed te werken en ik heb overal in huis mijn 100 mbit snelheid. Het hoogste punt is trouwens bedraad aangesloten omdat anders het WiFi lampje rood brand. Het middelste punt wilde ik ook bedraad aansluiten maar dan komt op een of andere manier WiFi niet meer op.

 

maar als ik de app bekijk zie ik regelmatig staan mesh down, terwijl er zeker weten apparaten verbonden zijn met die WiFi punten. Mijn vraag is dus, wat is er aan de hand of is er eigenlijk niets aan de hand?

 

ook heb ik nog een vraag over het instellen van je WiFi kanaal voor deze opzet, wat is de beste keuze? Automatisch of juist een vast kanaal?  En bijv voor 2.4 gHz 20 of 40 mHz.

 

icon

Beste antwoord door Ginny 16 May 2021, 12:23

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hallo pjobse,

Ik heb inderdaad ook ervaren, en ook gelezen hier op de community, dat de weergave in de app soms niet klopt, en vertraagd weergegeven wordt. Het belangrijkste is dat de wifi punten goed werken, de status in de mpro mesh app zou ik niet teveel van aantrekken.

Je kan de instellingen het beste zoveel mogelijk op automatisch laten staan.

Mvg. Marcel

Reputatie 6

Hoi @pjobse, hoe de Wifi-punten aangesloten dienen te worden en of dit al dan niet bekabeld kan, is afhankelijk van de T-Mobile Thuis apparatuur die jij hebt. Ik heb geprobeerd jouw abonnement op te zoeken, maar op basis van het e-mailadres in jouw profiel kan ik geen T-Mobile Thuis abonnement vinden. Zou je jouw T-Mobile Thuis klantnummer (drie letters, vijf cijfers) in jouw profiel willen delen zodat ik met jou mee kan kijken wat voor jou de meest ideale opstelling is? Om je alvast op weg te helpen, stuur ik je de handleiding van de Fritz 310 (Nederlands vanaf pagina 32) en van de Fritz1750E. Wellicht dat je met deze meer uitgebreidere handleidingen al een eind komt!

 

Reputatie 2

Ik heb mijn klantnummer gedeeld.

even voor de duidelijkheid ik heb een zyxel  t50 modem met 2 zyxel mesh punten. 
 

inmiddels heb ik beide punten bekabeld en werkend. Ook heb ik mijn 2.4gHz op 20mHz vastgezet zowel in het modem als op de WiFi punten. Dit geeft de meest stabiele verbinding, zeker als ik kanaal 11 wilde kiezen wat het minst bezet is bij mij in de buurt, anders kan ik niet hoger dan kanaal 9 kiezen.

 

klopt het dat de app niet heel betrouwbaar is? 

Reputatie 2

Het blijft wel gek dat ik een niet kloppende status van de app blijf ervaren. Hoe weet ik nu zeker dat het systeem verder goed functioneert? Ik was op moment van deze foto gewoon verbonden met wap zolder en deze is bekabeld aangesloten. Dus de status klopt niet echt. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @pjobse, de “mesh down” status zie ik vaker voorkomen, terwijl dit niet correspondeert met hoe de status van het mesh-netwerk thuis is. Je kunt in dit geval het beste afgaan op of de Wifi-punten daadwerkelijk verbonden zijn met het netwerk en niet op de status die de Pro app aangeeft, sorry voor het ongemak!

Hoi @pjobse, de “mesh down” status zie ik vaker voorkomen, terwijl dit niet correspondeert met hoe de status van het mesh-netwerk thuis is. Je kunt in dit geval het beste afgaan op of de Wifi-punten daadwerkelijk verbonden zijn met het netwerk en niet op de status die de Pro app aangeeft, sorry voor het ongemak!

@Jason is er al een oplossing hiervoor aangekaart bij Zyxel/Mpro Mesh?
Twee jaar later en ik ervaar nog steeds de zelfde problemen

Reageer